تازه های سایت

کد مطلب: 17580
10. اسفند 1392 - 13:05
پایگاه خبری گرو: جانشین فرمانده سپاه نهاوند گفت:اسلامی کردن سبک زندگی با پرهیز از اسراف و تبذیر یکی از موئلفه های اقتصاد مقاومتی است.

اقتصاد مقاومتي؛ رنسانسي در اقتصاد ايران و جهان اسلام

مرتضی سیاوشی در گفت و گو با سایت گرو، سبک زندگی اسلامی را متکی بر اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: امروز که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم داشتن یک سبک زندگی اسلامی متکی بر یک اقتصاد مقاومتی می‌تواند بسیار اساسی و نشان دهنده و کمک‌کننده باشد.

وی با تأکید بر اتحاد در ایجاد سبک زندگی صحیح با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت: در شرایط کنونی، ما نیازمند یک سبک زندگی اصولی و صحیح هستیم. باید الزاما با اتحاد و رویکرد سبک زندگی متکی بر اقتصاد مقاومتی، که یک حرکت و رویکرد جدی است پیش رویم و به آن توجه ویژه داشته باشیم.

سیاوشی گفت:رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر با نامگذاری سالها با عناوین اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف،حمایت از کار و سرمایه ایرانی و حماسه سیاسی و اقتصادی به اهمیت استفاده از توان داخلی برای پیشرفت اقتصادی اشاره دارد و ما نیز باید برای تحقق بخشیدن به این فرمان رهبر انقلاب تمام تلاش و کوشش خود را به کار بگیریم.

وی الگوی سبک زندگی اسلامی را الگویی متأثر از آداب و اصول اسلامی و ایرانی دانست که سبک زندگی یک انسان مسلمان ایرانی را از یک فردی که تحت تأثیر فرهنگ غربی است متمایز می می‌کند.

وی افزود: بنابراین همان گونه که بسیاری از اقتصاددانان ریشه اقتصاد را در فرهنگ می‌دانند ، به درستی رهبر فرزانه انقلاب مسیر را برای مردم و مسئولان معین فرمودند و ریشه اقتصاد مقاومتی در اصلاح الگوی سبک زندگی بر اساس الگوی اسلامی و ایرانی است که اندیشمندان، نخبگان و اساتید و دانشجویان باید عزم خود را جزم کنند تا الگویی کارآمد را برای سبک زندگی اسلامی و ایرانی مردم ارائه کنند.

وی تأکید کرد: دشمن اکنون که از جنگ‌های مختلف خود علیه نظام ناامید شده، رو به تحریم و جنگ اقتصادی آورده و تمام همت خود را در این راه صرف کرده اما تاکنون نتیجه‌ای به دست نیاورده است ولی باز دست از تلاش برنمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که نقشه‌های دشمنان را برای مردم بازگو و در هر مسئولیتی که هستیم تلاش کنیم تا خدعه و نیرنگ آن‌ها برای مردم آشکار شود.

سیاوشی گفت: با ابلاغ سیاست ها کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب باید سران سه قوه و عموم مردم به فرمان رهبر انقلاب لبیک گفته و در این جهاد اقتصادی علیه جنگ اقتصادی دشمن شرکت نموده و انشا الله ملت شریف ایران مانند دوران دفاع مقدس از این نبرد همه جانبه اقتصادی سربلند بیرون خواهند آمد.

 

 

دیدگاه شما