تازه های سایت

کد مطلب: 14962
7. آذر 1392 - 8:45

DSC01061فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش نهاوند گفت: گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه از رسالت های اساسی مسئولان برای بالا بردن فرهنگ عمومی است که برای تحقق آن باید از مدارس و تکمیل وتجهیز کتابخانه مدارس شروع کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو مجتبی مولوی در جلسه شورای آموزش و پرورش نهاوند افزود: امروز جای خالی ساعتی به نام ساعت مطالعه در مدارس خالی است تا دانش آموزان از این طریق با مساله مطالعه و کتاب بیشتر آشنایی یابند .

وی در خصوص ضرورت پرداختن به مساله مطالعه در سطح مدارس گفت: همانگونه که ما در سطح مدارس زنگی به نام زنگ ورزش داریم ،می توان زنگی هم با نام زنگ مطالعه در مدارس ایجاد کرد تا دانش آموزان از این طریق با مقوله مطالعه و کتابخوانی بیشتر انس بگیرند .

وی تاکید کرد: هرچقدر دانش آموز با کتاب بیشتر آشنا و مانوس شود میزان آسیب پذیری او از آسیبهای اجتماعی کمتر خواهد بود.

وی گفت: در این زمینه لازم است دستگاههای مسئول مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی در این خصوص آموزش و پرورش را بیشتر یاری داده و در زمینه تجهیز کتابخانه مدارس به کتابهای روز با فناوریهای نوین اقدام و برنامه ریزی کنند .

ˈعلیرضا تکلوˈ مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت: در حال حاضر 52 کتابخانه مستقل و 9 کتابخانه غیر مستقل در سطح مدارس متوسطه نهاوند وجود دارد که مجموعا به 134 هزار و 200 جلد کتاب مجهز هستند .

وی گفت: در دوره ابتدایی سیاست اصلی بر تشکیل کتابخانه کلاسی است و در این زمینه 400 کتابخانه کلاسی وجود دارد که توسعه آن در دستور کار مدیران مدارس می باشد.

وی گفت: تعداد اعضای کتابخانه های مدارس 15 هزار و 800 نفر و سرانه کتاب مدارس نیز 5/5 جلد است و تلاش می شود همه ساله کتابهای کهنه با کتابهای نو از طریق برگزاری نمایشگاههای کتاب تعویض شود.

ˈتکلوˈ گفت:در نمایشگاه هفته کتاب امسال معادل 70 میلیون ریال کتاب با تخفیف 20درصد بین مدارس توزیع شده و در راستای گسترش مطالعه سه مسابقه کتابخوانی با عناوین مختلف در سه دوره تحصیلی به اجرا در آمده است.

وی گفت: در تفاهم نامه ای با اداره کتابخانه های عمومی ، مقرر است کتابخانه پژوهشگاه معلم به عنوان کتابخانه مشارکتی دایر شود و کتابخانه پژوهش سرای دانش آموزی نیز کتابخانه مشارکتی تبدیل شده است .

دیدگاه شما