تازه های سایت

کد مطلب: 13595
18. مهر 1392 - 8:57
پایگاه خبری گرو : فرماندار شهرستان نهاوند گفت: میزان کشف مواد مخدر در نهاوند طی ۶ ماه نخست امسال بیش از ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی مولوی  در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نهاوند اظهار کرد: مواد مخدر به عنوان بلای خانمان‌سوز امروز به عنوان بزرگ‌ترین تهدید برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان است بنابراین برخورد جدی با این پدیده شوم و خطرناک نیازمند عزم همگانی است.

IMG_0165

وی افزود: آنچه جامعه را از مبتلا شدن به دام اعتیاد مصون می‌کند آگاه‌سازی مردم، خانواده‌ها و نسل جوان با مضرات و مشکلات این پدیده خطرناک است.

فرماندار نهاوند با اشاره به ضرورت برخورد همه‌جانبه با پدیده اعتیاد و قاچاق مواد مخدر افزود: شهرستان نهاوند به علت اینکه در مسیر عبور استان‌های غربی و مرکزی قرار گرفته است بنابراین هر روز یا هر ماه شاهد کشف مواد مخدر در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به کشف بیش از ۳۸۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در نهاوند در ۶ ماه نخست امسال توسط مأموران مبارزه با مواد مخدر که بخش قابل توجهی از آن تریاک است، گفت: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدمتگزار انتظامی در نهاوند و همکاری مردم و خانواده‌ها با این نیرو، میزان کشفیاتن مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.

مولوی ابراز داشت: با توجه به زیاد شدن افرادی که گرفتار دام اعتیاد هستند، در نهاوند ۹ مرکز درمان متادون‌تراپی توسط بخش خصوصی و دو مرکز درمانی متادون درمانی دولتی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این مراکز به تنهایی قادر به پاسخگویی و درمان معتادان نیستند، بیان داشت: این امر نیازمند برنامه‌ریزی مطلوب و مناسب است تا بتوان به جوانان و افرادی که مایل به ترک اعتیاد خود هستند پاسخ مثبت داد.

فرماندار نهاوند با اشاره به فعالیت برخی از مراکز ترک اعتیاد در نهاوند تصریح کرد: در شهرستان نهاوند هفت مرکز ترک اعتیاد یا کمپ اعتیاد وجود دارد که چهار مرکز توانسته با مجوزهای قانونی فعالیت کند و سه مرکز دیگر نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند در غیر این صورت از ادامه فعالیت انها جلوگیری می‌شود.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال ۲۶۶ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در نهاوند دستگیر و همراه پرونده تکمیلی تحویل محاکم قضایی شدند./فارس

دیدگاه شما