تازه های سایت

کد مطلب: 16616
3. بهمن 1392 - 9:04
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند گفت: تا پایان سال 94 جشن باسوادی در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.
خبرگزاری فارس: جشن باسوادی در نهاوند برگزار می‌شود

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، علیرضا تکلو در شورای آموزش و پرورش نهاوند اظهار داشت: تحصیل در مدارس هیئت امنایی موجب ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش می‌شود.

وی درصد موفقیت دانش‌آموزان مدارس هیئت امنایی را بیش از سایر دانش‌آموزان عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند ادامه داد: تعداد 2 هزار و 762 دانش‌آموز نهاوندی معادل 12 درصد از دانش‌آموزان این شهرستان، در مدارس هیئت امنایی آموزش می‌بینند.

وی به ضرورت سوادآموزی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: در نهاوند 92 درصد افراد سنین 10 تا 49 سال باسواد شده‌اند که تا پایان سال 94 جشن باسوادی در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

تکلو با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 5 هزار و 800 نفر از افراد در سنین 10 تا 49 سال در نهاوند بی‌سوادند، ابراز داشت: تاکنون 112 هزار نفر از واجدین شرایط در سنین 10 تا 49 سال در این شهرستان باسواد شده‌اند.

معاون فرماندار نهاوند نیز از تخصیص 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به آموزش و پرورش برای ایجاد و تکمیل استخر شنای دانش‌آموزی و مدرسه شهیده نوشین امیدی خبر داد و گفت: 205 میلیون تومان برای ایجاد سیستم گرمایشی مرکزی در مدارس شهری و روستایی نهاوند اختصاص یافته که این مبلغ 100 درصد هزینه شده است.

خدایار ظفری افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با همکاری دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها با آموزش و پرورش به دنبال باسواد کردن والدین بی‌سواد در برزول، گیان و فیروزان هستیم.

وی ابراز داشت: مربیان مهد و مدارس پیش‌دبستانی برای این موضوع بکار گرفته می‌شوند.

دیدگاه شما