تازه های سایت

کد مطلب: 19537
21. خرداد 1393 - 13:40
آخرین خبر ها از عراق حاکی از محاصره استان کرکوک توسط نیروهای پیشمرگ کرد دارد. دیدار ها و رایزنی های مقامات و چهره های مذهبی و قومی در این کشور ادامه دارد و برخی کشورهای غربی همچنین دبیر کل سازمان ملل به وقایع اخیر واکنش نشان داده اند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری مهر، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است.
نیروهای پیشمرگ استان کرکوک را محاصره کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، منابع کرد زبان عراق اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ استان کرکوک را محاصره کرده اند.

این اقدام با هدف جلوگیری از استقرار عناصر تروریستی داعش در کرکوک صورت گرفته است.

اقلیم کردستان عراق از دولت مرکزی بغداد خواسته است که برای مقابله با تروریست ها همکاری امنیتی با یکدیگر داشته باشند و نوری المالکی نیز شب گذشته در بیانیه ای از ملت عراق خواست داوطلبانه برای مقابله با داعش سلاح به دست بگیرند.

انبار مهمات آمریکا در موصل به دست داعش افتاد
خبرنگار یک روزنامه آمریکایی در پیامی فوری اعلام کرد که یک انبار تسلیحات آمریکایی در شهر موصل عراق بدست گروه تروریستی داعش افتاده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، تحولات آغاز شده در شهر موصل و حومه آن همچنن ادامه دارد و گروه ترویستی داعش به پیش روی های خود در این منطقه ادامه می هد.
در همین رابط "اسکات پترسون" قدیمی ترین خبرنگار غربی حاضر در خاورمیانه در توئیتر خود اعلام کرد که یک انبار تسلیحات آمریکایی در این منطقه بدست نیروهای داعش افتاده است.
انفجار دو خودرو در کربلا/چند نفر کشته و زخمی شدند
رسانه های عراقی از کشته و زخمی شدن چند نفر در انفجار 2 دستگاه خودروی بمبگذاری شده در کربلا خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، یک منبع پلیس استان کربلا امروز اعلام کرد که 2 دستگاه خودروی بمبگذاری شده در میدان الخنافسه در شهر کربلا منفجر شده است.
این انفجار شماری کشته و زخمی بر جا گذاشته است. به جزئیات بیشنری اشاره نشده است.
اعلام آماده باش کامل در استان بابل
استاندار بابل از اعلام آماده باش کامل در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، یک منبع امنیتی استان بابل امروز اعلام کرد که این استان در آماده باش کامل بسر می برد. وی از عشایر عراق خواست که داوطلبانه و برای حفظ وحدت عراق به صفوف ارتش بپیوندند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: این تصمیم از سوی "صادق السلطانی" استاندار بابل و برای حفظ امنیت شهروندان اتخاذ شده است.
داعش به طور کامل بر منطقه بیجی سیطره پیدا کرده است
رسانه های عراقی از سیطره کامل گروه تروریستی داعش بر منطقه بیجی شمال استان صلاح الدین خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات، منابع امنیتی عراق در استان صلاح الدین اعلام کردند که گروه تروریستی داعش به طور کامل بر منطقه بیجی در شمال استان صلاح الدین سیطره پیدا کرده اند.
بنابر اعلام این منابع، نیروهای امنیتی عراق در منطقه بیجی حضور ندارند.

بان کی مون: حامی عراق در مبارزه با تروریسم هستیم

آمادگی جیش المهدی برای کمک به ارتش عراق
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه پانوراما الشرق الاوسط، مقتدی صدر رهبر جریان صدر از آمادگی جیش المهدی برای کمک به ارتش عراق برای مقابله با داعش خبر داد.
اخبار ضد و نقیض درباره فرودگاه موصل
از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک منبع امنیتی از سیطره تروریستهای داعش بر فرودگاه شهر موصل خبر داد.
به گفته این منبع امنیتی، تروریستهای داعش توانسته اند بر فرودگاه شهر موصل مسلط شوند .
پیشتر نیز یک منبع امنیتی گفته بود تروریستهای داعش توانسته اند بر نیمی از شهر موصل و ساختمان استانداری نینوی و مرکز پلیس مسلط شوند.
بر اساس این گزارش، در پی سیطره تروریستهای داعش بر بخشهایی از موصل، پخش برنامه های شبکه های تلویزیونی در این مناطق قطع شد.
انفجار پل فلوجه-بغداد با قایق بمبگذاری شده / افزایش تدابیر امنیتی
شبکه السومریه خبر داد، صادق الحسینی رئیس کمیته امنیتی شواری استان دیالی اعلام کرد: دستگاههای امنیتی تدابیر پیشگیرانه ای در اطراف سی مرقد و مزارهای دینی در مناطق مختلف دیالی ظرف 24 ساعت گذشته برای مقابله با اقدامات تروریستی اتخاذ کرده اند.
وی افزود: مرقدها و مزارهای شخصیت های دینی یکی از اهدافی است که گروههای افراطی به دنبال حمله به آن و فتنه افکنی هستند.
از سوی دیگر شلال عبدول فرماندار منطقه طوز خورماتو آمار انفجارهای انتحاری در طوز خورماتو در صلاح الدین را 20 کشته و 115 زخمی که بیشتر آنها از نیروهای امنیتی هستند اعلام کرد.
این درحالی است که جبار الموسوی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان ذیقار از اعزام نیروهای ویژه از این استان به کربلا و بابل برای مشارکت در طرح امنیتی حمایت از کساانی که در جشن های نیمه شعبان شرکت می کنند خبر داد.
از سوی دیگر شبکه العربیه از انفجار پل ارتباطی میان فلوجه و بغداد در عراق با قایق بمبگذاری شده خبر داد.

انفجار ها در بغداد و کرکوک و مقر اتحادیه میهنی کردستان 

بغداد شامگاه شنبه درپی حملات تروریستهای تکفیری به الرمادی و موصل و دیالی و خنثی شدن توطئه اشغال مرقد مطهر امامین عسکریین(ع) از سوی داعش، شاهد انفجار هفت بمب و شش خودرو بمبگذاری شده بود که 20 کشته و 77 زخمی به جا گذاشت.پ

 سومریه نیوز نیز خبر داد، یک منبع پلیس استان دیاله اعلام کرد که یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده صبح امروز مقر حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در منطقه جلولاء در 70 کیلومتری شمال شرق بعقوبه منفجر شد.
این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: بلافاصله پس از این انفجار یک فرد انتحاری خود را منفجر کرد. المیادین نیز در این رابطه گزارش داد که چند دفتر احزاب کُرد در شهر بعقوبه منفجر شده است که بر اثر این انفجارها حدود 70 نفر کشته و زخمی شده اند.
پایگاه خبری المسله نیز گزارش داد که "کریم شلس الکروی" فرمانده گردان اضطراری جلولاء در انفجار مقر اتحادیه میهنی کردستان عراق کشته شد.
همچنین سه انفجار در مسیر گشتی نظامیان عراقی در منطقه "سرکلان" در شمال غرب کرکوک رخ داد. در تکریت نیز شش غیر نظامی بر اثر انفجار یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده زخمی شدند.

ناکامی داعش در اشغال حرمین عسکریین 

تروریستهای تکفیری داعش روز پنجشنبه هفته گذشته قصد حمله به حرمین امامین عسکریین علیهما السلام و اشغال این مکان مطهر را داشتند که با دخالت به موقع نیروهای امنیتی و عشایر، در این راه ناکام ماندندو متحمل تلفات سنگین شدند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما