تازه های سایت

کد مطلب: 19673
28. خرداد 1393 - 12:50

به گزارش پایگاه خبری گرو، مسوول دفتر انجمن سینمای جوان شهرستان نهاوند در این آیین گفت:در این گردهمایی سالانه عکاسان، 25 عکس ازعکاسان نهاوندی با موضوعات طبیعت و فرهنگ مردم نهاوند در قالب نمایشگاه عکس به نمایش در آمد و 10 فیلم منتخب از جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز برای تماشاگران پخش شد .

عباس اصغری افزود: در این جشنواره 40 فیلم کوتاه از فیلمسازان به دفتر انجمن سینمای جوان نهاوند ارسال شده بود که 25 فیلم از آنها در سالن انجمن پخش شد.

اصغری گفت:گردهمایی سالانه فیلمسازان و عکاسان برای هشتمین سال متوالی است که در شهرستان نهاوند برگزار می شود.

اصغری به دیگر برنامه های اجرا شده در جشنواره امسال اشاره کرد و افزود: در این گردهمایی علاوه بر پخش فیلم کوتاه و نمایشگاه عکس، سه کار گاه آموزشی در رابطه با فیلمنامه نویسی توسط فیلمسازان نهاوندی برگزار شد و جلسات نقد و بررسی فیلم های پخش شده نیز با حضور علاقمندان برپا گردید.

فرماندار نهاوند نیز در این آیین گفت: هنر نقش مهمی در انسجام اجتماعی و ایجاد ارتباط بین مردم دارد به گونه ای که مردم جوامع مختلف با زبان مشترک هنر با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و اهداف مشترک خود را دنبال می کنند.

امامعلی عبدالملکی به تاثیر نقش هنر در انتقال فرهنگ اسلامی و ملی اشاره کرد و گفت: اصولا هنر نقش اساسی را در انتقال پیام های فرهنگی دینی و ملی به نسل های اینده ایفا می کند.

وی ادامه داد: هنر علاوه بر این نقش مهمی در پیشبرد اهداف توسعه ملی و محلی دارد و می تواند پتانسیل های موجود را در زمینه های مختلف به نمایش بگذارد.

فرماندار نهاوند اضافه کرد: هر جا که هنرمندان پیش آمده اند توانسته اند با به تصویر کشیدن زیبایی ها مخاطبان خود را در آن زمینه جذب کنند.

وی به برنامه های دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم در عرصه فرهنگ و هنر حرف های جدیدی را مطرح کرد که مورد اقبال عمومی قرار گرفت و امروز شرایطی را فراهم ساخته که هنرمندان بتوانند بدون وجود محدودیت های غیر قانونی فعالیت کنند.

وی از هنرمندان عکاس و فیلمساز شهرستان خواست: استعدادها و ظرفیت های شهرستان را در بخش های مختلف به تصویر کشیده و آنرا به مخاطبان عام و خاص منتقل کنند.

هشتمین گردهمایی سالانه عکاسان و فیلمسازان شهرستان نهاوند، 24 لغایت 27 خردادماه جاری با حضور فیلمسازان و عکاسان شهرستان نهاوند در انجمن سینمای جوان این شهرستان برگزار شد.

دیدگاه شما