تازه های سایت

کد مطلب: 19786
3. تير 1393 - 12:04
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان گفت: بیش از 70 هزار نفر در 500 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان همدان عضو هستند.

DSC03919

به گزارش پایگاه خبری گرو ، هادی فیض منش در مراسم آغاز طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان در جمع مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان نهاوند گفت: 500 کانون مساجد با عضويت 70 هزار جوان در استان همدان فعاليت مي کنند که این کانون ها خدمات فرهنگی و هنری خوبی به مردم به ویژه جوانان و نوجوانان ارائه می دهند.

فیض منش افزود: کانونهای فرهنگی هنری مساجد پایگاهی مهم در برابر تهاجم فرهنگی غرب محسوب می شوند و باید بیش از پیش در این خصوص سرمایه گذاری مادی و معنوی صورت گیرد.

وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال باید در هر کانون کتابخانه تاسیس شود همچنین به زودی انمجن های ادبی دراین کانون ها جهت آشنایی جوانان با فرهنگ ایرانی و شعر و ادبیات راه اندازی می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان بیان داشت: ایجاد شادی و نشاط  در بین  جوانان  و رواج  پویایی  در اجتماع  یکی از آموزه های دین مبین اسلام و شیوه ائمه اطهار در سوق دادن جوانان به سمت مسائل دینی  و مذهبی بوده است بنابراین مدیران کانون ها باید با اعضای هیئت امنا و بزرگان مساجد و بسیج برنامه های فرهنگی و دینی را به خوبی به پیش ببرند.

وی افزود: اعتبارات کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در طی 3 مرحله صورت می گیرد که طی سال جاری 6 میلیون ریال به کانون های مساجد اختصاص داده می شود که سهم شهرستان نهاوند در مرحله اول 110 میلیون ریال است.

مدير کانون هاي فرهنگی مساجد استان همدان با بیان اینکه دخالت و ورود دولت به امور و کارهای دینی بی تأثیر است، گفت: تجربیات گذشته نشان می دهد هر موقع و هر جا دولت به امور دینی ورود پیدا کرده، کار خراب شده است.

*** اختصاص اعتبار 40 میلیونی به اجرای برنامه فرهنگی در مساجد نهاوند

در ادامه این جلسه فرماندار نهاوند از تخصیص اعتبار 40 میلیون تومانی به اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: اعضای کانون های فرهنگی و هنری باید با بهره گیری ظرفیت های نهفته مساجد و گسترش فرهنگ اسلامی در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش کنند.

عبدالملکی افزود: در شهرستان نهاوند 80 درصد هزينه هاي مساجد توسط مردم پرداخت می شود اما دولت درراستای حمايت از فعاليت هاي کانون هاي مساجد در سال جاري بيش از 40 ميليون تومان اعتبار براي کمک به برنامه هاي فرهنگي و هنري مساجد شهرستان اختصاص داد.

وی عنوان کرد: در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد یکی از عمده ترین محل های تجمع و اعتراض مردم و شکل گیری تظاهرات علیه رژیم شاه بود و به حق توانست اثر قابل توجهی در وقوع انقلاب اسلامی و تداوم آن تا پیروزی بر نظام سلطه و رژیم ستمشاهی داشته باشد.

دیدگاه شما