تازه های سایت

کد مطلب: 14757
2. آذر 1392 - 9:45
تیم ملی والیبال ایران در حالی که محمد موسوی بهترین مدافع لیگ جهانی را در ست نخست به خاطر مصدومیت از دست داده بود در دیدار برابر آمریکا شجاعانه بازی کرد و در ست پنجم حریف قدرتمند خود را شکست داد. این برای اولین بار در تاریخ والیبال ایران بود که ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند حریفی قدرتمندی چون آمریکا را به زانو درآورند و به پیروزی برسند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا در ادامه رقابتهای جام قهرمانان قاره ها به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی که از ساعت 6:40 امروز شنبه در سالن مترو پولیتن شهر توکیو برگزار شد تیم ایران با حساب 3 بر 2 آمریکا را شکست داد.

خولیو ولاسکو در این دیدار از سعید معروف، سیدمحمد موسوی، فرهاد قائمی، شهرام محمودی، عادل غلامی، مجتی میرزاجانپور و فرهاد ظریف(لیرو) استفاده کرد. در آنسوی میدان هم ماتئو اندرسون، ویلیام پریدی، ماکسول هالت، کارسون کلارک، وافوتی تاوانا، میاچ کرستنسن و اریک شوجی(لیبرو) برای تیم آمریکا به میدان رفتند.

بازی خوب ایران در شروع ست نخست باعث شد خیلی زود برتری 8 بر 5 را به سود کشورمان شاهد باشیم. بازیکنان ایران با سرویس‌های خوب و دفاع روی تور عالی خود آمریکا را از ابتدا تحت فشار قرار دادند و حریف را به دنبال خود کشیدند. بعد از اینکه ایران برتری 12 بر 8 را روی تابلو ثبت کرد سرمربی تیم حریف درخواست تایم اوت کرد تا شکاف ایجاد شده را با تدابیری تازه کاهش دهد. در حالی که ایران 15 بر 12 از حریف پیش بود دو اشتباه متوالی از بازیکنان کشورمان حریف را به امتیاز 14 رساند اما پس از آن اندرسون سرویس خود را به تور زد تا ایران در استراحت دوم فنی 16 بر 14 پیش بیافتد.

در ادامه روند دو تیم ادامه پیدا کرد و زمانی که عادل غلامی توانست اندرسون را دفاع کند تا ایران 20 بر 17 پیش بیافتد بار دیگر سرمربی تیم آمریکا تقاضای تایم اوت کرد. پس از آن حریف دو امتیاز متوالی گرفت و آسیب دیدگی مچ پای موسوی شوک بزرگی به تیم ایران بود که باعث شد تشکری جای وی به میدان بیاید. یک خطای نابهنگام از رحمان داودی دو تیم را در امتیاز 23 برابر کرد. بازی دو تیم بسیار حساس شده بود که در نهایت یک دفاع عالی از آمرین تشکری برتری 28 بر 26 ایران را در این ست رقم زد.

با شروع ست دوم دریافت‌های اول حریف بهتر شد و این تیم به کارهای سرعتی روی آورد و این تیم که با ایران برابر پیش می‌رفت وقت اول اسراحت فنی را 8 بر 6 به سود خود ثبت کرد و در امتیاز 10 بر 7 به سود حریف بود که ولاسکو درخواست تایم اوت کرد. در نبود موسوی کار ایران در دفاع روی تور سخت شده بود اندرسون هم بی مهابا روی تور جولان می‌داد که همین عامل باعث شد حریف در وقت دوم استراحت فنی آمریکا 16 بر 11 پیشی بگیرد. در نهایت تیم ایران این ست را 25 بر 19 به حریف واگذار کرد.

در شروع ست سوم هم دو تیم پا به پای هم پیش رفتند اما دو دفاع خوب حریف باعث شد آمریکا 7 بر 3 پیش بیافتد و در استراحت فنی نخست این ست هم برتری 8 بر 4 این تیم رقم خورد. بازیکنان ایران که بعد از مصدومیت موسوی روحیه خود را تا حدی از دست داده بودند پس از آن چندین بار در سد دفاعی حریف گرفتار شدند و ولاسکو که بعد از مصدومیت غفور و موسوی دستش خالی مانده بود زرینی را جایگزین قائمی کرد تا شاید اوضاع تغییر کند با این حال استراحت فنی دوم این ست هم با برتری 16 بر 11 آمریکا همراه شد. این ست هم با برتری 25 بر 19 حریف به پایان رسید.

در ست سوم تیم ایران تلاش کرد که با حریف پیش برود و تا امتیاز 7 با این تیم برابر پیش رفت ولی وقت اول استراحت فنی با حساب 8 بر 7 به سود آمریکا رقم خورد. ولاسکو در ادامه تلاش کرد با مهره‌هایش بازی کند و وضعیت را بهبود بخشد ولی اوضاع تغییری نکرد در غیاب غفور و موسوی تیم کشورمان قدرت لازم را به خصوص روی تور نداشت و در وقت دوم استراحت فنی 16 بر 13 نتیجه به سود آمریکا رقم خورد. تلاش فوق‌العاده بازیکنان تیم ایران باعث شد دو تیم در امتیاز 19 برابر شوند و سرمربی آمریکا تقاضای تایم اوت کند.

یک دفاع خوب از حریف و پس از آن هم دریافت عقب خوب پریدی حریف را به امتیاز 21 رساند و این بار ولاسکو تایم اوت گرفت. ایران در امتیاز 23 به آمریکا رسید تا حساسیت به اوج خود برسد با این حال یک جای خالی از اندرسون حریف را به امتیاز 24 رساند که در مقابل رحمان داودی هم امتیاز 24 را برای ایران گرفت. در حالی که دو تیم برابر پیش می‌رفتند دو اسپک عالی از قائمی و زرینی باعث شد تیم ایران این ست را 27 بر 25 برنده شود تا کار به ست پنجم کشیده شود.

در ست پنجم زرینی از ابتدا جای میرزاجانپور در ترکیب قرار گرفت و مهدوی هم جایگزین معروف شده بود. در شروع این ست نخستین امتیاز را عادل غلامی گرفت و پس از چند رفت و برگشت همین بازیکن با یک دفاع عالی ایران را به امتیاز دوم رساند. تیم ایران که روحیه گرفته بود با دفاع زرینی 3 بر صفر پیش افتاد تا سرمربی آمریکا تقاضای تایم اوت کند. ایران با دفاع غلامی به امتیاز چهارم هم رسید تا سرمربی ایران ویلیام پریدی را از بازی بیرون بکشد. ایران با امتیازگیری عالی مهدوی 8 بر 4 پیش افتاد و به استراحت اولی فنی این ست رفت.

بعد از اینکه آمریکا به امتیاز 6 رسید ولاسکو درخواست تایم اوت کرد و در امتیاز یازده بود که حریف با امتیاز سرویس به ایران رسید تا بار دیگر ایران تقاضای تایم اوت کند. پس از آن تیم ایران 13 بر 11 پیش افتاد تا این بار آمریکا تقاضای تایم اوت کند. ایران در حالی که 14 بر 12 پیش بود دو امتیاز متوالی داد تا دو تیم برابر شوند. این روند ادامه داشت و در امتیاز 16 هر دو تیم برابر شدند. ایران در نهایت 18 بر 16 آمریکا را برد تا به یک برد تاریخی دست یابد.

دیدگاه شما