تازه های سایت

کد مطلب: 19735
1. تير 1393 - 8:50
20 کوهنورد گمشده در کوهستان گرین نهاوند توسط جمعیت هلال احمر نهاوند نجات یافتند.

کوهنوردی

محمدتقی شهبازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو ، گفت: شب گذشته پس از ۵ ساعت عملیات جستجو در کوهستان گرین نهاوند ۲۰ کوهنورد محلی که گم شده بودند توسط گروه امداد و نجات کوهستان نهاوند نجات یافتند.

وی گفت:این گروه کوهنوردان محلی که متشکل از 12 آقا و 8 خانم بودند به علت آشنا نبودن به کوهستان در هنگام برگشت موقعیت و مسیر خود را گم کردند.

وی گفت: یکی از اعضای این گروه کوهنورد با هلال احمر تماس می گیرد که بلا فاصله تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر نهاوند به همراه تجهیزات کامل شامل آمبولانس مواد غذایی و دارو عازم منطقه شده و در مدت 5 ساعت آنها را پیدا می کنند.

شهبازی افزود: این کوهنوردان در منطقه صخره ای کوه چهل نابالغان گرین که محلی بسیار سخت و بد مسیر است گم شده بودند که یک نفر از خانم ها نیز از محل مچ پا دچار مصدومیت شده بود با آمبولانس به شهرستان منتقل شد.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند اظهار کرد: با توجه به اضطراری بودن این حادثه با تیم های امداد ونجات کوهستان همدان و استان لرستان هماهنگی به عمل آمد و آنها نیز در آماده باش کامل بودند تا در صورت نیاز اقدام به کمک رسانی کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: از افرادی که آشنایی با منطقه و کوهستان ندارند درخواست می شود  اگر به ورزش کوهنوردی علاقه مند هستند با افراد وارد و آشنا به این ورزش تفریحی بپردازند و شماره های ضروری پلیس، هلال احمر، ارژانس را همراه خود داشته باشند.

دیدگاه شما