تازه های سایت

کد مطلب: 16672
5. بهمن 1392 - 9:37
۵ دیدار پایانی هفته بیست و چهارم و یک بازی معوقه هفته بیست و سوم روز یکشنبه برگزار می‌شود که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها استقلال میزبان ذوب‌آهن است.
خبرگزاری فارس: استقلال - ذوب‌آهن؛ برد تکراری برای قهرمانی/ تراکتور بی‌سرمربی در مرداب انزلی

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرگزاری فارس، پنج دیدار پایانی هفته بیست و چهارم لیگ برتر و یک بازی معوقه از هفته بیست و سوم لیگ روز یکشنبه برگزار می‌شود.

استقلال در این هفته اگر پیروز شود فرارش را به سوی قهرمانی آغاز می‌کند و با دو امتیاز اختلاف صدرنشین می‌شود. ولی پایان هفته بیست و چهارم بعید است برای پرسپولیس خوش باشد با توجه به باخت آنها مقابل گسترش فولاد تبریز، احتمال دارد سرخپوشان تهرانی دو پله هم سقوط کنند.

نگاهی به این پنج دیدار می‌اندازیم:

استقلال - ذوب آهن اصفهان؛ برد تکراری برای قهرمانی

نتیجه دیدار رفت: ذوب آهن 2- استقلال صفر

این دو تیم سه‌شنبه هفته گذشته در جام حذفی مقابل هم در اصفهان بازی کردند که استقلال یک بر صفر ذوب آهن را شکست داد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. آبی‌پوشان اکنون می‌خواهند با یک برد تکراری فرار‌شان را به سوی قهرمانی آغاز کنند و صدر جدول را از قرمزپوشان فولاد پس بگیرند. روی کاغذ ذوب آهن بازهم شانس اندکی برای پیروزی دارد. البته جنگ لفظی بین دو باشگاه نیز درگرفته و سایت ذوب آهن برد استقلال در جام حذفی را به خاطر حرکت خشن آندرانیک تیموریان زیر سوال برده و نوشته پیروزی به چه قیمتی؟! به هر حال استقلال امیدوار است که در ورزشگاه آزادی تنها نماند و هواداران به ورزشگاه بیایند. مجید غلام نژاد و هاشم بیک‌زاده دو بازیکن محروم استقلال در این بازی هستند. البته مصدومان این تیم رسیده‌اند و قلعه‌نویی دغدغه‌ زیادی ندارد.

در آن سوی میدان اما ذوب آهن اگر شکست بخورد ممکن است رتبه سیزدهمی‌اش را  هم از دست بدهد. مساوی هم برای این تیم در ورزشگاه آزادی نتیجه خیلی بدی محسوب نمی‌شود ولی اگر بتواند با خلق یک شگفتی آبی‌پوشان را شکست بدهد شانس صعود تا رتبه یازدهم جدول را دارد ضمن اینکه صدرنشینی فولاد را تمدید می‌کند.

ملوان - تراکتورسازی؛ تراکتور بی سرمربی از مرداب به سلامت می‌گذرد؟

نتیجه دیدار رفت: تراکتورسازی 2 - ملوان 2

ملوان نسبت به بازی رفت با تراکتورسازی مدیرعاملش را در اختیار ندارد اما تراکتورسازی تغییرات بیشتری کرده است. مجید جلالی و فرهاد پورغلامی سرمربی و مربی این تیم دیگر همراه قرمزپوشان تبریزی نیستند، زینی‌زاده مدیرعامل باشگاه هم از این باشگاه جدا شده است و تراکتورسازی با نتایج دور از انتظاری که گرفته‌ دیگر مدعی قهرمانی هم نیست و روی پله ششم جدول جا خوش کرده‌اند. در حالی که رتبه هفتمی ملوان نتیجه مطلوبی برای ملوان محسوب می‌شود. اسکوچیچ اگر بتواند در انزلی تراکتورسازی را شکست بدهد در آنصورت می‌تواند به رده‌های بالاتر جدول هم چشم داشته باشد. باید دید تراکتورسازی بی ‌سرمربی می‌تواند از مرداب انزلی به سلامت عبور کند یا چرخ‌های تراکتور این بار در مرداب گیر می‌کند؟ البته باغ‌آبادی مربی که اکنون هدایت تراکتورسازی را برعهده دارد وعده داده که شعار محبوب «عیبی یوخ» که نشانگر رابطه صمیمی هواداران با تراکتورسازی بود را به ورزشگاه‌ها برمی‌گرداند.

صبای قم - داماش گیلان؛  شام آخر ناظمی؟

نتیجه دیدار رفت: داماش 2- صبای قم یک

صبای قم در این هفته فرصت صعود یک پله‌ای دارد به شرطی که بتواند داماش بحران‌زده را در خانه شکست بدهد. صمد مرفاوی می‌خواهد تیمش را به رده دهم برساند و در این هفته کار سختی هم پیش رو ندارد. زیرا داماش گیلان در شش دیدار اخیر خود 5 باخت و یک مساوی داشته و حتی مدیرعامل باشگاه هم صحبت از برکناری افشین ناظمی سرمربی داماش پیش از این مسابقه کرده بود. بنابراین بعید نیست در صورت باخت داماش، ناظمی از سرمربیگری داماش کنار گذاشته شود؛ اما اگر او بتواند نوار ناکامی‌ها داماش را قطع کند شاید همچنان سرمربی بماند.

فجرسپاسی- راه آهن؛ جدال شش امتیازی ته جدولی‌ها

نتیجه دیدار رفت: راه آهن صفر - فجرسپاسی صفر

این مسابقه یک بازی شش امتیازی در انتهای جدول است. هر دو تیم 19 امتیازی هستند و راه آهن به لطف دو گل زده بیشتر در رده چهاردهم است و فجری‌ها پانزدهم هستند. هر دو تیم با 30 گل خورده یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ را در اختیار دارند. ابراهیم‌زاده اگر نمی‌خواهد سقوط یک تیم در کارنامه خوب مربیگری‌ا‌ش ثبت شود باید در این بازی پیروز شود. تیم برنده شانس صعود تا رده سیزدهم جدول را دارد. محمود یاوری هم بعد از یک برد خوب خارج از خانه دوباره انرژی گرفته و بازیکنان فجر اعتماد به نفس بهتری پیدا کرده‌اند.

سپاهان - استقلال خوزستان؛ سپاهان جانشین پرسپولیس می‌شود؟

نتیجه دیدار رفت: استقلال خوزستان صفر- سپاهان 2

سپاهان در صورت پیروزی در این مسابقه جانشین پرسپولیس در رتبه سوم جدول لیگ می‌شود البته به شرطی که نفت نتواند در دیدار معوقه مقابل مس کرمان به پیروزی برسد.سپاهان می‌خواهد همچنان در کورس بماند.

استقلال خوزستان تیم پرنوسانی است و اگر آبی‌های  اهواز روز خوب‌شان نباشد پیروزی برای سپاهان خیلی سخت به دست نمی‌آید ولی اگر شاگردان ویسی در اوج باشند ممکن است در اصفهان هم یک شگفتی رقم بخورد.

مس کرمان - نفت تهران؛ بازگشت لوکا برای بقا

نتیجه دیدار رفت: نفت تهران یک - مس کرمان صفر

این مسابقه دیداری معوقه از هفته بیست و سوم است که به دلیل شرکت تیم زیر 22 سال ایران در مسابقات آسیایی این بازی به تعویق افتاد و اکنون در این مسابقه چهارمین سرمربی این فصل مس کرمان مقابل یحیی گل‌محمدی می‌نشیند. لوکا که به گفته مدیرعامل باشگاه مس کرمان قول داده این تیم را در لیگ برتر نگه ‌دارد باید سه امتیاز از نفت تهران بگیرد تا حداقل فاصله ‌اش با فجر و راه آهن بیشتر نشود و به حضور در پلی آف امیدوار بماند. نفت هم که در کورس قرار دارد و در صورت برد یا مساوی بالاتر از پرسپولیس قرار می‌گیرد. لوکا بوناچیچ که فصل گذشته سرمربی مس بود در پایان فصل از این تیم جدا شد و اکنون دوباره به مس کرمان بازگشته است.

در هر صورت پایان هفته بیست و چهارم برای پرسپولیس بعید است که خوش تمام شود زیرا در صورت برد سپاهان و نفت، شاگردان دایی به رده پنجم سقوط می‌کنند.

برنامه و اسامی داوران دیدارها به شرح زیر است:

دیدار معوقه هفته بیست و سوم 6/11/92

* مس کرمان-نفت تهران ساعت 14:30 ورزشگاه امام علی کرمان

اشکان خورشیدی-حسن کامرانی فر- محمدرضا عیوض محمدی- رضا عادل- ناظر: حیدر شکور

هفته بیست وچهارم

یکشنبه 6/11/92

* ملوان انزلی- تراکتورسازی تبریز ساعت ساعت 14:30 ورزشگاه تختی انزلی

یداله جهانبازی-سعید زارع-حسن توماری-محمدرضا فغانی-ناظر:علی نقی مصطفی نژاد

* صبای قم- داماش گیلان ساعت 14:30 ورزشگاه یادگار امام قم

سعید فتاحی-رسول فروغی-هادی طوسی-امید سعیدفر- ناظر:زاهد بحرینی

* فجر شهید سپاسی-راه‌آهن ساعت 14:30 ورزشگاه حافظیه شیراز

علیرضا فغانی-سعید قاسمی-جلیل شعرانی- جمشید محمدی- ناظر:اسماعیل صفیری

* استقلال-ذوب آهن ساعت 14:30 ورزشگاه آزادی تهران

 البرز حاجی پور-محمدرضا منصوری-سجاد طوری-حسن اکرمی- ناظر: محمدرضا پیروزرام

* سپاهان-استقلال خوزستان ساعت 14:30 ورزشگاه فولادشهر اصفهان

قاسم واحدی-محمدرضا امینی-فرید امیدوار-زاهدی فر- ناظر: مسعود مرادی

دیدگاه شما