تازه های سایت

کد مطلب: 15722
6. دى 1392 - 14:50
پایگاه خبری گرو :استاندار همدان با بیان اینکه آسیب‌پذیری بدنه شهرداری‌ها بسیار بالاست، گفت: اعتماد متقابلی بین شهرداری و مردم وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، محمدناصر نیک‌بخت  در همایش شهرداران استان همدان با تاکید بر اینکه شهرداران در آباد کردن استان به اندازه لیاقت و استحقاق شهر تلاش کنند، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید بر اساس اقبال مردم و تاکیدات مقام معظم رهبری بر حماسه سیاسی از دل و خواسته آراء مردم متولد شد، قطعا همه گفتمان دولت مبنی بر بهبود اقتصاد، معیشت مردم و فضای کسب و کار کشور را شنیده‌اند و باید بدانیم که این امر حول آسایش و آرامش زندگی مردم است.

شهرداری‌ها مقابل مردم هستند

وی با بیان اینکه در دنیا شهرداری رفیق و شریک مردم محسوب می‌شود، افزود: اما در استان شهرداری‌ها در مقابل مردم قرار دارد، استان همدان باید در اصلاح این روند استان پیش‌رو در کشور باشد.

وی با اشاره به شهردار نهاوند گفت: در ابتدای معرفی وی به عنوان شهردار نهاوند از وی خواستم که چهره نهاوند را به چهره یک شهر تبدیل کند، شهردار باید نشان دهد که آنجا شهر است.

نیک بخت اظهار کرد: مردم روزبروز باید احساس کنند که خدمات بهتری به آنها ارائه می‌شود اما متاسفانه روزبروز شاهد افزایش عوارض شهرداری هستند.

وی یادآور شد: شهرداران برنامه میان مدت و بلند مدت برای شهرهای خود داشته باشند چرا که بدون برنامه پیشرفتی حاصل نمی‌شود، در ضمن برنامه‌های خود را به مردم بگویید و از آنها کمک بخواهید.

استاندار همدان اعلام کرد: شهرداران با شوراها مدارا کنند روزی نرسد که دود اختلاف شهرداری با شورا و دیگر دستگاه‌ها به چشم مردم برود.

وی تصریح کرد: برای تحقق گفتمان دولت باید حماسه اقتصادی نیز محقق شود چراکه گفتمان دولت نیز بر این موضوع تاکید دارد.

نیک‌بخت یادآور شد: دولت با توجه به مذاکرات شرایطی را فراهم آورده که ایران را به عنوان ابر قدرت منطقه می‌شناسند و عظمت ایران در جهان نشان داده شد. نتایج مذاکرات این امید را می‌دهد که حماسه اقتصادی نیز به زودی محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: برخی آگاهانه یا ناآگاهانه به دنبال کدر کردن نتایج مذاکرات بودند که مقام معظم رهبری خود در این مسئله ورود پیدا کرده و اعلام کردند که مذاکره کنندگان فرزندان انقلاب هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه حماسه اقتصادی و توفیقات نظام مدیون فداکاری‌ها و ایثارگری‌های مردم مسلمان و معتقد به نظام است، اضافه کرد: عظمت انقلاب و توفیق کشور به علت این است که نهال انقلاب با خون شهدا به درختی تنومند تبدیل شده و پشتیبانی مردمی و عقلانیت و حمایت مقام معظم رهبری موجب شده تا امروز ایران را به عنوان ایران سربلند در جهان بشناسند.

وی خطاب به شهرداران گفت: انتظار داشتم شهرداران در این جلسه درباره حمایت از سرمایه‌گذاری نیز سخن بگویند، در برخی شهرها هنوز باور غلطی نسبت به سرمایه‌گذار وجود دارد.

زیربناهای اقتصادی و تولیدی در استان ضعیف است

وی با اشاره به اینکه زیربناهای اقتصادی و تولیدی در استان ضعیف است، ادامه داد: به همین علت شهرداری‌ها بخصوص شهرداری‌های همدان و ملایر که توان بیشتری برای سرمایه‌گذاری و مشارکت سرمایه‌گذاری دارند در این فعالیت‌ها وارد شوند یا اینکه با بخش خصوصی مشارکت کنند. البته شهردارانی که این توان را ندارند می‌توانند با همراهی و روان‌سازی مسیر سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار را به امر سرمایه‌گذاری راغب کنند.

نیک‌بخت تاکید کرد: باید به این فکر باشیم که صنعت و تولید در استان تقویت شود و این امر موجب رونق ساخت و سازها خواهد شد. شهردار ملایر با توجه به تجارب و استعدادهای شهر همدان طرح‌های بزرگ در زمینه گردشگری و اقتصادی را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه پیشرفت استان همدان راحت‌تر از دیگر استانهاست، یادآور شد: همدان دارای پتانسیل‌هایی از جمله گردشگری، آب و هوای مطلوب و چهار فصل و نیازمند تلاش است، البته فرمانداران بیشترین تلاش را باید در این زمینه‌ها داشته باشند تا سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان تشویق شوند.

کاری نکنید که واحدهای تولیدی نتوانند دیگر قد علم کنند

استاندار همدان خطاب به شهرداران گفت: با واحدهای تولیدی کاری نکنید که دیگر نتوانند قد علم کنند، سرمایه‌گذاری تنها راه نجات استان است پس به سرمایه‌گذاران به چشم زالوهایی که در کتاب‌ها نوشته شده است نگاه نکنید.

به گفته نیک‌بخت، دولت امکان و اجازه سرمایه‌گذاری ندارد، با این وضعیت چطور می‌توانیم مشکلات اشتغال را حل کنیم؟ به غیر از بخش خصوصی چه کسی می‌تواند در این زمینه مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: نیاز است که به سرمایه‌گذار احترام گذاشته شود دراین صورت است که سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان تمایل پیدا می‌کنند و آن وقت است که شهرداری به درآمد پایدار دست پیدا می‌کند.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه زیاد به وظایف شهرداری تصرف ندارم، از شهرداران استان خواست تا نسبت به مناسب‌سازی معابر و مسیرها برای تردد معلولان و جانبازان اقدام جدی کنند، چرا که این قشر از جامعه خواسته‌های به حقی از مسئولان دارند که باید پاسخ داده شود.

شهرداران طوری کار نکنند که مردم نسبت به نظام و مسئولان بدبین شوند

وی با تاکید بر اینکه به خواسته‌ها و گفته‌های مردم احترام بگذارید، تصریح کرد: طوری کار نکنید که مردم نسبت به نظام و مسئولان بدبین شوند، برخی مناطق استان مشکلات کوچکی دارد که با یک حرکت کوچک می‌توان آنها را برطرف کرد.

استاندار همدان یادآور شد: با توجه به اینکه در دو هفته گذشته شاهد بارش برف در استان بودیم، برخی نسبت به عملیات پاکسازی معابر ناراضی بودند، مدیران طوری اقدام کنند که در بارش‌های بعدی غافلگیر نشوند.

اعتماد متقابل بین شهرداری و مردم وجود ندارد

وی تاکید کرد: مردم اعتماد خوبی به شهرداری‌ها ندارند و از طرفی شهرداری نیز به مردم و مشتریان خود اعتماد ندارد، این مساله باید اصلاح شده و اعتماد متقابل بین شهرداری و مردم ایجاد شود.

استاندار همدان با تاکید بر نظارت بر عملکرد کارکنان شهرداری افزود: کارکنان شهرداری آسیب‌پذیرترین افراد هستند و اگر نظارتی وجود نداشته باشد آسیب خواهند دید، کار در شهرداری وسوسه‌انگیز است و اگر مراقبت نشود حتی نیروهای خوب شهرداری آسیب خواهند دید.

وی تاکید کرد: استعداد آلودگی در شهرداری وجود دارد بنابراین باید از کارکنان شهرداری مراقبت کنید تا دچار آلودگی نشوند. مسائل معیشتی و رفاهی کارکنان را طوری تامین کنید که دیگر چشم به دست مردم نداشته باشند.

وی گفت: تحقق این امر نیازمند آن است که سخت‌گیری و عوارض سنگین را کنار بگذاریم و منطقی با مردم برخورد کنیم، البته ما به دنبال این نیستیم که شهرداران حقوق شهرداری را نادیده بگیرند اما انصاف نیز باید رعایت شود، در تدوین عوارض منصفانه و منطقی برخورد کنید.

ساخت و ساز غیرمجاز به علت اغماض بیش از حد یا بی‌توجهی است

نیک‌بخت با بیان اینکه شهرداران ساخت و سازهای غیرمجاز را نادیده نگیرند، تصریح کرد: در تمامی جلسات محرمانه و غیرمحرمانه ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر و باغات مطرح می‌شود، مگر می‌شود شهرداری از این اتفاقات خبر نداشته باشد؟ باغ به ویلا تبدیل شده است. این مسائل در شورای تامین مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداران ملایر و همدان این موضوع را پیگیری کنند و اگر چنین مساله‌ای در محدوده استحفاظی شهرداری وجود دارد با آن برخورد کنند. مردم چطور قبول کنند که ساخت و پاختی در این بین اتفاق نیفتاده است.

استاندار تاکید کرد: تا جایی که قانون اجازه داده برخورد کنید، زمانی که ساخت و ساز غیرمجازی در استان انجام می‌شود به علت اغماض بیش از حد یا بی‌توجهی است.

دیدگاه شما