تازه های سایت

کد مطلب: 16972
14. بهمن 1392 - 14:06
چهره فینالیست‌های جام بیست و هفتم فردا با انجام دو دیدار در شهرهای تهران و تبریز مشخص می‌شود. در این بازی‌ها استقلال و فولاد برای فتح دو جام در یک فصل برنامه دارند و تراکتورسازی و مس کرمان جهت جبران ناکامی‌های خود در لیگ به فکر قهرمانی در این جام هستند، جامی که به غیر از استقلال، سه تیم دیگر حسرت فتح آن را بر دل دارند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، مرحله نیمه نهایی بیست و هفتمین دوره مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌‎های کشور در حالی روز سه‌شنبه با برگزاری دو دیدار پیگیری می‌شود که برنده‌های این دو مسابقه به آسیا نزدیک‌تر و با توجه به بردهایی که بدست می‌آوردند با آرامش بیشتری در ادامه مسابقات لیگ برتر به میدان می‌روند که در زیر به شرایط این دو دیدار اشاره شده است:

تراکتور سازی تبریز - فولاد خوزستان
بازگشت تونی شرایط جدیدی را برای تیم تراکتورسازی ایجاد کرده و آن را می‌توان به فال نیک گرفت. ابتدا اینکه هواداران تبریزی بار دیگر با تراکتور آشتی خواهند کرد و برای حمایت از این تیم، حضور پرشوری در ورزشگاه داشته باشند و به داستان سکوهای خالی یادگار امام پایان دهند. از سوی دیگر تونی که با هدف قهرمانی در جام حذفی به تبریز بازگردانده شده، با حضور خود روحیه جنگندگی مضاعفی را به تیم القا خواهد کرد تا راه رسیدن به این هدف هموارتر شود.

تراکتوری‌ها که در مسابقات لیگ، 8 هفته است طعم پیروزی را نچشیده‌اند در جام حذفی عملکرد خوبی داشته و در مرحله راه‌آهن را در تهران از پیش رو برداشتند، امیدارند به این روند ادامه داده و با پیروزی مقابل فولاد خوزستان که یکی از مدعیان قهرمانی در هر دو جام است، ضمن صعود به فینال جام حذفی، شانس موفقیت را در لیگ افزایش دهد.

البته هر دو تیم شرایط از این نظر که تاکنون جام حذفی را فتح نکرده‌اند، شرایط یکسانی دارند یعنی می‌خواهند این جام مهم را بالای سر ببرند و قطعا پیروزی مقابل حریفی مدعی طعم قهرمانی را شیرین‌تر می‌کند.

در این میدان مهم هم فولادی‌ها با هدف پیروزی به میدان می‌‎آیند، شاگردان حسین فرکی با پیروزی روحیه بخش در مرحله قبل مقابل پرسپولیس حالا امیدوارند یک تیم بزرگ دیگر را برای رسیدن به هدف بزرگشان یعنی فتح جام حذفی از پیش رو بر دارند. قطعا این پیروزی به آنها کمک می‌کند با روحیه بالاتر به رقابت ملی متری خود با استقلال در مسابقات لیگ هم به شکلی جدیدی‌تر ادامه داده و شانس این را داشته باشند که امسال همچنان مدعی فتح هر دو جام باشند.

در حال حاضر فقط استقلال و فولاد از چنین شانسی برخوردارند و مردان اهوازی فرکی نمی‌خواهند این فرصت بزرگ را به راحتی از دست بدهند. ضمن اینکه استقلال با 6 قهرمانی و 3 عنوان دومی، پر افتخارترین تیم در این جام است و قصد دارد با بالاتر جام قهرمانی این مسابقات، کلکسیون افتخاراتش در این جام را افزایش دهد.

استقلال تهران - مس کرمان
تساوی مقابل مس در لیگ برتر که در ثانیه‌های پایانی رقم خورد باعث شد اختلافش استقلال با دیگر مدعیان قهرمانی کمتر شود، هر چند آنها همچنان در صدر جدول ماندند. این مساله انگیزه مردان آبی‌پوش  تهرانی را برای جبران آن تساوی تلخ و رسیدن به فینال جام حذفی بیشتر می‌کند.

البته در شرایط فعلی، درگیری لفظی به وجود آمده بین کارلوس کی‌روش و امیر قلعه‌نویی حاشیه های بسیاری را برای آبی‌پوشان تهرانی ایجاد کرده و تمرکز کادر فنی و بازیکنان این تیم را کاهش داده است. اما این مساله نمی‌تواند مانع از بین رفتن جاه طلبی این تیم و از دست دادن فرصت فتح دو جام در یک فصل شود.

استقلالی‌ها که در این بازی خسرو حیدری و احمد جشمیدیان را در اختیار ندارند، با بازگشت آندرانیک تیموریان خط هافبک خود را تقویت کرده و امیدوارند بتوانند مقابل تماشاگران خود در ورزشگاه آزادی دومین تجربه رسیدن به فینال در سه فصل را به دست آورده و پس از دو سال، دوباره جام قهرمانی را بالای سر ببرند؛ این یعنی رسیدن به آسیا زودتر از تمام مدعیان در فصل جاری.

هرچند مس که در لیگ برتر قعرنشین است، نمی‌خواهد شانس آسیایی شدن را به راحتی از دست بدهد و قطعا حریف خطرناکی برای استقلال خواهد بود. آنها امیدوارند ناکامی در لیگ را در با موفقیت در جام حذفی جبران کرده و با رسیدن به فینال این مسابقات با روحیه و انگیزه بالاتر در مسابقات باقیمانده لیگ برای بقا تلاش کنند.

حال باید دید در این بازی مهم استقلال به آسیا نزدیک‌تر می‌شود و یا مس با ناکام گذاشتن آبی پوشان در تهران، به شگفتی‌سازی خود در فصل جاری ادامه خواهد داد آنهم با لوکا بوناچیچ که موفقیت‌های خوبی را با تیم‌های ایرانی در آسیا به دست آورده است.

برنامه دیدارهای پایانی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
سه‌شنبه - 15 بهمن 92
مرحله نیمه نهایی
* تراکتورسازی تبریز - فولاد خوزستان، ساعت 14:30، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* استقلال تهران - مس کرمان، ساعت 17، ورزشگاه آزادی تهران

سه‌شنبه - 25 بهمن 92
دیدار فینال
* ساعت و مکان مسابقه متعاقبا اعلام می‌شود.

در زیر اشاره‌ای گذرا به 26 فینال گذشته مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های شده است:
سال 1355: ملوان بندرانزلی 4 - تراکتورسازی تبریز یک
سال 1356: استقلال تهران 2 - هما تهران صفر
سال 1365: خیبر خرم آباد صفر - ملوان بندرانزلی 2
سال 1366: پرسپولیس تهران یک - ملوان بندرانزلی صفر
سال 1367: شاهین اهواز 5 - ملوان بندرانزلی 3
سال 1369: ملوان بندرانزلی صفر - استقلال تهران صفر (ملوان در ضربات پنالتی به پیروزی 6 بر5 رسید)
سال 1370: پرسپولیس تهران 2 - ملوان بندرانزلی یک
سال 1372: سایپا تهران یک - جنوب اهواز یک (سایپا به علت گل زده در خانه حریف به پیروزی رسید)
سال 1373: تراکتورسازی تبریز یک - بهمن تهران 2
سال 1374: استقلال تهران 5 - برق شیراز یک
فصل 75 - 1374: برق شیراز یک - بهمن تهران یک (در ضربات پنالتی برق شیراز به پیروزی 3 برصفر رسید)
فصل 78 - 1377: پرسپولیس تهران 2 - استقلال تهران یک
فصل 79 - 1378: بهمن تهران یک - استقلال تهران 3
فصل 80 - 1379: فجر شهید سپاسی شیراز 3 - ذوب آهن اصفهان یک
فصل 81 - 1380: استقلال تهران 4 - فجر شهید سپاسی شیراز 3
فصل 82 - 1381: ذوب آهن اصفهان 4 - فجر شهید سپاسی شیراز 4 (در ضربات پنالتی ذوب آهن به پیروزی 4 بر3 رسید)
فصل 83 - 1382: استقلال تهران 2 - سپاهان اصفهان 5
فصل 84 - 1383: صبا تهران 2 - ابومسلم مشهد 2 (در ضربات پنالتی صباباتری به پیروزی 4 بر 2 رسید)
فصل 85 - 1384: سپاهان اصفهان 2 - پرسپولیس تهران 2 (در ضربات پنالتی سپاهان به پیروزی 4 بر 2 رسید)
فصل 86 - 1385: صباباتری تهران صفر - سپاهان اصفهان 4
فصل 87 - 1386: استقلال تهران 3 - پگاه گیلان یک
فصل 88 - 1387: ذوب آهن اصفهان 5 - راه آهن شهرری 2
فصل 89 - 1388: پرسپولیس تهران 4 - فولادگستر تبریز یک
فصل 90-1389: پرسپولیس تهران 4 - ملوان بندرانزلی 3
فصل 91-1390: استقلال تهران صفر (4) - شاهین بوشهر صفر (یک)
فصل 92-1391: پرسپولیس تهران 2 (2) - سپاهان اصفهان 2 (4)

دیدگاه شما