تازه های سایت

کد مطلب: 17017
16. بهمن 1392 - 9:41
هفته بیست و ششم لیگ برتر روز جمعه با انجام سه دیدار آغاز می‌شود که در یکی از حساس‌ترین مسابقات در اصفهان دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن به دیدار یکدیگر می‌روند.
خبرگزاری فارس: دربی اصفهان و دیدار بحران‌زده‌ها در رشت

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس، هفته بیست و ششم لیگ برتر روز جمعه با انجام سه دیدار آغاز می‌شود. این در حالی است که تیم‌ها در روزهای گذشته به دلیل بارش برف و باران نتوانسته‌اند تمرین‌های مناسبی داشته باشند. حساس‌ترین مسابقه جمعه هم بین دو تیم اصفهانی برگزار می‌شود.

نگاهی به این سه مسابقه می‌اندازیم؛

سپاهان - ذوب آهن؛ دربی اصفهان با حضور آلفرد هیچکاک

نتیجه دیدار رفت: ذوب آهن صفر - سپاهان یک

برگزاری دربی اصفهان در روزهای سرد و برفی زمستان می‌تواند یک بازی گرم و پرهیجان باشد. ذوب آهن برای بقا به سه امتیاز بازی نیاز دارد و سپاهان برای آنکه همچنان در کورس قهرمانی بماند باید پیروز شود.

مساوی خیلی به کار سپاهان نمی‌آید ولی برای ذوب آهن نتیجه بدی نیست.

کرانچار بعد از باخت هفته گذشته مقابل پرسپولیس گفت وضعیت جدول لیگ مثل سناریوهای آلفرد هیچکاک است و همه چیز در ابهام قرار دارد.

خلیلیان مدیرعامل جدید سپاهان اولین چهره جدید دربی اصفهان است. بعد از او هم مجتبی تقوی سرمربی ذوب آهن اولین دربی اصفهان را تجربه می‌کند. هر دوی آنها دوست دارند برنده دربی اصفهان باشند.

شاگردان تقوی اگر در این بازی پیروز شوند فقط یک پله صعود خواهند کرد و به رده دوازدهم می‌رسند. یک امتیاز هم ذوب آهن را یک پله بالاتر می‌آورد اما سپاهان اگر برنده دربی شود به طور موقت جای پرسپولیس را در رده سوم جدول می‌گیرد و با مساوی فقط می‌تواند یک پله صعود کند. اصفهانی‌ها همواره می‌گویند که دربی آنها زیباتر و جذاب‌تر از دربی تهران است.

داماش - راه آهن؛ دیدار بحران‌زده‌ها

نتیجه دیدار رفت: راه آهن یک - داماش صفر

روزهای گذشته شهر رشت به دلیل بارش سنگین برف سفیدپوش بود تا داماشی‌ها به غیر از مشکلات مالی گذشته‌ مشکل نداشتن زمین تمرین هم داشته باشند.

این مسابقه یک بازی شش امتیازی در انتهای جدول است. راه آهن و داماش هر دو 23 امتیازی هستند اما داماش به دلیل تفاضل گل بهتر دو پله بالاتر از راه آهن و در رده دوازدهم قرار گرفته است. برنده این مسابقه می‌تواند به بقا در لیگ برتر امیدوار باشد و در رده دوازدهم می‌ایستد و مساوی باعث می‌شود که راه آهن با یک پله صعود سیزدهم شود و داماش هم دوازدهم باقی بماند. بازی روی زمین چمن مصنوعی ورزشگاه عضدی رشت برای بازیکنان راه‌آهن دشوارتر از بازیکنان داماش است و رشتی‌ها می‌توانند از امتیاز میزبانی خود بهترین استفاده را ببرند و با یک برد دوازدهمی خود را تثبیت کنند.

از نظر مالی و مالکیتی هر دو باشگاه شباهت زیادی به هم دارند و به نوعی بحران‌زده هستند.

بابک زنجانی مالک راه آهن و مه‌آفرید امیرخسروی مالک داماش هر دو به دلیل مسایل مالی در زندان به سر می‌برند و بازیکنان و مربیان دو تیم نگران آینده‌شان هستند با این وجود برای بقا در لیگ برتر هم خواهند جنگید.

صبای قم - استقلال خوزستان

نتیجه دیدار رفت: استقلال خوزستان یک - صبای قم صفر

صبای قم شرایط نامناسبی دارد. بازیکنان این تیم هم نسبت به پرداخت نشدن مطالبا‌ت‌شان معترض هستند و مسئولان باشگاه هم وعده داده که بخشی از مطالبات پرداخت می شود از نظر فنی دو تیم تقریبا در حاشیه امنیت هستند و شاید مساوی هم نتیجه دلخواه هر دو تیم در این مسابقه باشد. صبای قم با 27 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال خوزستان یک پله بالاتر و در رده دهم است.

سایر دیدارها یکشنبه آینده برگزار می‌شود.

برنامه کامل هفته بیست و ششم به شرح زیر است:

جمعه 18 بهمن

داماش-راه آهن سورینت –ورزشگاه عضدی رشت-ساعت15:00

صبای قم-استقلال خوزستان-یادگار امام قم- ساعت15:00

سپاهان-ذوب آهن –ذوب آهن فولادشهر- ساعت15:00

یکشنبه 20 بهمن

فجر شهید سپاسی-پرسپولیس -حافظیه شیراز-ساعت14:30

گسترش فولاد-مس کرمان –ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز- ساعت14:30

نفت تهران-تراکتورسازی تبریز-ورزشگاه تختی تهران- ساعت15:00

فولاد خوزستان-ملوان-ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت15:00

استقلال تهران-سایپا-ورزشگاه آزادی تهران ساعت 17

دیدگاه شما