تازه های سایت

کد مطلب: 11476
20. تير 1392 - 11:03
لیگ سیزدهم درحالی با بازی مهم پرسپولیس با تراکتورسازی آغاز می‌شود که شاگردان دایی در 9 هفته نخست تنها یک دیدار خود را خارج از خانه برگزار می‌کنند اما در نقطه مقابل مردان جلالی در 4 هفته نخست باید سه بازی مهم خارج از خانه آنها برابر تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و ذوب‌آهن برگزار کنند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مراسم قرعه‌کشی سیزدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور درحالی سه‌شنبه شب در تالار وحدت تهران برگزار شد که تیم‌های حاضر در این مسابقات حریفان خود و دیدارهایی که در آن میزبان و میهمان هستند را شناختند.

 

برگزاری دیدارهای مهمی همچون پرسپولیس با تراکتورسازی تبریز که تقابل علی کریمی با تیم پرسپولیس و هوادارانش است، سپاهان اصفهان با فولادخوزستان که رویارویی افشین با تیم سابقش فولاد است و گسترش فولاد با استقلال تهران که رسول خطیبی تیمش را برابر استادش قلعه‌نویی به میدان می‌فرستد، نشان دهنده شروع هیجانی لیگ سیزدهم است دیدارهایی که قرار است در روزهای دوم و سوم مردادماه و بعد از افطار برگزار شود.

 

در زیر نگاهی به اتفاقات و تقابل‌های جالب سیزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر انداخته‌ایم:

 

خوش شانسی مردان دایی در قرعه
در این بین باید پرسپولیس را خوش‌شانس‌ترین تیم در این قرعه‌کشی برشمرد زیرا در 9 هفته نخست این مسابقات تنها یک دیدار خود را در خارج از تهران برگزار خواهد کرد. این تیم در هفته نخست میزبان تراکتورسازی است و در هفته دوم در زمین ذوب‌آهن اصفهان به میدان می‌رود.

 

شاگردان دایی در هفته سوم میزبان مس هستند و در هفته چهارم میهمان سایپا هستند، دیداری که باز هم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. بازی با ملوان در هفته پنجم هم به میزبانی سرخپوشان انجام می‌شود و نفت تهران هم حریف هفته ششم پرسپولیس است. البته این دیدار ممکن است در صورت تائید شورای تامین در ورزشگاه تختی تهران برگزار شود اما در هر صورت با توجه به حضور تماشاگران، در این مسابقه هم مردان دایی از امتیاز میزبانی برخوردار هستند.

 

دیدار با فولاد خوزستان در هفته هفتم هم در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و هفته هشتم هم دربی تهران در همین ورزشگاه برگزار می‌شود. سرخپوشان در هفته نهم هم میزبان گسترش فولادتبریز هستند و بالاخره در هفته دهم دومین دیدار خود را در خارج از خانه آنهم برابر سپاهان در اصفهان برگزار خواهند کرد.

 

راه‌آهن بعد از پرسپولیس
دومین تیم خوش شانس در قرعه‌کشی تیم راه‌آهن است. آنها در هفته‌ اول میزبان مس کرمان هستند، در بازی دوم به کرج می‌روند تا برابر سایپا صف آرایی کنند. در هفته سوم راه‌آهن در خانه با ملوان دیدار می‌کند و در هفته چهارم باز هم در تهران بازی دارد، آنهم برابر تیم نفت. در هفته ششم شاگردان ابراهیم‌زاده از فولادخوزستان میزبانی می‌کنند و در هفته هفتم هم در ورزشگاه آزادی برابر استقلال به میدان می‌‎روند. در نهایت آنها هم در هفته هشتم به اصفهان می‌روند تا با سپاهان بازی کنند.

 

این قرعه تیم راه‌آهن نشان می‌دهد، مردان منصور ابراهیم‌زاده مجبور نیستند در هفت هفته نخست برای برگزاری مسابقات خود به دورتر از شهر کرج سفر کنند و با استراحت بیشتر و بهتر به مصاف رقیبان خود می‌روند.

 

گسترش فولاد تبریز هم در چهار هفته نخست در خانه به میدان می‌رود. آنها در هفته نخست میزبان استقلال هستند، در هفته دوم در دربی تبریز به میدان می‌روند، در هفته‌های سوم و چهارم در خانه پذیرای سایپا و فجرسپاسی خواهند بود. شاگردان رسول خطیبی از هفته پنجم به بعد سفرهای خود را برای برگزاری بازی‌های لیگ آغاز می‌کنند.

 

بدشانس مردان جلالی
دیدار با پرسپولیس، گسترش فولاد که همان دربی تبریز است، ذوب‌آهن اصفهان، سپاهان اصفهان و مس کرمان در پنج هفته نخست لیگ به اندازه کافی سخت است، حال آنکه دیدار با پرسپولیس و دو تیم مطرح اصفهانی را هم باید خارج از خانه برگزار کرد. این قرعه‌ای سخت برای مردان مجید جلالی است و باید با این شرایط و در حالیکه انتظارات بالای هواداران تبریزی را هم باید در نظر گرفت، لیگ را آغاز می‌کنند.

 

همه دربی‌ها
تقابل تیم‌های همشهری در لیگ سیزدهم از هفته دوم آغاز می‌شود، هفته‌ای که دو دربی شمال کشور در آن برگزار خواهد شد. در این هفته دو تیم تبریزی تراکتورسازی و گسترش فولاد برابر هم به میدان می‌روند که این نخستین دربی این دو تیم در لیگ برتر است، مسابقه‌ای که دو تیم با پیراهن قرمز و آبی برابر هم به میدان می‌روند. دیگر دربی هفته دوم در شهر انزلی برگزار می‌شود، مسابقه‌ای که به "الخزرینو" معروف شده است و اگر آن را بعد از دربی پایتخت، مهمترین و پرحاشیه‌ترین دربی فوتبال ایران می‌توان نامید.

 

نفت تهران و راه‌آهن تهران در هفته چهارم یک دربی کوچک را در پایتخت رقم می‌زنند و در هفته هفتم استقلال با راه‌آهن و نفت با پرسپولیس روبرو می‌شوند، دیدارهایی که به خاطر تقابل دو تیم یک شهر می‌توان آن را دربی نامید اما با حساسیت به مراتب کمتر از دربی پایتخت. البته در این هفته دربی خوزستان بین دو تیم استقلال صنعتی با فولاد برگزار می‌شود که سومین دربی مهم لیگ سیزدهم را رقم می‌زند.

 

مهمترین دربی نیم فصل هم در هفته هشتم برگزار می‌شود، جایی سرخابی‌های پایتخت برای هفتاد و ششمین مرتبه برابر هم به میدان می‌روند و بار دیگر علی دایی و امیر قلعه‌نویی در یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم فصل رودروی هم قرار می‌گیرند.

 

پس از دربی پایتخت، هواداران فوتبال باید 3 هفته تحمل کنند تا در هفته یازدهم شاهد چهارمین دربی مهم نیم فصل نخست لیگ بین دو تیم اصفهانی سپاهان اصفهان و ذوب‌آهن اصفهان باشند.

 

در هفته سیزدهم استقلال و نفت دربی کوچک دیگری را در پایتخت برگزار می‌کنند و در هفته چهاردهم پرسپولیس با راه‌آهن که باز هم دربی تیم‌های تهرانی است، آخرین رقابت دو تیم یک استان را در نیم فصل نخست لیگ برتر برگزار می‌کنند.

 

جدال‌های جذاب نیم فصل
پرسپولیس با تراکتورسازی مهمترین بازی در نیم فصل نخست است، جایی که پرسپولیس برای انتقام دو شکست فصل گذشته مقابل این تیم تبریزی به میدان می‌روند. رویارویی علی کریمی و جواد کاظمیان با پرسپولیس، هوادارانش و خصوصا علی دایی آنهم در هفته اول لیگ بسیار جالب توجه خواهد بود. همچنین در سوی دیگر میدان سیدمهدی سیدصالحی برابر تیم تراکتورسازی و هوادارانش قرار می‌گیرد. دیدار سپاهان اصفهان با فولاد خوزستان در این هفته که نبرد تیم‌های سوم و چهارم فصل گذشته هم بسیار جالب خواهد بود، خصوصا اینکه آرش افشین خیلی زود باید مقابل هم تیمی‌های اهوازی‌اش قرار بگیرد.

 

در هفته دوم تقابل استقلال تهران با سپاهان اصفهان را می‌توان بعد از دربی تهران و جدال انتقامی پرسپولیس و سپاهان، حتی مهمترین مسابقه نیم فصل نخست لیگ برتر دانست. دیدار تیم‌هایی که مدعی قهرمانی در لیگ برتر هستند، مربیان آنها جزو بهترین مربیان لیگ و از همه مهمتر رویارویی مجتبی جباری و علی حمودی با استقلال، هواداران و امیر قلعه‌نویی است که حاشیه‌‎های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

 

نفت تهران با راه‌آهن تهران در هفته چهارم یک بازی جذاب دیگر را رقم می‌زند، مسابقه‌ای که منصور ابراهیم‌زاده سرمربی فصل پیش نفت تهران برابر تیم سابق خود به میدان خواهد رفت. در این هفته سپاهان و تراکتورسازی تبریز در اصفهان برابر هم به میدان می‌روند که تقابل این دو تیم هم بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

 

در هفته ششم نفت تهران برابر پرسپولیس صف آرایی می‌کند، دیداری که یحیی گل‌محمدی باید تیمش را برای شکست دادن تیم فصل گذشته‌اش یعنی پرسپولیس به میدان بفرستد. در هفته هفتم هم پرسپولیس و  فولاد خوزستان با همدیگر دیدار می‌کنند، رقابت شاگردی که علی دایی باشد با استادی که حسین فرکی است.

 

نبرد انتقامی پرسپولیس با سپاهان در هفته دهم برگزار می‌شود، جائیکه سپاهانی‌ها در خانه میزبان پرسپولیسی هستند که برای جبران شکست در فینال جام حذفی به اصفهان سفر خواهند کرد.

 

دیدار تراکتورسازی با فولاد خوزستان در هفته سیزدهم و استقلال با فولاد خوزستان در هفته چهاردهم بسیار حساس هستند اما مهمترین دیدار نیم فصل نخست بین دو تیم تراکتورسازی و استقلال تهران در تبریز خواهد بود، علی کریمی رودروی استقلال قرار می‌گیرد و امیر قلعه‌نویی هم به تبریز خواهد رفت.

 

دیدگاه شما