تازه های سایت

کد مطلب: 14982
9. آذر 1392 - 8:38
فرماندار نهاوند گفت: موفقیت اخیر جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته ای و به نتیجه رسیدن آن یک توفیق بزرگ برای نظام و پاداشی ارزشمند برای پایداری و مقاومت مردم طی سالیان گذشته بوده است .

546385_LSy3NFzJ

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از ایرنا مجتبی مولوی افزود: ملت قهرمان ایران طی سالیان زیادی با روحیه استقامت و پایداری بر حق مسلم خود در زمینه فناوری هسته ای تاکید کردند و هرگز در مقابل فشارها و تحریمها سرخم نیاوردند لذا امروز پاداش خود را با شکستن صف تحریمها بدست آورده است.

وی گفت: به زعم همه جریانهای سیاسی توافق اخیر که همه نیروها چه در گذشته وچه در حال در آن سهیم بودند یک موفقیت بزرگ برای نظام بود که از نقاط برجسته ای نیز برخوردار می باشد.

وی به مهمترین دستاوردهای این مذاکرات اشاره کرد و گفت:در توافقنامه اخیر حقانیت جمهوری اسلامی در استفاده از حق هسته ای برای دنیا به اثبات رسید و آنها حقوق هسته ای و غنی سازی در داخل کشور را به عنوان یک حق مسلم به رسمیت شناختند که این بزرگترین دستاورد مذاکرات اخیر می باشد.

فرماندار نهاوند افزود: شکسته شدن فضای تحریمها و صف اتحاد تحریم کنندگان و برداشته شدن بخشی از مضایق و محدودیتها از دیگر نقاط برجسته این موفقیت است که می تواند گام ارزشمندی برای توسعه ایران اسلامی باشد.

این کارشناس ارشد روابط بین الملل نشان داده شدن قدرت دیپلماسی کشورمان را در این مذاکرات مهم خواند و گفت: در این مذاکرات دنیا به قدرت سیاسی و دیپلماتیک ایران بیشتر آشنا شد و آنها دیدند که تیم مذاکره کننده ما توانست مسیر پرونده ایران را تغییر داده و علاوه بر آن به رویکرد برد برد و احترام متقابل پایبند بوده است

ˈمولویˈ گفت: بر اساس این توافقنامه هیچکدام از فعالیتهای هسته ای صلح آمیز کشورمان متوقف نخواهد شد و ما می توانیم اهداف صلح آمیز خود را به طور رسمی ادامه دهیم.

وی به نتایج اقتصادی توافقنامه اخیر اشاره کرد و گفت: دستاورد اخیر یک گام رو به جلو برای حل مشکلات اقتصادی است که می تواند زمینه ساز تحقق حماسه اقتصادی به عنوان یک راهبرد اساسی جمهوری اسلامی باشد.

فرماندار نهاوند با تاکید براینکه ایران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست افزود: ایران همواره اعلام نموده که بدنبال سلاح هسته ای نبوده و این رویکرد را با مبانی شرعی خود در مغایرت می داند اما قطعا از این انرژی در جهت مقاصد صلح آمیز و توسعه علمی پژوهشی استفاده خواهد کرد.

وی در پایان گفت: البته فعالیتها و مذاکراتی که صورت گرفته به عنوان گام اول برای حل مسائل هسته ای است و یقینا گامهای بعدی استوارتر برداشته خواهد شد و به دشمنان خواهیم فهماند که روابط ما در حوزه دیپلماتیک مبتنی بر احترام متقابل و مطابق با ان پی تی می باشد.

دیدگاه شما