تازه های سایت

کد مطلب: 15513
27. آذر 1392 - 13:58
پایگاه خبری گرو : فرماندار نهاوند گفت:دانشگاه و حوزه دو بستر اصلی انقلاب هستند که زمینه های پیروزی فراهم آوردند واینک بیش از هرزمان دیگر باید وحدت حوزه ودانشگاه حفظ شود.

546385_LSy3NFzJ

به گزارش پایگاه خبری گرو، مجتبی مولوی افزود: وحدت حوزه وداشگاه همواره موجب تداوم و حفظ اهداف و ارزش های انقلاب بوده و این شهادت مظلومانه دکتر مفتح بود که توانست این دونهاد را به یکدیگر پیوند زده و آنها را به هم نزدیک کند.

وی افزود: اهمیت این دوکانون امروزه بر کسی پوشیده نیست لذا باید تلاش کرد که تفکر و اندیشه شهید ˈمفتحˈو همچنین راه وحدت حوزه و دانشگاه بیش تر از پیش هموار گردد.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در برهه های مختلف انقلاب نقشی ماندگار داشته اندف، افزود: در جنگ تحمیلی حوزه و دانشگاه کانون تحرکات مختلف بودند و مردم جلوه های مثبت آنان را در این دوران به خوبی مشاهده کرده اند.

وی گفت: خوشبختانه در وقایع مختلف اختلاف نظر بین این دو نهاد کمتر پیش آمده و حوزه و دانشگاه به گونه ای به یکدیگر وابسته بوده و با هم تعامل برقرار کرده ا ند .

فرماندار نهاوند با طرح این مطلب که تعهد و تخصص بدون یکدیگر فاقد ارزش لازم برای توسعه هستند، افزود: در ابعاد علمی دانشجویان به پشتوانه های معنوی حوزه های علمیه نیازمندند و از سوی دیگر نیز حوزه ها می بایست از پیشرفتهای علمی دانشگاه استفاده و بهره های لازم را به عمل آورند.

وی با بیان اینکه حضرت امام بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید داشته اند ،افزود:شهید مفتح از جمله افرادی بود که در راه تحقق بخشیدن به آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی در راستای ایجاد وحدت میان دو قشر مهم حوزوی و دانشگاهی تلاش های زیادی را به عمل آورد و شهادت او ارتباط این دو نهاد مهم را نزدیکتر کرد.

دیدگاه شما