تازه های سایت

کد مطلب: 19756
2. تير 1393 - 8:53
به گزارش پایگاه خبری گرو ، رئیس آموزش و پرورش نهاوند گفت: 140 واحد آموزشی مربوط به دوره ابتدایی، 73 واحد آموزشی مربوط به دوره متوسطه اول و 44 واحد آموزشی مربوط به دوره متوسطه دوم در شهرستان نهاوند فعال است که 20 درصد از فضاهای آموزشی موجود دارای بافت فرسوده و فاقد استانداردهای لازم است.
علیرضا تکلو در شورای آموزش و پرورش نهاوند با بیان اینکه بیشتر فضاهای آموزشی در مرکز شهر نهاوند قرار گرفته است، گفت: تراکم بالای دانش آموزی در این محدوده سبب نامطلوبی وضعیت فضاهای آموزشی مرکز شهر نهاوند شده است.

وی اظهار داشت: در شرایطی که میانگین تراکم استانی87 درصد است اما در شهرستان نهاوند تراکم دانش آموزی 96 درصد است که این مسئله نیاز شهرستان به فضای آموزشی را بیشتر نشان می دهد.

وی افزود: نهاوند دارای 241 فضای آموزشی در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه است که از این تعداد مقاوم سازی و مرمت 80 درصد فضاهای آموزشی به پایان رسیده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان نهاوند عنوان کرد: بدون حضور و مشارکت خیران، آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست همه خواسته‌های آموزشی و پرورشی این نهاد مهم و گسترده را مهیا کند، بنابراین بهره‌گیری از توانمندی خیران در این بخش ضروری است.

علیرضا تکلو بیان داشت: عدم احداث فضاهای آموزشی در بخش مسکن مهر و شهرک شهید حیدری که بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد از دیگر مشکلات شهرستان در زمینه فضاهای آموزشی است.

تکلو ادامه داد: با توجه به اینکه مسکن مهر این شهرستان در شهرک شهید حیدری احداث و تاکنون بیش از یک هزار و 400 واحد، تحویل متقاضیان شده است اما هیچگونه فضای آموزشی برای آن در نظر گرفته نشده که این مسئله در آینده به مشکلی قابل توجه تبدیل می شود.

140 واحد آموزشی مربوط به دوره ابتدایی، 73 واحد آموزشی مربوط به دوره متوسطه اول و 44 واحد آموزشی مربوط به دوره متوسطه دوم در شهرستان نهاوند فعال است.

در حال حاضر 23 هزار و 500 دانش آموز در نهاوند مشغول به تحصیل می باشند .

دیدگاه شما