تازه های سایت

کد مطلب: 14151
11. آبان 1392 - 10:11
خطیب جمعه این هفته تهران گفت: آمریکا نشان داده هیچ وقت در مذاکره به کسی چیزی نداده و فقط زبان مقاومت را می‌فهمد.

به گزارش  پایگاه خبری گرو به نقل از  باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌‌ دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به حادثه تروریستی سراوان و شهادت 14 تن از مرزداران غیور کشورمان گفت: هفته گذشته شاهد حادثه دردناک شهادت مرزداران کشورمان در سراوان بودیم که طی آن 14 نفر شهید و تعدادی مجروح شدند البته این اولین حادثه از این دست جنایات نیست و احتمالا آخرینش هم نخواهد بود.
 
وی تصریح کرد: ما 35 سال است که قربانی تروریسم هستیم و این در حالیست که امروز تروریست‌پروران یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی پرچم ضد تروریست به دست می‌گیرند.
 
خطیب جمعه این هفته تهران اظهار داشت: دولت پاکستان باید درباره حادثه تروریستی سراوان به جمهوری اسلامی ایران پاسخگو باشد چراکه تروریست‌ها به این کشور گریخته‌اند، البته مسئولان نیز باید هوشمندانه عمل کنند تا در آینده شاهد تکرار این قبیل اقدامات تروریستی نباشیم.
 
وی ادامه داد: تروریست‌ها بدانند نظام اسلامی ما قاطعانه و محکم با آن‌‌ها برخورد خواهد کرد و آن‌ها کاری از پیش نخواهند برد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی افزود: در آبان‌ ماه سه مناسبت ویژه ضد آمریکایی داریم؛ در روز چهارم آبان سالروز سخنرانی امام راحل(ره) علیه قانون ضد بشری کاپیتولاسیون بود، چراکه این قانون اهانت به یک ملت بود و امام(ره) خروش علیه آمریکا را برآورد و پس از آن در روز 13 آبان شاهد بودیم که مزدوران طاغوت، زبونانه ازدیوار خانه امام(ره) بالا رفتند و ایشان را دستگیر و سپس به ترکیه تبعید کردند.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: در روز 13 آبان سال 58 دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) جاسوسخانه آمریکا را به تسخیر خود درآوردند که امام(ره) این حرکت را انقلاب دوم نامیدند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی بیان داشت: مسئله مبارزه با آمریکا ریشه عقیدتی دارد چرا که خداوند در قرآن می‌فرماید که به همه پیغمبران گفتیم که از طاغوت فاصله بگیرید و با آن برخورد کنید چرا که در قرآن کریم نماد استکبار ، فرعون است.
 
وی ادامه داد: اسم عامه سلاطین مصر فرعون بوده که سه هزار سال یعنی سی قرن بر مردم حکومت کردند، البته اسم خاص فرعونی که در برابر حضرت موسی(ع) بود ولیدبن مصعب بود که در 1491 سال قبل از میلاد متولد شد.
 
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: فرعون‌ها خود را برتر و بالاسر همه می‌دیدند و همچنین خود را تافته جدا بافته از دیگران می‌دانستند، امروز نیز دولتمردان آمریکا اینطور هستند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی بیان داشت: آمریکا در این سال‌ها به 25 کشور حمله نظامی مستقیم و غیر مستقیم داشته و علاوه بر شنود مکالمات تلفنی انسان‌های معمولی، شنود تلفنی 25 رهبر دنیا را نیز صورت داده است، در همین راستا یکی از آمریکایی‌ها می‌گفت که چرا از این اقدام تعجب می‌کنید؟ اگر آمریکا این کار را نمی‌کرد، جای تعجب داشت.
 
خطیب جمعه تهران تاکید کرد: تحقیر ملت‌ها کار فرعون‌‌‌هاست و کسانی که می‌خواهند القائات نادرست داشته باشند که گرفتاری کشور با رابطه با آمریکا حل می‌شود، اشتباه می‌کنند چراکه واقعه تاریخی می‌گوید با این کار گرفتاری‌ها افزون می‌شود 57 سال حکومت شاه تا 28 مرداد 32 دست انگلیسی‌ها بود و پس از آن تا پیروزی انقلاب اسلامی دست آمریکایی‌ها، اما آنها چه کردند؟ فقر و غارت موج می‌زد، بله اگر آمریکایی‌ها بیایند خفقان و تحقیر ملت‌ها را با خود به همراه خواهند آورد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به مذاکره شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی در مذاکرات اخیر هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: این آدم بی‌شخصیتی که در مذاکرات آمریکایی‌ها با کمال بی‌ادبی به ملت دارای تمدن پیشینه 1400 ساله اهانت می‌کند که این نشان خوی استکباری آنهاست.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: فرعون‌ها در پی تفرقه هستند، برای چه تکفیری‌ها را به جان مسلمانان می‌اندازند؟ هر روز در عراق، سوریه و پاکستان عملیات انتحاری انجام می‌شود که سرنخ آن در دست آمریکا و متحدش عربستان است و می‌خواهند با اینگونه اقدامات کینه و شکاف بین مسلمانان را عمیق کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: استکبار کارش تهدید است، چراکه ساحران فرعون زمانی که به حضرت موسی (ع) ایمان آوردند فرعون به آن‌ها گفت که به دارتان می‌کشم آن هم به درخت خرما که بسیار بلند است و سپس گفت که دست راست و پای چپتان را هم قطع می‌کنم و الان هم استبکار هم ملت ما را این چنین تهدید می‌کند.

 

 

وی ادامه داد: باید به آن‌ها گفت که پس از حمله به افغانستان چه چیزی گیرتان آمد جز نفرت و خاری و در عراق که پس از 10 سال دست از پا دراز تر مجبور به خروج شدید چه چیزی گیرتان آمد؟ خودتان هم می‌دانید توان مقابله با ملت ایران را ندارید چرا که این ملت بارها پیام امام(ره) را شنیده‌اند که اگر بخواهند به ملت ما ذره‌ای آسیب برسانند دندان‌های آمریکا را خرد می‌کنیم.

 

 

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: کار مستکبران شکنجه است، زمانی که همسر فرعون به حضرت موسی (ع) ایمان آورد فرعون به اطرافیانش گفت او را با میخ به زمین بکوبید. آمریکا در گوانتانامو چه می‌کند؟ جایی که اوباما قول داده بود آن را تعطیل کند و این همه زندان‌های مخفی آمریکا در اروپا آیا کارشان غیر از شکنجه بی‌گناهان است.

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی بیان داشت: خنده‌دار این است که گزارشگر حقوق بشر جنایت‌های این جنایتکار را نمی‌بیند و در ایران گزارشی که تروریست‌های ایرانی نوشته‌اند را مطرح می‌کند البته این گزارش سست و بی‌پایه پشیزی ارزش ندارد.

 

 

وی با بیان اینکه قرآن راه مقابله با مستکبران را فقط مقاومت ذکر می‌کند، اظهارداشت: آمریکا در تجربه نشان داده هیچ وقت در مذاکره به کسی چیزی نداده و فقط زبان مقاومت را می‌فهمد.

 

 

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به اظهارات کاترین اشتون رئیس اتحادیه سیاسی اروپا گفت: وقتی مسئول سیاسی اتحادیه اروپا به صراحت می‌گوید فشار و مذاکره را با هم پیش می‌بریم ما به آن‌ها می‌‌گوییم که ما هم شعار مرگ بر آمریکا و مذاکره را با هم پیش می‌بریم.

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی ادامه داد: حرف ما این است که روحیه مقاومت جواب آمریکا را می‌دهد، در دیپلماسی فعال در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری که مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت بوده و مصداقش نرمش قهرمانانه است، مقاومت را منافی این دیپلماسی نمی‌دانیم چراکه اینجا صحنه رزم است و ما به دیپلمات‌هایمان که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند خسته نباشید می‌گوییم و از تلاششان در این راستا حمایت می‌کنیم.

 

 

وی تصریح کرد: بنابراین اگر دنیا می‌خواهد موضع ملت را ببیند منتظر روز 13 آبان باشد چراکه امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و با شعاری رساتر از گذشته فریاد "مرگ بر آمریکا" را به دنیا خواهد رساند.

 

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مقاله موهن یکی از روزنامه‌ها تاکید کرد: اهانت به ساحت مقدس حضرت علی (ع) امر بسیار تلخی بود، کسانی خواب بعضی روزها و بعضی چیزها را دیده‌اند و آزادی قلمشان را در خدمت استکبار قرار داده‌اند،  من به آنها می‌گویم که روانشناسی ملت ما عشق به مقدسات است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی همچنین تصریح کرد: الحمدلله مسئولین ما نسبت به این موضوع حساس هستند، ولی معتقدم باید جوری قاطعانه برخورد کنند که آنهایی هم که در هوس هستند تا این جور قلم‌ها را بزنند حساب کار دستشان بیاید و بدانند که ملت ایران یکپارچه پای مقدسات خود ایستاده است.

** والدین بین پسران و دختران تفاوت قائل نشوند

خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به موضوع مهرورزی بین والدین و فرزندان در خانواده اسلامی گفت: قرآن در 5 آیه بعد از دعوت به توحید و تشکر از خداوند، سخن ازاحسان به والدین را به میان می‌آورد.

 

 

وی تصریح کرد: احسان به والدین آنقدر مهم است که پشت سر توحید آمده و باید حریمی که برای خداوند دارید در درجه پایین‌تر برای پدر و مادر داشته باشید.

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی اظهار داشت: فرق گناه کبیره با صغیره در این است که گناه کبیره در یک بار سبب فسق می‌شود اما گناه صغیره با اصرار، تبدیل به فسق می‌شود و در گناه کبیره پس از شرک و آدم‌کشی بحث حقوق والدین مطرح می‌شود.

 

 

امام جمعه موقت تهران افزود: نگاه مهرورزانه و با محبت به پدر و مادر در جلوه مهر به والدین است و پیامبر اسلام (ص) فرمودند نگاه مهرآمیز و نگاه همراه با محبت به پدر و مادر در زمره عبادت نگاه کردن به کعبه و قرآن است و این تقارن‌ها یعنی همان قداستی که کعبه و قرآن دارد، پدر و مادر هم دارند.

 

 

وی ادامه داد: امام صادق (ع) فرمودند از مصادیق اذیت پدر و مادر این است که بچه‌ها نگاه غضب‌آلود به والدینشان داشته باشند اما گویش مهربانانه از مصادیق مهرورزی به پدر و مادر است و باید با والدین بزرگوارانه و با مهر سخن بگوییم مثلا به آن‌ها بگویید پدرجانم، مادرجانم همانطور که حضرت ابراهیم (س) و به حضرت اسماعیل (ع) زمانی که فرمودند باید تو را در راه خداوند ذبح کنم، حضرت اسماعیل (ع) فرمودند پدرجانم هرجور که دستور خداوند است.

 

 

وی اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند باید پدر و مادر را با احترام صدا کنید و نباید آن‌ها را به اسم صدا زنید و "اُف" که کمترین بی‌احترامی است، در صحبت با پدر و مادر نباید باشد و نباید سر والدین داد زد چراکه از جلوه‌های بی‌مهری است.

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی بیان داشت: جلوه سوم رفتار مهرآمیز است، باید در برابر پدر و مادر تواضع داشته باشیم، جوانی که به جایی رسید مبادا خودش را گم کند چون نباید یادش برود هرچه که دارد از والدین است.

 

 

وی ادامه داد: حضرت یوسف (ع) عزیز مصر شد و پدر و مادر و برادران به دیدن ایشان آمدند و حضرت پدر و مادرش را بر بالای تخت نشاند و این یعنی الگویی که باید فرا بگیریم.

 

 

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی افزود: کسی که مادر خود را بر دوش گرفته بود و طواف می‌داد، پیغمبر را دید و گفت مادرم را در هوای گرم بر دوش گرفته‌ام و حقش را ادا کردم که پیامبر اسلام (ص) فرمودند تو حتی حق یک ناله مادر در موقع وضع حمل را ادا نکردی و امام صادق (ع) فرمودند صدایت را از پدر و مادر بلندتر نکن و روی دستشان هم بلند نشو و در موقع راه رفتن از پدر و مادر جلو نیفت.

 

 

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: احسان به پدر و مادر باعث پربرکت شدن عمر و بی‌مهری سبب کاهش عمر می‌شود اما مهر به فرزندان در قرآن نیامده و دلیلش هم روشن است، چراکه پیامبر (ص) می‌فرماید بچه‌ها جگرگوشه پدر و مادرانشان هستند و بچه‌ها در طفولیت نیازمند مهرورزی هستند و در این باره به والدین سفارش شده که آن‌ها را از مهر اشباع کنند و حتی این امر وجه شرعی هم دارد و اگر بچه به اندازه کافی مهر نبیند عقده‌ای بار می‌آید.

 

 

حجت‌ااسلام والمسلمین خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: عدالت در همه جا محور مهر است و نباید تبعیض نابه جا بین پسر و دختر وجود داشته باشد البته اگر قرار شد یکی را در اولویت قرار داد، آن دختر است.

دیدگاه شما