تازه های سایت

کد مطلب: 15317
20. آذر 1392 - 13:45
رویارویی تیم مظلومی و پرسپولیس دایی، یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر است که پیروزی مس در این بازی به سود تیم کرمانی و استقلال است اما پرسپولیس با تفکر انتقام و طلسم شکنی به کرمان می‌رود. همچنین در این هفته سپاهان و ذوب‌آهن به فکر پایان دادن به بحران ناکامی نمایندگان اصفهان در لیگ سیزدهم هستند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل ازمهر، هفته هجدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی دو روز پایانی هفته جاری آغاز و با برگزاری دیدار استقلال و فجرسپاسی در نخستین روز هفته آینده درحالی برگزار می‌شود که به غیر از پرسپولیس، سایر مدعیان در خانه به میدان می‌روند. همچنین در این هفته تیم‌های قعرنشین این فرصت را دارند با شکست دادن حریفان، صعودهای چند پله‌ای در لیگ داشته باشند.

سایپا البرز - صنعتی استقلال خوزستان
آغاز نیم فصل دوم با دو ناکامی برای سایپا که نیم فصل نخست را با نتایج خوبی به پایان رسانده بود، اتفاق جالبی محسوب نمی‌شود. آنها که به خاطر نتایج دو هفته اخیر، رده هفتم را به ملوان سپرده‌اند، در این هفته میزبان صنعتی خوزستان هستند و در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند به رده‌های بالاتر نزدیک شوند. تیم صنعتی هم با هدف کسب امتیاز به میدان می‌آید زیرا اگر در این بازی مغلوب شود، جایگاهش در رده دهم جدول به خطر می‌افتد و به جمع قعرنشینان نزدیک‌تر می‌شود. صنعتی‌ها که در این فصل نشان داده‌اند، در خارج از خانه بهتر نتیجه می‌گیرند، امیدوارند در این بازی هم موفق ظاهر شده و به جمع 8 تیم برتر مسابقات ملحق شوند.

سپاهان اصفهان - گسترش فولاد تبریز
تساوی برابر استقلال در هفته گذشته باعث شد اختلاف امتیازی سپاهان با صدرجدول 6 امتیاز شود و روزهای بد این تیم ادامه داشته باشد. سپاهانی‌ها که پس از پیروزی در دربی اصفهان در هفته یازدهم لیگ، در 6 هفته گذشته طعم پیروزی را نچشیده‌اند، امیدوارند با شکست دادن گسترش ضمن پایان دادن به بحران فعلی، اختلاف خود را با تیم‌های بالای جدول کاهش دهند. ناکامی در این بازی حتی ممکن است سپاهان را به رده‌ هشتم هم برساند، به همین دلیل مردان زلاتکو کرانچار امیدوارند با برتری مقابل دومین تیم تبریز، به روزهای تلخ خود در لیگ سیزدهم پایان دهند.

تیم گسترش هم پس از شکست در دربی تبریز، بسیار باید یک بازی سخت دیگر را تجربه کند. البته حضور چندین ساله رسول خطیبی سرمربی این تیم در سپاهان و شناخت او از وضعیت این تیم اصفهانی می‌تواند به این تیم تبریزی برای رسیدن به موفقیت کمک کند. قطعا رویارویی خطیبی با سپاهان جزو اتفاقات جالب دیدارهای این هفته است.

نفت تهران - داماش گیلان
دو پیروزی در نیم فصل دوم لیگ برتر باعث شده است نفت تهران به رده دوم صعود کند، آنهم تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تیم تراکتورسازی تبریز. شاگردان گل‌محمدی برای اینکه جایگاه فعلی را حفظ و یا امیدوار به صدرنشینی در پایان هفته هجدهم باشند، باید داماش را قربانی جاه طلبی خود کنند. نفتی‌ها اگر در این بازی پیروز شوند و تراکتور در خانه مقابل ذوب‌آهن امتیاز از دست بدهد، لذت صدرنشینی را مجددا تجربه خواهند کرد.

حریف نفتی‌ها تیم داماشی است که هفته پیش در دربی گیلان شکست سختی را برابر انزلی متحمل شدند و با مشکلات مالی و مدیریتی مواجه است. در این شرایط اگر داماش از نفت امتیاز بگیرد، ضمن رسیدن به آرامش دیگر مدعیان را خوشحال خواهد کرد اما باخت، این تیم را به رده‌های پائین‌تر از نهم جدول رهنمون می‌سازد.

تراکتورسازی تبریز - ذوب‌آهن اصفهان

پیروزی برابر پرسپولیس و دربی تبریز، بهترین شروع برای تراکتورسازی در نیم فصل دوم بود و آنها را به صدرجدول رساند. شاگردان مجید جلالی در سومین بازی متوالی که در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار می‌کنند، به فکر پیروزی برابر ذوب‌‍آهن و حفظ جایگاه خود در صدرجدول هستند. اگر تراکتوری‌ها در این بازی امتیاز از دست بدهند، نه تنها احتمالا صدر را از دست می‌دهند، بلکه شاید سقوط‌ چند پله‌ای در جدول داشته باشند، به همین دلیل بردن در این بازی برای این تیم تبریز اهمیت بسیاری دارد.

در سوی دیگر میدان تیم بحران زده ذوب‌آهن اصفهان است که پس از پیروزی برابر استقلال در هفته نهم لیگ، در هفته‌های اخیر در حسرت رسیدن به پیروزی هستند، اتفاقی که باعث شده این تیم تا رده چهاردهم سقوط کرده و در بین فانوس بدستان قرار بگیرد. آنها در هفته‌ای که هیات مدیره ذوب‌آهن از بوناچیچ حمایت کرد، اگر حتی در تبریز مساوی کنند، در صورت پیروزی فجر و مس در دیدارهای این هفته، صدرنشین خواهند شد، اتفاقی که برای این تیم اصفهانی یادآور روزهای تلخ فصل گذشته است. البته پیروزی وضعیت آنها را تا حدودی به آرامش می‌رساند.

ملوان بندرانزلی - راه‌آهن سورینت
پیروزی در دربی اصفهان، موفقیت‌های ملوان در لیگ سیزدهم را تداوم بخشید. شاگردان اسکوچیچ که در 6 هفته گذشته 5 پیروزی بدست آوردند و به رده هفتم رسیده‌اند، جایگاه ششم را هدف گرفته‌اند. ملوانی‌ها در روز خداحافظی پاشنکو، تنها در صورت پیروزی برابر راه‌آهن و باخت سپاهان در خانه به این رتبه می‌رسند که کاری سخت است. اما راه‌آهن سورینت هم برای نجات از وضعیت فعلی و رسیدن به رتبه‌های بهتر به انزلی سفر کرده است. شاگردان ابراهیم‌زاده برای اینکه روزهای بهتری را در لیگ تجربه کنند، باید در این بازی پیروز شوند، زیرا از دست دادن امتیاز،‌‎ آنها را به رده‌های پائین‌تر خواهد رساند.

فولاد خوزستان - صبای قم
سقوط از صدر به رده پنجم نتیجه ادامه روزهای تلخ فولاد در لیگ برتر است. فولادی‌ها هم که پس از پیروزی در هفته یازدهم برابر ملوان، در 6 بازی گذشته، بردی را تجربه نکردند، امیدوارند در این بازی خانگی با شکست دادن صبای قم، به ناکامی‌ها خود پایان داده و به رده بهتری در جدول دست یابند. البته صبای قم هم که پس از آمدن صمد مرفاوی به جای محمد مایلی‌کهن، در دو هفته گذشته دو شکست را تجربه کرده‌اند، برای پایان دادن به روزهای تلخ خود، به اهواز سفر کرده‌اند. باید دید در پایان این بازی که تساوی به سود هیچکدام از این دو تیم نیست، فولاد به آرامش می‌رسد یا صبای قم.

مس کرمان - پرسپولیس
قرار گرفتن پرویز مظلومی برابر پرسپولیس یادآور نماد "4" است، 4 پیروزی متوالی استقلال در دربی مقابل پرسپولیس که علی دایی هم در رخ دادن این شکست‌های متوالی نقش داشته است. جمعه بار دیگر مظلومی برابر پرسپولیس قرار می‌گیرد اما اینبار با تفکر نجات تیمش، یعنی مس کرمان از قعر جدول، نجاتی که مسیرش از پیروزی مقابل پرسپولیس می‌گذرد. هرچند این برد بصورت غیرمستقیم به استقلال برای رسیدن به رده‌های بالا کمک می‌‎کند اما برای مظلومی نجات مس اهمیت بیشتری دارد تا یاری استقلال قلعه‌نویی.

مس کرمان قعرنشین که در دو هفته گذشته 4 امتیاز ارزشمند بدست آورده، با کسب پیروزی در این بازی می‌تواند موقتا با کاملا از قعرجدول نجات پیدا کند و یا حتی به رده‌های بهتری هم برسد، به همین دلیل این پیروزی برابر مردان کرمانی مظلومی بسیار اهمیت دارد. حضو شیث رضایی مدافع پیشین پرسپولیس در این بازی هم می‌تواند یکی از اتفاقات حاشیه‌ای این بازی باشد.

اما پرسپولیس که نیم فصل را با شکست برابر تراکتورسازی در تبریز آغاز کرد با پیروزی هفته پیش برابر ذوب‌آهن به آرامش نسبی رسید اما برای اینکه بار دیگر به صدرجدول نزدیک شود، باید در کرمان مقابل مس پیروز شود. تیم دایی که در این فصل در بازی‌های خارج از خانه نتایج نه چندان مطلوبی را گرفته است، اگر در این بازی امتیاز از دست بدهد، ممکن است حتی به رده پنجم سقوط کرده و بار دیگر استقلال را بالای سر خود ببیند.

البته هم دایی و هم بازیکنان پرسپولیس خیلی دوست دارند مقابل تیمی که هدایت آن برعهده پرویز مظلومی است، پیروز شوند تا هم فرصت رسیدن به صدرجدول را درصورت توقف تراکتور و نفت در این هفته بدست آوردند و هم از سرمربی پیشین استقلال با نگه داشتن تیمش در قعر جدول انتقام بگیرند. ضمن اینکه این پیروزی به طلسم ناکامی‌ها پرسپولیس در شهر کرمان هم پایان می‌بخشد.

برنامه کامل دیدارهای هفته هجدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - 21/09/93
* سایپا البرز - صنعتی استقلال خوزستان، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج
* سپاهان اصفهان - گسترش فولاد تبریز، ساعت 15، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

جمعه - 22/09/93
* نفت تهران - داماش گیلان، ساعت 15، ورزشگاه دستگردی تهران
* تراکتورسازی تبریز - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* ملوان بندرانزلی - راه‌آهن سورینت، ساعت 15، ورزشگاه تختی انزلی
* فولاد خوزستان - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه تختی اهواز
* مس کرمان - پرسپولیس، ساعت 15، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

شنبه - 23/09/93
* استقلال تهران - فجرسپاسی شیراز، ساعت 16:20، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 تراکتورسازی تبریز 17 9 6 2 25 14 11+ 32(1-)
2 نفت تهران 17 9 5 3 24 15 9+ 32
3 پرسپولیس 17 9 4 4 15 8 7+ 30(1-)
4 استقلال 17 8 6 3 20 14 6+ 29
5 فولادخوزستان 17 8 5 4 22 19 3+ 29
6 سپاهان اصفهان 17 6 8 3 17 11 6+ 26
7 ملوان بندرانزلی 17 7 4 6 21 18 3+ 24(1-)
8 سایپا البرز 17 6 6 5 14 15 1- 24
9 داماش گیلان 17 5 7 4 21 21 - 21(1-)
10 صنعتی خوزستان 17 5 6 6 19 22 3- 21
11 گسترش فولاد 17 4 6 7 19 21 2- 18
12 صبای قم 17 4 4 9 20 24 4- 16
13 راه‌آهن سورینت 17 3 5 9 14 20 6- 14
14 ذوب‌آهن اصفهان 17 3 5 9 14 25 9- 14
15 فجرسپاسی 17 3 5 9 11 23 12- 14
16 مس کرمان 17 1 10 6 13 19 6- 13

* این جدول، طبق جدول سازمان لیگ تنظیم شده است

دیدگاه شما