تازه های سایت

کد مطلب: 19695
29. خرداد 1393 - 9:53
فرماندار نهاوند از مديران دستگاه های مختلف شهرستان خواست که مصوبات سفر استاني را پيگيري کنند.
SAM_0719
به گزارش پایگاه خبری گرو،سفر اخير استاندار همدان به نهاوند و حضور وي در كميته برنامه‌ريزي و توسعه شهرستان موجب اختصاص و تصويب 13 ميليارد و 260 ميليون تومان به 13 پروژه حياتي نهاوند شد تا مسئولان دستگاه‌هاي ذي‌ربط با پيگيري براي تخصيص اعتبارات اعلام شده براي تحويل و اتمام اين پروژه‌ها در زمان‌هاي مقرر نهايت تلاش را به كار گيرند.

فرماندار نهاوند می گوید: سفر استاندار دستاوردهاي خوبي براي شهرستان داشت.
امامعلي عبدالملكي درباره برخي پروژه‌ها كه در مسير سفر پيگيري و به نتيجه رسيد، گفت: بحث آب مهم‌ترين موضوع استان است كه بايد پروژه‌هاي آن را مورد توجه قرار داد. البته آنطوري كه در نشست برنامه‌ريزي و توسعه شهرستان اعلام شد، نهاوند نسبت به ساير شهرستان‌هاي استان در بحث آب با مشكل كمتري مواجه است.

*** تقسيط 36 ماهه براي خريد انشعاب فاضلاب

به گفته عبدالملكي پروژه ايجاد تأسيسات تصفيه‌خانه فاضلاب شهر نهاوند با 78 درصد پيشرفت فيزيكي  تاكنون 104 هزار و 737 ميليون براي اجراي آن هزينه شده است و براي تحويل 130 هزار ميليون ريال اعتبار نياز دارد.
وي مي‌گويد: فاز اول آن اجرا شده و براي انجام باقيمانده كار نيازمند استقبال مردم در بحث خريد انشعابات و تخصيص به موقع اعتبارات است. البته بنا بر مصوبه‌اي كه در نشست اين پروژه اعلام شد؛ قرار است با اطلاع‌رساني شوراي شهر، شهرداري و سخنراني امام‌جمعه در خطبه‌هاي نماز جمعه شهرستان مردم را نسبت به خريد انشعابات فاضلاب ترغيب كنيم و هزينه خريد انشعابات را به صورت 36 ماه تقسيط به مردم ارائه دهيم كه در حال حاضر تاكنون 20 درصد انشعاب در نهاوند خريداري شده است.

*** اختصاص يك ميليارد تومان به نهر راج

عبدالملكي همچنين با تأكيد بر اينكه كشاورزي شهرستان با توجه به پتانسيل‌هاي موجود آن در اولويت اصلي شهرستان قرار دارد؛ گفت: در همين خصوص يك ميليارد تومان به مطالعه و اجراي نهر راج نهاوند اختصاص يافته است تا با اجراي اينگونه طرح‌ها از جمله توسعه و ساماندهي پوشش نهرها و كانال‌هاي آبرساني كشاورزي ميزان بهره‌وري آب و مصرف بهينه آن افزايش يابد؛ چراكه بخش كشاورزي شهرستان براي 17 هزار و 500 نفر ايجاد اشتغال داشته است.

*** افتتاح بيمارستان 160 تختخوابي تا پايان سال

فرماندار نهاوند گفت: اجراي طرح نظام سلامت در كشور آغاز شده است  و با توجه به تأكيد استاندار همدان، بيمارستان 160 تختخوابي نهاوند بايد تا پايان امسال به بهره‌برداري برسد و براي حل تجهيزات آن نيز راهكاري در سفر اخير وزير بهداشت به استان اعلام شده است.
با توجه به اهميت پروژه و قرار گرفتن آن در حوزه بهداشت و درمان قرار است پيگيري‌هاي لازم در مركز براي اختصاص اعتبارات مورد نياز انجام شود. در سال 93 تنها 4 ميليارد تومان براي اين پروژه اختصاص داده شده است.

دیدگاه شما