تازه های سایت

کد مطلب: 13503
14. مهر 1392 - 9:32

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو : موزه شهدای نهاوند  با حضور مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان، فرماندار و مسئول دفتر نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستان نهاوند به بهره برداری رسید.

 

علیرضا ایزدی در آئین بهره برداری از موزه شهدای نهاوند اظهار داشت: این اولین تجربه در سطح استان همدان است که با همکاری اداره بنیاد شهید و اداره میراث و فرهنگی موزه شهدا در شهرستان نهاوند افتتاح می شود.

ایزدی گفت: موزه شهدای نهاوند در بنایی از ابنیه  واجد ارزش وتاریخی شهر نهاوند واقع شده است که قدمت آن به دوره قاجاریه می رسد و در انتهای خیابان فاطمیه در ضلع جنوب شرقی سیل گاه قرار دارد این بنا شامل دو سالن است که از طاق و گنبد تشکیل شده و دارای دو ورودی در ضلع جنوبی است.

وی افزود: نکته قابل ذکر این است که در دوران هشت سال دفاع مقدس بعضی اجساد شهدای گرانقدر شهرستان در این مکان غسل و کفن شده اند و این اثر به شماره 3371در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 مدیر کل  اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان عنوان کرد: با عنایت به نیاز  موزه شهدا در شهرستان نهاوند در خرداد ماه سال 1392 اداره میراث فرهنگی شهرستان با هماهنگی مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان وبنیاد شهید وامور ایثار گران شهرستان نهاوند اقدام به تاسیس موزه شهداء در غسالخانه قدیمی کردند.

علیرضا ایزدی بیان داشت: موزه شهدا شهرستان نهاوند از سه بخش شامل تابلوهای ازعکس شهدا، آثار به جا مانده از  شهدا و  نمایش فیلم شهدا تشکیل و برای مرمت و باسازی آن مبلغ 150 میلیون تومان هزینه شده است.

ایزدی گفت: تبدیل یک اثر تاریخی به موزه در واقع نقطه تلافی حفاظت از اثر و معرفی آن به مردم محسوب می شود که امیدواریم این اقدام در سایر شهرهای دیگر استان همدان نیز انجام شود

دیدگاه شما