تازه های سایت

کد مطلب: 18193
17. فروردين 1393 - 9:20

به گزارش پایگاه خبری گرو، با حضور روحانیون، هیئات مذهبی و مردم مومن و انقلابی شهرستان نهاوند مراسم گرامیداشت شهید علی خلیلی برگزارشد.

 حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در مراسم گرامیداشت شهید علی خلیلی اظهارداشت: شهید خلیلی طلبه ای مومن و متدین بود که بر حسب وظیفه شرعی خود اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کرد و در این راه جان خود را فدا کرد. 

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: این فریضه مهم مانند نماز، جزو واجبات همگانی است و انجام آن بر تمامی افراد جامعه لازم است و تنها مخصوص قشر خاصی نبوده و نیست و همه افراد باید با توجه به شرایط آن، انجام امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه حیاتی بدانند.
وی افزود:در سایه اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر، دوستی ها افزایش یافته و موجبات صلح و سازش فراهم می‌شود و حضرت امام حسین(ع) احیاگر اصلی این فریضه است چرا که بعد از قیام امام حسین در روز عاشورا، درخت تنومند شیعه استوار تر شد و این قیام که اساس آن هم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود واسطه استحکام بیشتر دین مبین اسلام شد.

حجت‌الاسلام مغیثی با تاکید بر جایگاه و منزلت روحانیان در جامعه تصریح کرد: روحانیت به‌عنوان مامن و پناهگاه مردم محسوب می شوند و شهید خلیلی نیز بر اساس جایگاه و وظیفه خود اقدام به این کار کرد و به درجه رفیع شهادت نایل شد که بر طبق روایت معصومین، شهدا قبل از حضرت فاطمه زهرا(س) وارد بهشت خواهند شد و بسیاری از افراد دیگر را نیز شفاعت می‌کنند و شهید خلیلی نیز به چنین جایگاهی رسیده است و جوانان و طلاب باید سیره عملی این طلبه شهید را الگوی خود قرار دهند.
شایان ذکر است حجت‌الاسلام علی خلیلی طلبه جوانی بود که دو سال قبل به دلیل انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، توسط چند جوان شرور دچار مجروحیت از ناحیه شاهرگ شد و در نهایت پس از تحمل دو سال سختی بیماری در سوم فردوردین ماه سال جاری به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

دیدگاه شما