تازه های سایت

کد مطلب: 13253
2. مهر 1392 - 9:59
پایگاه خبری گرو : مدیر جهادکشاورزی نهاوند گفت : سالانه 110 هزار تن محصولات باغی در نهاوند تولید می شود

546385_1Vhzk0RC

به گزارش پایگاه خبری گرو ، احد ظفری در جمع کشاورزان و باغداران نهاوند اظهار داشت: تغییر روش کاشت، داشت و برداشت از روش سنتی به سمت صنعتی شدن از اولویت‌های مدیریت جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به مزایای بهره‌مندی از روش کشاورزی صنعتی گفت: در کشاورزی صنعتی، کشاورزان با کمترین زحمت بیشترین میزان تولید را خواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند ادامه داد: یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی توانسته شهرستان را در زمینه‌ تولید برخی از محصولات استراتژیک مثل گندم، ذرت و کلزا به قطب تولید استان تبدیل کند.

وی به آغاز برداشت محصول انگور در نهاوند اشاره کرد و ابراز داشت: در نهاوند بیش از 700 هکتار از باغات و تاکستان‌های ویژه کشت انگور را داریم که امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 10 هزار تن انواع محصول انگور از نوع فخری، کشمش، یاقوتی، عسگری، صاحبی و... در این شهرستان تولید شده که علاوه بر مصرف داخل شهرستان، به شهرستان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

ظفری به یکی از مشکلات فراروی کشاورزان باغدار در نهاوند پرداخت و افزود: کمبود کارخانجات و واحدهای تبدیلی در نهاوند به عنوان شاخص‌ترین مشکل پیش روی کشاورزان و باغداران است.

وی اظهار داشت: کمبود کارخانجات واحدهای تبدیلی در نهاوند به عنوان شاخص‌ترین مشکل پیش روی کشاورزان و باغداران است زیرا به علت عدم وجود واحدهای فراوری و صنایع تبدیلی، کشاورزان محبورند محصولات تولید شده خود را با قیمت پایین به دلالان بفروشند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند به نیاز نهاوند به احداث سردخانه و یا مرکز مجاز نگهداری میوه‌ها و محصولات باغی در نهاوند پرداخت و ابراز داشت: در نهاوند سالانه بیش از 110 هزار تن انواع محصولات باغی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که ظرفیت سردخانه‌ها و مراکز نگهداری میوه در نهاوند حدود 60 هزار تن است.

ظفری ابراز داشت: این موضوع نیازمند مشارکت بخش خصوصی برلی احداث سردخانه برای انبار کردن میوه‌ها تولید شهرستان است.

وی در پایان سخنانش گفت: در نهاوند بیش از 17 هزار و 500 بهره‌بردار در بخش تولید محصولات کشاورزی مشغول به کار هستند.

دیدگاه شما