تازه های سایت

کد مطلب: 19487
19. خرداد 1393 - 9:28
اولین جشنواره بازی های بومی و محلی غرب کشور همزمان با میلاد امام زمان(عج) در شهرستان نهاوند برگزار میشود.

شهرستان نهاوند میزبان بازی های بومی و محلی کشور های عضو اکو

رئیس فدراسیون روستایی و بومی محلی کشور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو با اعلام این خبر گفت: جشنواره فرهنگی وورزشی، بازی های روستایی و بومی محلی استان های غرب کشور به مناسبت نیمه شعبان در نهاوند برگزار می شود و در این جشنواره علاوه بر اجرای بازی های بومی و محلی، جشن های شاد محلی به مناسبت میلاد صاحب الزمان(عج) نیز به اجرا در می آید .

غلامرضا جعفری افزود: جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی محلی منطقه غرب کشور در رده سنی بزرگسالان و در دو بخش آقایان و بانوان از تاریخ بیست و دوم لغایت بیست و سوم خرداد ماه برگزار می شود.

جعفری اظهار کرد: با توجه به طبیعت زیبا و ارتفاع مناسب شهرستان نهاوند از سطح دریا و مجموعه ورزشی علیمرادیان با امکانات خوب مانند هتل و مهمان پذیر و مرکزیت این شهرستان در غرب کشور شهرستان نهاوند را به عنوان میزبان این مسابقات انتخاب کردیم.

وی بیان داشت: در بخش آقایان مسابقات رشته های دال پلان،‌ طناب کشی،‌ پنجگانه و کشتی سنتی زوران و در بخش بانوان رشته های دال پلان،‌ طناب کشی و سه گانه برگزار می‌شوند.

جعفری گفت: در این جشنواره 240 ورزشکار از هفت استان غربی کشور شامل استانهای ایلام، لرستان،‌ کرمانشاه،‌ کردستان،‌ زنجان،‌ مرکزی،‌همدان و شهرستان نهاوند حضور خواهند داشت.

وی افزود: این جشنواره با هدف ایجاد شور نشاط و شادابی بین روستاییان و حفظ بازی های بومی و محلی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: در این جشنواره که برای نخستین بار در سطح کشور همراه با جنگ شادی و اجرای موسیقی زنده ویژه استان های غرب کشور با هنرمندی هنرمندان این استان ها است خانواده ها نیز می توانند حضور داشته باشند.

نایب رئیس انجمن جهانی ورزش های سنتی افزود: برگزاری این جشنواره در نیمه شعبان به میمنت تولد امام زمان(عج) است و تمامی خانواده ها می توانند در استادیوم 15 هزار نفری علیمرادیان نهاوند حضور یابند و از برنامه های مفرح آن لذت ببرند.

جعفری گفت: در این جشنواره برای اجرای برنامه های شاد به جز هنرمندان استان های غربی از افراد سرشناس کشوری نیز بهره می بریم زیرا خانواده های که در این جشنواره و جشن نیمه شعبان حضور پیدا می کنند انتظار اجرای برنامه ای در سطح بالا را دارند.

 جعفری اظهار کرد: یکی از سیاست های برنامه ریزی شده در این فدراسیون در سال 93 توجه به فرهنگ بومی و محلی در هر منطقه و استفاده از ظرفیت های آنها در کنار سایر نقاط کشور است.

دیدگاه شما