تازه های سایت

کد مطلب: 15835
10. دى 1392 - 15:14

پایگاه خبری گرو: همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت اما حسن مجتبی (ع) مرحله توزیع بزرگترین سمنوی جهان اسلام در نهاوند آغاز شد .

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حجت السلام گودرزسیفی در حاشیه توزیع این نذری گفت:  برای نخستین بار در کشور است که به میزان 12 تن سمنو در نهاوند پخت شده است  و از امروز با ارسال بسته های سمنو به مراکز بهزیستی سراسر استان کار توزیع این نذری آغاز شد.

وی گفت : مراحل آماده سازی نذری سمنو که با یاد حضرت رقیه (س) در نهاوند انجام گرفته از 20 روز پیش آغاز شد و مرحله پخت آن نیز از جمعه گذشته در چهار مرکز سطح شهرنهاوند و سه مرکز در شهرهای گیان ،فیروزان و کوهانی انجام گرفت.

وی افزود: این نذری که امسال سومین سال متوالی است که در نهاوند پخت می شودبه میزان 12 تن می باشد که بزرگترین نذری جهان اسلام قلمداد می شود که تا کنون در کشور سابقه پخت آن به این میزان وجود نداشته است .

وی گفت: برای آماده سازی این نذری بزرگ در مراحل مختلف بیش از 500 نفر از بانوان و آقایان مشارکت داشته اند .

وی بابیان اینکه مرحله توزیع این نذری تا پس فردا نیز ادامه خواهد داشت گفت: با توجه به اینکه تمامی 12 تن سمنو در بیش از 60 هزار ظرف یکبار مصرف بسته بندی شده لذا توزیع آن زمان بر بوده و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت.

وی گفت: امروز نیز چندین هزار بسته از سمنوی های بسته بندی شده به آسایشگاه کهریزک در تهران و حوزه های علمیه استان و قم و بارگاه حضرت معصومه (س)ارسال می شوند .

وی افزود: علاوه بر این امروز کار انتقال 10 هزار بسته سمنو به بارگاه حضرت امام رضا(ع) در حال انجام می باشد که امروز توسط چند وسیله نقلیه به مشهد مقدس اعزام می شوند تا در جمع زائرین حضرت توزیع شود.

ˈسیفی ˈافزود: برای پخت این سمنو بیش از 300 میلیون ریال هزینه شده استکه توسط خیرین و نذریهای مردم تامین شده است.

وی همچنین گفت: در کنار این نذری 114 میلیون صلوات به همراه قرائت سوره توحید توسط مردم به روح بزرگ پیامبر و خاندان نبوت اهداء می شود.

دیدگاه شما