تازه های سایت

کد مطلب: 17359
29. بهمن 1392 - 10:05
پایگاه خبری گرو :مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت:در شهرستان نهاوند بیش از 6 هکتار گلخانه وجود دارد که در قالب 33 قطعه سالانه بیش از یک‌هزار و 200 تن انواع محصولات صیفی تولید میکنند

AgfaPhoto DIGITAL CAMERA

به گزارش پایگاه خبری گرو ، احد ظفری با اشاره به وجود آب و هوای معتدل نهاوند و وجود خاک حاصلخیز در این شهرستان افزود: در نهاوند بیش از 6 هکتار گلخانه وجود دارد که در قالب 33 قطعه سالانه بیش از یک‌هزار و 200 تن انواع محصولات صیفی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: کشت گلخانه‌ای به عنوان راهکاری برای ایجاد اشتغال و رونق تولید، چندسالی است که در نهاوند رواج یافته و مورد استقبال جوانان جویای کار به ویژه فارغ‌التحصیلان کشاورزی قرار گرفته است.

ظفری گفت: استفاده از آفت‌کش‌های بیولوژیک و عدم استفاده از انواع کودهای شیمیایی در گلخانه‌ها موجب شده محصول تولیدی از سلامت بالایی برخوردار باشند.

وی گفت: در این زمینه مصرف‌کنندگان اقبال بیشتری به خرید محصولات صیفی در نهاوند نشان می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از اشتغال بیش از 100 نفر از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در امر کشت گلخانه خبر داد و افزود: این در حالی است که بیش از 500 نفر هم به صورت غیر مستقیم در این بخش فعال هستند.

وی استفاده از آب کم و صرفه‌جویی در مصرف این نعمت خدادادی را از ویژگی‌های بالای کشت گلخانه‌ای دانست و گفت: کشت محصولات گلخانه‌ای در مقایسه با دیگر محصولات بوته‌ای که در محیط باز کاشته می‌شوند بیش از 70 درصد کاهش در مصرف آب دارد.

دیدگاه شما