تازه های سایت

کد مطلب: 20218
27. تير 1393 - 16:38
امام جمعه نهاوند گفت: روز جهانی قدس روز خروش جهان اسلام بر علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی و مدعیان دروغین حقوق بشر است.
DSC04183
به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه شهر نهاوند در مصلی امام خمینی(ره) که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد اظهار داشت: روز جهانی قدس روز خروش جهان اسلام بر علیه آمریکا و اسرائیل و روزی شاخص برای ملت، نظام اسلامی و روز صف بندی حق در برابر باطل است.

وي ادامه داد: روز قدس به عنوان روز بيداري کشورهاي اسلامي و غير اسلامي در حمايت از مردم فلسطين و مردم آزاده جهان است.

امام جمعه نهاوند افزود: سازمان ملل و حقوق بشر نیز در برابر جنایت رژیم صهیونیستی فقط ابراز تاسف می کند و هیچ اقدام بازدارنده ای در برابر آنها انجام نمی دهند که همه اینها نشان دهنده همراهی آنان با این غده سرطانی است.

مغیثی با بیان اینکه اميدواريم مردم امسال شركت فعالانه‌اي در راهپيمايي روز قدس داشته باشند اظهار داشت: مردم غيور ايران در روز قدس نشان مي‌دهند ملت ايران نه تنها نمي‌ترسند بلكه وحدت آن‌ها بيشتر شده و شور انقلابي ديگري مي‌آفريند.

امام جمعه نهاوند با تاکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: هیچ عاملی جز ایمان به مبانی ارزشمند امام و انقلاب نمی‌تواند این جمعیت کثیر را در گرمای تابستان با زبان روزه وارد میدان کند که یک صدا علیه استکبار و کفر ندا سر دهند و بار دیگر پیوند مستحکم خود با امام راحل و مقام معظم رهبری را به نمایش بگذارند.

عباسعلی مغیثی در قسمت دیگری از خطبه های نماز جمعه شهر نهاوند ضمن دعوت و سفارش مردم به تقوای الهی و ودوری از گناه و معصیت به استفاده از برکات و فضائل معنوی اخرین روزهای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: رمضان ماه عبادت و خودسازی و تمرین گذشت و ایثار و فداکاری در جامعه است که امید است با پایان این ماه عزیز نتایج عبادات و خوسازی در رفتار و کردار و گفتار مردم دیده شود.

وی با یاد آوری توصیه های رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت متعهد بودن مسوولان گفت: اگر مسوولی اهل عبادت و جهاد با نفس بود می تواند مشکلات کشور را حل کند، اما اگر این مسئول اهل زرق و برق دنیا و راحت طلبی باشد به یقین فقط به فکر خودش خواهد بود و نخواهد توانست به فکر مشکلات مردم باشد.

امام جمعه نهاوند در ادامه خطبه های خود با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف آب گفت: رمز توفیق در اقتصاد مقاومتی صرفه جویی و تکیه بر توانمندیهای داخلی است که مردم باید سعی کنند از اسراف دوری کرده و در مصرف صرفه جویی نمایند.

مغیثی در بخش دیگری از سخنان خود مصیبت سالروز شهادت حضرت امیر مومنان علی (ع) را به عموم مسلمانان جهان تسلیت گفت.وی افزود: این مصیبت عظما خسران جبران ناپذیر برای عالم بشریت و عالم هدایت است.

وی اهالی شهرستان نهاوند را به شرکت گسترده در مراسم عزاداری شهادت علی (ع) و احیای شب های قدر و بهره گیری از فیوضات این شب ها فراخواند.

دیدگاه شما