تازه های سایت

کد مطلب: 18854
18. ارديبهشت 1393 - 9:05
همایش بزرگ دختران یاس با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مصلی شهر نهاوند برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گرو،  در این مراسم حجت الاسلام محمد حسین صابری اراکی از اساتید حوزه و دانشگاه استان مرکزی گفت: حجاب بهترین حافظ و حصاری است که زن را از خطر بیگانه حفظ می کند و پوشیده بودن زن در جامعه نه تنها موجب تقویت بنیان خانواده می شود بلکه سبب حفظ ارزش زن و جلوگیری از ابتذال و تباهی او نیز می شود.

 وی با اشاره به اينكه پوشش كامل بانوان مانع از فعاليت اجتماعی در جامعه نخواهد شد، اضافه كرد: افراد بی‌حجاب بر اين باوند كه افراد با حجاب از ايمان اعتقادی راسخ برخوردارند؛ بنابراين به افراد بدحجاب بايد گفت يكی از راه‌های سعادت و رستگاری در عفاف خلاصه می‌شود و با وارد شدن به اين حيطه می‌توان از گزند آسيب های اجتماعی دور ماند.

حجت الاسلام صابری اراکی گفت: زنان جامعه ما اگر می‌خواهند به کمال واقعی برسند باید به دو الگوی مهم زندگی حضرت فاطمه (س) توجه کنند یکی اینکه همواره با عفت و پاکدامنی بنیان خانواده را مستحکمتر و دیگر اینکه با مهرورزی در کانون خانواده جامعه را از بسیاری از آلودگی‌ها پاک کنند.

وی عفاف و حجاب را مكمل يكديگر دانست و بيان كرد: عفت و حيا گوهر ذی‌قيمتی است كه خداوند متعال در وجود زنان قرار داده است كه با رعايت حجاب می‌توانند اين گوهر ارزشمند را محافظت و صيانت كنند.

 حجت الاسلام صابری نقش خانواده را در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف کلیدی عنوان کرد و افزود: مادران باید در این زمینه رسالت خود را برای مقابله با تهاجم دشمن که امروز متوجه جوانان ماست بخوبی انجام دهند و تلاش کنند فرزندانی کارآمد تحویل جامعه داده تا از تهاجم فرهنگی دشمن در امان بمانند.

حجت الاسلام صابری اضافه کرد: اشاعه و تعمیق حجاب و عفاف نیازمندآموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است و بدون شک رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه‌ها به صورت مستمر و هدفمند است.

حجت‌الاسلام صابری در ادامه عنوان كرد: در رابطه با حجاب و پوشش اسلامی تبليغات فعاليت‌های ارزنده‌ای صورت گرفته است اما كافی نيست؛ چراكه به شاخصه عفاف كمتر پرداخته شده است و اين امر مهم در مهجوريت قرار دارد.

وی در بخش ديگر از سخنان خود، تصريح كرد: پرداختن به مقوله عفاف و حجاب براي فرزندان بايد از مقاطع ايتدايی آغاز شود؛ چراكه در اين سنين كودكان دارای روح پاك و طينتی شفاف هستند و هرچه بر طينت آنان حكاكی شود در مقاطع راهنمايی و متوسطه بازخورد متعالی‌تری خواهد داشت.

لازم به ذکر است که همایش دختران یاس در شهرستان نهاوند با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و سپاه ناحیه نهاوند برگزارشد و در این همایش، ۳۰هیئت مذهبی بانوان، فعالان قرآنی،شوراهای فرهنگی محلات، دانش آموزان و اساتید حضور داشتند.

 

دیدگاه شما