تازه های سایت

کد مطلب: 17328
27. بهمن 1392 - 13:28
پایگاه خبری گرو : رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس در شهرستانهای نهاوند ، تفت و میبد در آبان ماه ۹۳ خبر داد.

خجسته

به گزارش پایگاه خبری گرو ، امیر خجسته اظهار کرد: حضور نماینده در منطقه عامله پیشرفت، توسعه و پیگیری امور است از این رو با توجه به اینکه حوزه های انتخابیه نهاوند، تفت و میبد فاقد نماینده هستند،در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور موضوع مورد بررسی قرار گرفته و دولت موظف به برگزاری انتخابات میان دوره ای شد .

وی گفت :  تا کنون روال بر این بوده که انتخابات میان دوره ای همزمان با نخستین انتخابات  پیش رو برگزار می گردید ولی با توجه به اینکه تا پایان مجلس نهم نزدیک دوسال باقی است و انتخاباتی نیز پیش رو نبود کمیسیون شوراها به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مردم این سه حوزه انتخابیه دولت را موظف به برگزاری انتخابات میان دوره ای در آبان ماه 93 کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد : این موضوع در ماده 4 قانون انتخابات مجلس نیز پیش بینی شده و علیرغم مشکلات و هزینه هایی که برگزاری انتخابات در هر منطقه به همراه دارد با این حال دولت نهایت  همکاری را در این زمینه به عمل آورده و با این موضوع موافقت کرده است .

خجسته گفت : کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مصمم است تا در مواردی که نقص قانون و یا خلاء قانون در حمایت از حقوق ملت وجود دارد با استفاده از نظرات کارشناسان و افراد صاحب نظر است به اصلاح یا وضع قوانین جدید اقدام کند و همراهی دولت محترم و وزارت کشور با کمیسیون شوراها در مورد اخیر جای تقدیر و تشکر دارد ./ تسنیم

دیدگاه شما