تازه های سایت

کد مطلب: 14058
8. آبان 1392 - 8:45

139206241036433131163733

به گزارش پایگاه خبری گرو ،  مجتبی مولوی فرماندار نهاوند در آئین آغاز گازرسانی به سه روستای بخش خزل نهاوند اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب در سطح روستاها موجب شده که مهاجرت روستائیان به شهرها کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به وجود 54 هزار مشترک گاز خانگی در شهرستان نهاوند افزود: از این تعداد بیش از 23 هزار و 500 خانوار در روستاها هستند که تاکنون توانسته‌اند از نعمت گاز خانگی برخوردار شوند.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه تاکنون بیش از 92 درصد جمعیت روستایی شهرستان نهاوند از نعمت گاز خانگی بهره‌مند هستند، گفت: با توجه به این میزان شهرستان نهاوند در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان و کشور در رتبه‌های برتر قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز گازرسانی به 11 روستای نهاوند در دست اجراست و تا پایان سال جاری با گازرسانی به روستاهای بخش گیان و زرین‌دشت نیز صد در صد جمعیت روستایی نهاوند از نعمت گاز خانگی بهره‌مند می‌شوند که این امر در کشور بی‌نظیر است.

مولوی با اشاره به برنامه‌ریزی مناسب برای ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های عام‌المنفعه در سطح روستاها به ویژه روستاهای دورافتاده گفت:‌ گازرسانی، تأمین آب شرب بهداشتی، بهسازی روستاها، آسفالت راه‌ها، ایجاد خانه بهداشت و درمانگاه‌های روستایی و ساخت مراکز آموزشی و مدارس باعث عدم مهاجرت روستائیان به شهرها شده است.

وی ابراز داشت:‌ کسانی که سال‌های گذشته به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مطلوب در روستاها مجبور به مهاجرت به شهرها شده بودند در حال حاضر تمایل برگشت به روستاها را دارند تا از محیط سالم روستا برای زندگی بهتر نهایت استفاده را کنند.

فرماندار نهاوند تأکید کرد: تا پایان سال تعداد روستاهایی که از نعمت گاز خانگی در حوزه شهرستان نهاوند بهره‌مند می‌شوند به 131 روستا می‌رسد که این مهم با وجود کمبود اعتبارات نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان برای رفاه حال روستائیان است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر انتقال خطوط لوله گذاری گاز خاطرنشان کرد: معارضین که اغلب اراضی کشاورزی دیم دارند باید نهایت همکاری با مسئولان شرکت‌های آب، گاز و مخابرات را برای عبور خطوط انتقال داشته باشند.

مولوی گفت: عملیات گاز رسانی به  روستاهای قشلاق نجف، قشلاق ولی‌الله و میانگران با اعتبار 500 میلیون تومان و اجرای 1200 متر خط تغذیه شبکه و احداث یک ایستگاه فشارT.B.S انجام می شود که در مجموع 135 علمک گاز نصب می شود.

دیدگاه شما