تازه های سایت

کد مطلب: 19758
2. تير 1393 - 9:01
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: پیش‌بینی میشود امسال ۱۴۴هزارتن یونجه از مزارع نهاوند برداشت شود.


به گزارش پایگاه خبری گرو ، احدظفری گفت: یونجه نهاوند که از ارقام پرمحصول پایه کوتاه و پایه بلند پهن برگ است به دو صورت دیم و آبی کشت می شود که تمامی مراحل کاشت داشت و برداشت آن به صورت مکانیزه است و به طور معمول در 4 الی 5 چین برداشت می‌شود که تا پایان فصل برداشت در چین آخر بیش از144هزار تن از مزارع نهاوند برداشت شود.

وی گفت: شهرستان نهاوند با بیش از 300 هزار راس دام سبک و سنگین قطب  تولید محصولات دامی در استان همدان است بنابراین هرسال سطح زیر کشت یونجه آن در حال توسعه و گسترش است به طوری که امسال با 3600 هکتار سطح زیر کشت در هر چین بیش از 36 هزار تن یونجه مرغوب برداشت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال به میزان ۱۴۴هزار تن یونجه پایه کوتاه و بلند از ۳۶۰۰ هکتار از مزارع نهاوند به صورت مکانیزه برداشت می شود.

ظفری اظهار کرد: سطح زیرکشت یونجه استان بیش از 48 هزار و 767 هکتار است و سالانه 620 هزار تن یونجه تولید می شود که به تنهایی در شهرستان نهاوند با 3600 هکتار سطح زیر کشت ودر 4چین بیش از 144هزار تن تولید می شود.

وی گفت: یونجه یکی از اصلی ترین علوفه های تولیدی استان و شهرستان نهاوند که  با شرایط آب و هوای در نهاوند به علت استقبال دامداران, کشاورزان و وجود زمین های مرغوب و آب فراوان و سود دهی خوب ومقرون به صرفه بودن علاوه بر نیاز دامداران شهرستان به سایر نقاط کشور مانند استان های قم اصفهان و شیراز صادر می‌شود.

ظفری اظهار کرد: به طور متوسط از هر هکتار بین 10تا 12 تن یونجه برداشت شود که در هر برداشت 36 هزار تن و در 4 برداشت 144 هزارتن انواع یونجه از مزارع شهرستان نهاوند برداشت می شود .

وی بیان کرد: چندین واحد تولید خوراک دامی در امر تولید خوراک دام و طیور در نهاوند فعالیت دارند و بخشی از تولید یونجه شهرستان را در صنایع تبدیلی و بسته بندی و پودر یونجه مصرف می‌کنند.

دیدگاه شما