تازه های سایت

کد مطلب: 13010
21. شهريور 1392 - 9:23
هفته نهم لیگ برتر درحالی روز جمعه به پایان می‌رسد که در روز وداع یاوری در کرمان، صدرنشین و قعرنشین برابر هم قرار می‌گیرند. پرسپولیس در حالی به مصاف گسترش فولاد می‌رود که پیش از دیدار با سپاهان به پیروزی در این بازی نیاز دارد. سپاهان هم در اهواز کار سختی برابر مردان ویسی پیش رو دارد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، روز دوم از هفته نهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز جمعه هفته جاری با برگزاری شش دیدار پیگیری می‌شود که نبرد صدر و قعر یکی از مهم‌ترین‌ بازی‌های این هفته است. پرسپولیس پس از تساوی در دربی از تیم گسترش فولاد پذیرایی می‌کند. نفت در کرج به مصاف سایپا رفته و سپاهان هم در اهواز کار دشواری مقابل صنعتی پیش رو دارد. در این روز داماش میزبان صبا شرایط جالبی دارد و راه‌آهن با فجر فینال قعرنشینان را برگزار می‌کند، مسابقاتی که در زیر به آنها می‌پردازیم:

راه‌آهن سورینت - فجرسپاسی شیراز
جدال تیم‌های چهاردهم و پانزدهم جدول که تنها یک امتیاز با هم اختلاف دارند، را می‌توان فینال قعرنشینان دانست. در این بازی شاگردان منصور ابراهیم‌زاده میزبان تیمی هستند که مربی خود را به تازگی از دست داده‌اند و هدایت آن را به صورت موقت کلانتری بر عهده دارد، مگر اینکه تا روز جمعه سرمربی جدید این تیم انتخاب شود.

راه‌آهنی‌ها که پس از چهار باخت پی در پی، هفته گذشته در اصفهان یک امتیاز ارزشمند مقابل سپاهان به دست آوردند، باید در این دیدار خانگی پیروز شوند. سه امتیازی که برای این تیم خصوصی ارزش 6 امتیاز را دارد و می‌تواند این تیم را تا حدودی از بحران خارج کند. همچنین آنها را از جمع قعر نشینان به میانه جدول هدایت کند.

در نقطه مقابل اما فجری‌ها هم پس از وداع با پیروانی در قعر جدول در هفته گذشته با هدف گرفتن پیروزی به تهران می‌‎آیند زیرا تساوی و باخت این تیم را در رده پانزدهم نگه می‌دارد. حتی ممکن است آنها را دوباره به قعر جدول بفرستد. تمام این مسائل نشان دهنده دیدار حساس فینال قعر نشینان در ورزشگاه تختی تهران است.

مس کرمان - فولاد خوزستان
درگذشت مهدی محمدی مربی تیم مس کرمان سوژه اصلی این بازی است، مربی بومی که سال‌ها در کنار نارنجی‌پوشان کرمانی روزهای تلخ و شیرینی را تجربه کرده بود اما هفته پیش به دلیل سکته مغزی جان به جان آفرین تسلیم کرد. مس کرمان که پس از وداع تلخ با محمدی، طبق اعلام مدیرین باشگاه محمود یاوری را برای آخرین مرتبه بالای سر خود می‌بیند و در این شرایط باید از صدرنشین لیگ میزبانی کند. تقدیم پیروزی به روح مهدی محمدی و فرار از قعر جدول، انگیزه‌هایی است که مسی‌ها را به مبارزه تا پای جان مقابل صدرنشین ترغیب می‌کند.

شاگردان فرکی هم انگیزه بسیاری در این بازی دارند. آنها که پس از سال‌ها یکی از مدعیان قهرمانی لقب گرفته‌اند، نمیخواهند صدرجدول را به راحتی از دست دهند، به همین خاطر در روزی که تقریبا از نتایج دیگر مدعیان اطلاع دارند، دوست دارند با پیروزی مقابل مس 21 امتیازی شده و در پایان هفته نهم هم جایگاه ارزشمند اول جدول رده‌بندی را حفظ کنند.

باید دید فولادی‌ها مقابل تیم پرحاشیه و عزادار مس می‌توانند به خواسته خود برسند یا میزبان کرمانی با متوقف کردن یا شکست دادن نماینده اول اهواز، دیگر مدعیان لیگ را شاد خواهد کرد.

سایپا البرز - نفت تهران
روزهای پرنوسنان نارنجی‌پوشان در لیگ با پیروزی ارزشمند 3 بر صفر مقابل ملوان در انزلی به پایان رسید. سایپایی‌ها در این هفته اگر بتوانند نفت تهران را شکست دهند، می‌توان گفت پیروزی هفته پیش آنها جرقه یا اتفاق نبود و این تیم به یک آرامش و ثابت خوب رسیده است. شاگردان انگین فیرات که به خاطر موفقیت‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در جدول لیگ داشته و به جایگاه هفتم رسیده‌اند، در صورت پیروزی در بازی خانگی حتی می‌توانند به جای بسیار بهتری برسند.

البته نتیجه‌ این بازی که برای دیگر مدعیان هم اهمیت خاصی دارد. نفت تهران تیمی است که در هفته‌های اخیر به لطف پیروزی مقابل پرسپولیس و مس کرمان به رده دوم رسیده و حتی هفته پیش برای ساعاتی صدرنشینی را هم تجربه کرد. شاگردان گل‌محمدی برای کسب این موقعیت بسیار ارزشمند، سختی‌های بسیاری را تحمل کردند و نمی‌خواهند به راحتی این جایگاه را از دست بدهند، به همین خاطر باید در کرج پیروز شوند. رسیدن به این هدف بسیار سخت است اما از دست دادن حتی یک امتیاز در این بازی هم ممکن است این تیم را به رده‌های پایین‌تر بفرستد.

در خوشبینانه‌ترین حالت پیروزی نفت برابر سایپا و ناکامی فولاد در کرمان می‌تواند زمینه‌ صدرنشین شدن این تیم تهرانی را رقم زده و روزهای بهتری را برای این تیم و سرمربی جوانش رقم زند. اتفاقی که هیچ کدام از مدعیان لیگ، دوست ندارند شاهد آن باشند. البته سایپا در صورت برتری در این بازی هم مدعیان را خوشحال کرده و هم خود را مدعی.

داماش گیلان - صبای قم
پیروزی در خانه، این آرزوی مردان افشین ناظمی و نتیجه‌ای است که این تیم را به یک ثبات خوب می‌رساند. آنها که در هفته‌های گذشته مقابل سپاهان در رشت و فجر در شیراز شکست را با تساوی عوض کردند، حالا امیدوارند در این بازی به پیروزی رسیده تا حداقل از قعرنشینان فاصله بگیرند.

حریف این تیم صبایی است که با مایلی‌کهن روزهای پرنوسانی را تجربه می‌کند. صبایی‌ها هفته پیش در خانه شکست تلخی را متحمل شدند که برای جبران آن باخت، دور نشدن بیشتر از صدر و سقوط نکردن به جمع هشت تیم پایینی جدول، باید در زمین چمن مصنوعی رشت کار بزرگی انجام دهند و آنهم پیروزی است. برای این تیم هم تساوی با شکست فرقی نمی کند زیرا از دست دادن پیروزی وضعیت این تیم را بحرانی‌تر کرده و شرایط را برای ادامه همکاری با مایلی‌کهن سخت‌تر می‌کند.

استقلال صنعتی خوزستان - سپاهان اصفهان
پیروزی مقابل استقلال در ورزشگاه خانگی و تساوی در آخرین ثانیه‌های بازی با گسترش فولاد در تبریز، نتایج بسیار خوبی برای شاگردان ویسی بود که باعث شد این تیم از بحران عدم نتیجه گیری در لیگ دور کند. حالا آبی‌پوشان اهوازی باید مقابل سپاهانی پیروز شوند که این روزها شرایط مطلوبی ندارند. ویسی که سال‌ها در سپاهان بازی کرده و تعلق خاطری به این تیم دارد، اگر بتواند از زردپوشان اصفهانی در خانه یک مغلوب بسازد، در پایان هفته نهم به آرامش نسبی رسیده و از تیم‌های قعرنشین دورتر می‌شود. این کار بسیار سختی است اما مردان با تجربه صنعتی نشان دادند، می‌توانند کارهای بزرگی را در لیگ امسال انجام دهند.

البته سپاهانی‌ها هم برای اینکه بیش از این از جمع بالانشینان فاصله نگیرند و جایگاه بهتر از رتبه ششم را به دست آورند، نیاز به پیروزی در این بازی دارند. آنها از یک سو باید با مشکلات درونی تیم خود مقابله کنند، از سوی دیگر با تیم صنعتی و در نهایت با گرمای شهر اهواز بجنگند.

پایان ماموریت علیرضا رحیمی از یک سو، بسته نشدن پرونده مجتبی جباری و اتمام شایعه جدایی زلاتکو کرانچار از سوی دیگر، نشان می‌دهد سپاهانی‌ها روزهای پر حاشیه‌ای را سپری می‌کنند. در این شرایط زردپوشان اصفهانی باید در این بازی سه امتیاز را به دست آورند زیرا کسب تساوی چاره بخش مشکلات تیم مدعی سپاهان نخواهد بود و ممکن است در پایان هفته نهم این تیم را به جمع هشت تیم، انتهای جدول هم تنزل دهد. نتیجه‌ای که برای هواداران این تیم با بازیکنان میلیاردی‌اش قابل تحمل نخواهد بود.

پرسپولیس - گسترش فولاد تبریز
تساوی در دربی با ارائه یک بازی پر انتقاد و سقوط به رده پنجم بار دیگر انتقادها را از تیم دایی بیشتر کرد. پرسپولیسی‌ها که در این فصل روزهای پرنوسانی را سپری می‌کنند، باید حداقل مقابل گسترش فولاد به پیروزی برسند تا ضمن کسب جایگاه بهتر در جدول رده‌بندی، با روحیه مضاعف خود را برای دیدار حساس و انتقامی در هفته دهم با سپاهان آماده کنند.

بازگشت امید عالیشاه قدرت خط هجومی سرخپوشان را زیادتر کرده تا در نخستین نبرد با تیمی که از دسته اول به لیگ برتر آمده در خانه سه امتیاز ارزشمند را کسب کند. قطعا این پیروزی بار دیگر آرامش را به سرزمین سرخ بر می‌گرداند و تمرکز تیم دایی را برای رسیدن به روزهای بهتر افزایش خواهد داد.

اما روی دیگر سکه، ناکامی پرسپولیس است، حال با تساوی یا شکست. این بهترین اتفاق برای شاگردان برادران خطیبی است اما حادثه‌ای تلخ برای پرسپولیس مقابل هوادارانش خواهد بود و دامنه انتقادات از کادرفنی بازیکنان این تیم گسترده‌تر می‌کند.

گسترش فولادی‌ها که در دو هفته اخیر چهار امتیاز خوب مقابل راه‌آهن در تهران و صنعتی در تبریز به دست آوردند، بسیار امیدوارند در این بازی توانایی‌های خود را نشان داده و در دومین دیداری که پخش مستقیم سراسری دارد، شایستگی‌های‌شان را به فوتبال نشان دهند.

اگر تیم خطیبی بتواند از پرسپولیس در تهران یک ناکام بسازد، از لحاظ روحی روانی، فنی و تبلیغاتی روزهای بسیار خوبی را برای خود رقم خواهد زد و پیش از گذشته در معرض توجهات قرار می‌گیرد. ضمن اینکه دیگر تیم‌های مدعی را شاد کرده و پرسپولیس را قبل از رویارویی با تیم پیشین رسول خطیبی یعنی سپاهان بیشتر اسیر حاشیه‌ها خواهد کرد.

باید دید در این بازی حساس پرسپولیس موفق می‌شود با پیروزی مقابل گسترش به وضعیت خود سروسامان داده و با روحیه بالا محیای دیدار با سپاهان شود و یا این گسترش فوتبال خواهد بود که به نفع مدعیان و به ضرر دایی و هوادارانش سرخ پوش عمل کرده و روزهای پر حاشیه‌ای را برای پر طرفدارترین تیم ایران رقم خواهد زد.

برنامه کامل دیدارهای هفته نهم از رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - 21 شهریورماه 92
* تراکتورسازی تبریز - ملوان بندرانزلی، ساعت 18، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز
* ذوب‌آهن اصفهان - استقلال تهران، ساعت 18:40، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

جمعه - 22 شهریورماه 92
* راه‌آهن سورینت - فجرسپاسی شیراز، ساعت 17:30 ورزشگاه تختی تهران
* مس کرمان - فولاد خوزستان، ساعت 18:15، ورزشگاه امام علی(ع) کرمان
* سایپا البرز - نفت تهران، ساعت 18:40، ورزشگاه انقلاب کرج
* استقلال صنعتی خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت 18:45، ورزشگاه تختی اهواز
* داماش گیلان - صبای قم، ساعت 19، ورزشگاه عضدی رشت
* پرسپولیس - گسترش فولاد تبریز، ساعت 20، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده‌بندی لیگ برتر

نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 فولادخوزستان 8 6 - 2 11 8 3+ 18
2 نفت تهران 8 5 1 2 13 9 4+ 16
3 تراکتورسازی تبریز 8 4 3 1 10 5 5+ 15
4 استقلال تهران 8 5 1 2 13 9 4+ 15*
5 پرسپولیس تهران 8 4 2 2 7 3 4+ 14
6 سپاهان اصفهان 8 3 3 2 9 7 2+ 12
7 سایپا البرز 8 3 3 2 6 5 1+ 12
8 صبای قم 8 3 1 4 10 10 - 10
9 گسترش فولاد 8 2 4 2 10 10 - 10
10 استقلال خوزستان 8 2 3 3 11 11 - 9
11 ذوب‌آهن اصفهان 8 2 3 3 7 10 3- 9
12 داماش گیلان 8 1 5 2 9 10 1- 8
13 ملوان بندرانزلی 8 2 2 4 6 9 3- 7*
14 راه‌آهن سورینت 8 1 3 4 6 8 2- 6
15 فجرسپاسی شیراز 8 1 2 5 6 14 8- 5
16 مس کرمان 8 - 4 4 2 8 6- 4

* با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تیم‌های استقلال و ملوان بندرانزلی به خاطر تخلف هواداران خود به کسر یک امتیاز محکوم شدند که این امتیاز از آنها در جدول کسر شده است.

دیدگاه شما