تازه های سایت

کد مطلب: 11104
26. خرداد 1392 - 10:35
تیم ملی فوتبال قطر در حالی مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد که شش بازیکن اصلی این تیم به خاطر محرومیت و مصدومیت غایب هستند؛ مسئله‌ای که نگرانی‌ها را نسبت به شکست سنگین قطری‌ها مقابل ازبکستان بیشتر می‌کند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، هفته آخر مسابقات انتخابی جام جهانی در گروه اول روز سه شنبه این هفته با برگزاری دو دیدار حساس همزمان به پایان می‌رسد تا تکلیف ایران، کره جنوبی و ازبکستان برای صعود به جام جهانی مشخص شود. این در حالی است که ایران در صورت تساوی مقابل کره جنوبی و پیروزی ازبکستان برابر قطر با تفاضل کمتر از سه گل می‌تواند به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کند.

به همین خاطر حساسیت‌ها روی دیدار ازبکستان و قطر بالا گرفته و حتی خیلی‌ها معتقدند قطر در این مسابقه تبانی می‌کند تا با شکست سنگین برابر ازبکستان، زمینه صعود مستقیم این تیم به جام جهانی و احتمالا حضور ایران در پلی آف را فراهم کند.

هرچند فهد ثانی سرمربی قطر چند روز پیش اعلام کرد که به خاطر حیثیت فوتبال قطر با تمام قوا در بازی برابر ازبکستان ظاهر خواهد شد، با این حال در فهرست تیم ملی این کشور برای بازی آخر که به تازگی منتشر شده، شش بازیکن اصلی غایب هستند.

"بلال محمد" کاپیتان و "قاسم برهان" دروازه بان قطر دو بازیکنی هستند که به خاطر دریافت کارت زرد مقابل ایران، تعداد اخطارهایشان به عدد دو رسید تا مقابل ازبکستان غایب باشند. از سوی دیگر "سباستین سوریا" مهاجم خطرناک قطری‌ها و در کنار "احمد یاسر"، "جارالله بن ماری" و همچنین دروازه‌بان دوم قطر یعنی "سعد الشعیب" مصدوم هستند تا مجموع غایبان قطر به شش بازیکن برسد.

در لیست نهایی قطر برای بازی با ازبکستان "نعیم مهند" و "سعود الخاطر" دو دروازه‌بان جوان به جای قاسم برهان و سعد الشعیب جای گرفته‌اند.

با این حال بعید به نظر می رسد که با توجه به حساسیت هایی که فیفا روی تیم ملی فوتبال قطر دارد مسئولان فدراسیون و کادر فنی این تیم در اندیشه دریافت گل های پرتعداد از ازبکستان باشند. هر چند که باید این احتمال را هم داد که غیبت شش بازیکن اصلی بتواند توجیه خوبی برای مسئولان قطری باشد تا در صورت شکست برابر ازبکستان و پیگیری فیفا از آن استفاده کنند. به نظر می رسد اگر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در نامه ای به فیفا خواستار نظارت بیشتر روی دیدار قطر و ازبکستان باشند می توانند از اتفاقاتی که قابل جبران نیست جلوگیری کنند.

هفته پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در گروه اول روز سه شنبه هفته جاری در اولسان کره جنوبی و تاشکند ازبکستان پیگیری خواهد شد که طی آن ساعت 16:30 به طور همزمان کره جنوبی میزبان ایران است و ازبکستان هم از قطر پذیرایی خواهد کرد. قبل از این دیدارها کره جنوبی با 14 امتیاز ، ایران با 13 و ازبکستان با 11 امتیاز در رده های اول تا سوم گروه جای گرفته اند.

دیدگاه شما