تازه های سایت

کد مطلب: 19058
30. ارديبهشت 1393 - 11:31
نائب رئیس انجمن جهانی ورزش های سنتی گفت: تا کنون۵۰۰نوع ورزش بومی و محلی در کشور شناسایی شده و تا کنون ۲۶۰هزار ورزشکار روستایی بیمه ورزشی شده اند.

غلامرضا جعفری فدراسیون ورزش روستایی

غلامرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: برنامه فدراسیون ورزش های سنتی شناسایی بازی های سنتی و بومی محلی در تمامی نقاط جهان وبخصوص ایران است که تا کنون 500 نوع ورزش بومی و محلی در کشور شناسایی شده که در سال های آینده این تعداد افزایش پیدا می کند .

وی گفت: این رشته‌های ورزشی دارای ریشه، سنت و قدمت هستند که هفت سنگ،دای پلان ،تیراندازی با اسب، کشتی با جوخه، فوتبال ساحلی، از جمله مهمترین این رشته‌های ورزشی هستند.

رئیس فدراسیون روستایی و بومی محلی کشور افزود:سال گذشته بیش از 2100 هزار دیدار در بازی‌های مختلف بومی و محلی انجام گرفته  است که هدف اصلی آن نیز شناسایی استعدادها در سطح روستاهاست.

جعفری اظهار کرد:  تشکیل کمیته ورزش‌های روستایی در فدراسیون‌ها به عنوان یکی دیگر از سیاست‌های پیشنهادی فدراسیون برای کنترل و برنامه ریزی بهتر در اجرای مسابقات مختلف ورزشی و توسعه رشته‌های ورزشی در سطح روستاها و بخش‌ها است.

نایب رئیس انجمن جهانی ورزش های سنتی عنوان کرد: با رئیس کمیته ملی المپیک جلساتی را برای بهبود فعالیت های ورزشی در روستاها و شناسایی نخبگان ورزشی برای پشتوانه سازی تیم های ملی داشته ایم که آقای هاشمی قول مساعد همکاری داده اند.

اختصاص 3000 میلیارد ریال برای توسه ورزش روستایی

جعفری گفت: امسال مجلس شورای اسلامی از محل فروش  سهام شرکت های دولتی  در غالب بودجه  سنواتی سال 93مبلغ 3000 میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت ها و تکمیل طرح ورزش روستایی کشور اختصاص داد.

نایب رئیس انجمن جهانی ورزشهای سنتی وبومی محلی بیان کرد:در حال حاضر 250 هزار ورزشکار سازمان یافته روستایی با بیمه ورزش در رشته های مختلف شناسایی شده که پیش بینی ما این است در افق 1404 تعداد این ورزشکاران به بیش از 1میلیون نفر افزایش یابد.

برگزاری مسابقات فوتبال در بیش از 15 هزار روستای کشور

رئیس فدراسیون روستایی و بومی محلی کشور اظهار کرد:امسال در بیش از 15هزار روستای کشور در تمامی استان ها مسابقات فوتبال تحت عنوان جام نوروزی گرامیداشت یاد وخاطره شهدای ورزشکار برگزار شد.

جعفری گفت: برگزاری مسابقات منظم لیگ کشتی با چوخه و مسابقات بین الملی در شهر اسفراین و مسابقات تیر اندازی با اسب در مناطق عشایر نشین از دیگر برنامه های فدراسیون روستایی وبومی و محلی کشور بوده است./تسنیم

دیدگاه شما