تازه های سایت

کد مطلب: 20164
25. تير 1393 - 15:29
رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان همدان گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نهاوند عوامل بازرسی و نظارت بر انتخابات تحرکات زود هنگام نامزدها را رصد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جوادی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس شورای نگهبان در تاریخ 26 تیرماه با بیان اینکه اگر شورای نگهبان را از دست بدهیم حیثیت نظام را از دست داده ایم، عنوان کرد: تلاش برای حفظ شورای نگهبان بر همه واجب و لازم است و آحاد مردم باید در حفظ شورای نگهبان تلاش کنند.

حجت الاسلام جوادی از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای نهاوند در اواخر آبان ماه خبر داد و گفت: امسال در ۲ شهرستان نهاوند و میبد انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در هر استان یا شهرستانی برنامه های انتخاباتی را رصد می کنند، گفت: در استان همدان 9 دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فعال است.

حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه وزارت کشور هنوز ابلاغیه ای در خصوص زمان ثبت نام کاندیداهای این انتخابات در شهرستان نهاوند نداشته است، گفت: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان فعالیت های انتخاباتی زودتر از موعد مقرر را رصد می کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام فعالیت های یک کاندیدا در پرونده اش ثبت می شود و بر اساس آن صلاحیتش بررسی خواهد شد، گفت: باید در استان همدان بانک اطلاعاتی انتخاباتی ایجاد شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان با بیان اینکه در برگزاری انتخابات خلأ قانونی وحود دارد به نحوی که رصد کامل و تمام فعالیت های انتخاباتی پیش از موعد برگزاری انتخابات به صورت 100 درصد ممکن نیست، گفت: در انتخابات اصلی یا میان دوره ای افرادی پیش از رسیدن موعد قانونی تبلیغات انتخابات، فعالیت هایی زیر زمینی دارند و کارهایی انجام می دهند.

وی به انتخابات میان دوره ای نهاوند اشاره کرد و گفت: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان نهاوند کارها را زیرنظر دارد و گزارش ها به دفتر شورای نگهبان ارسال می شود و در هنگام بررسی صلاحیت ها این موارد مو به مو مورد بررسی قرار می گیرد و یک امتیاز منفی برای کاندیدا خواهد بود.

حجت الاسلام جوادی تاکید کرد: شورای نگهبان نظارت بر روند انتخابات در استان ها را به دفاتر نظارت و بازرسی محول کرده تا با نظارت دقیق بر انتخابات از اجحاف در حقوق دیگر داوطلبان جلوگیری کند.

وی در ادامه با گرامیداشت 26 تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت: نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی، بررسی مغایر نبودن مصوبات با مسایل شرعی و حقوقی، تفسیر قانون اساسی، نظارت بر روند انتخابان ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و همه پرسی قانون اساسی از وظایف شورای نگهبان است.

**** احتمال برگزاری انتخابات میاندوره ای نهاوند به صورت الکترونیکی

حجت الاسلام جوادی گفت: با توجه به محدود بودن برگزاری این دوره از انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه نهاوند و میبد در استان یزد احتمال می رود این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.

در ادامه این نشست خبری کارشناس فناوری اطلاعات دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان همدان نیز با بیان اینکه در انتخابات گذشته، انتخابات شهرستان تویسرکان به صورت الکترونیکی برگزار شد، گفت: اینکه در آینده نیز انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد یا خیر به نظر وزارت کشور بستگی دارد.

احسان مطهری با بیان اینکه در انتخابات تویسرکان سه شعبه در انجام انتخابات الکترونیکی با مشکل فنی روبرو شد، گفت: با این وجود تویسرکان یکی از شهرستان های موفق کشور در برگزاری الکترونیکی انتخابات بود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نهاوند با بیان اینکه برگزاری الکترونیکی این انتخابات دور از انتظار نیست، گفت: چون حوزه انتخاباتی در این مرحله محدود است احتمال برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی وحود دارد اما وزارت کشور بر اساس شرایط مجموعه برگزاری الکترونیکی یا غیر الکترونیکی انتخابات را اعلام می کند.

دیدگاه شما