تازه های سایت

کد مطلب: 10950
23. خرداد 1392 - 9:44
پایگاه خبری گرو : بر خلاف بسیاری از هفته‌ها که کمتر به کام ورزش ایران بود، این هفت روز رو به پایان برای بیشتر رشته‌ها خوش‌یمن بود مانند فوتبال که به جام جهانی نزدیک شد. والیبال که در لیگ جهانی بازی کرد. قایقرانی که رفع تعلیق شد. شمشیربازی که دو مدال با ارزش آسیایی گرفت. کاراته که صاحب رئیس شد و .....

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، شیرینی های این هفت روز برای ورزش ایران بیشتر از تلخی‌ها بود به خصوص برای فوتبال که برگزارکننده دیدار حیاتی و تعیین کننده بود که بر خلاف خیلی‌ها از دیدارهای گذشته از آن به سلامت گذشت و با موج انتقادها روبرو نشد.

 

در این هفت روز رو به پایان تیم ملی والیبال پیروزی با ارزشی مقابل لبنان کسب کرد که به واسطه آن یک گام اساسی و بلند در راه جام جهانی 2014 برداشت. اما این فقط فوتبال نبود که خوش یمنی این هفت روز را تجربه کرد چون بودند رشته‌ها و ورزشکاران دیگر که روزهای خوبی را در این هفته تجربه کردند.

 

تیم ملی والیبال حضور خود در لیگ جهانی را با عملکرد قابل قبول برابر روسیه آغاز کرد. کاروان شمشیربازی ایران در آسیا صاحب دو مدال با ارزش شد. فدراسیون جهانی قایقرانی، با اعلام رفع تعلیق ایران به ورزشکاران‌مان اجازه حضور در میادین بین‌المللی را داد. نمایندگان دوچرخه سواری ایران در دو رویداد آسیایی برگزار شده موفق ظاهر شده و به عنوان قهرمانی دست یافتند.

 

برگزار شدن مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته و بازگشت المپیکی‌های وزنه برداری به اردوی تیم ملی پس از ماه ها دوری از این تیم از دیگر اخبار و اتفاقات خوب این هفته بود. ضمن اینکه اساسنامه کمیته ملی المپیک هم در این هفته در مجمع عمومی این کمیته به تائید رسید البته با روش مخصوص به آقای وزیر!

 

البته این هفته با همه خوبی‌هایش بازهم اتفاقات ناگوار و حاشیه‌های خاص خود را برای ورزش داشت مانند تصادف شدید مدافع پیشین استقلال، غیبت متوالی بازیکنان استقلال در تمرینات و استعفای مدیرعامل استقلال. در هر صورت مجموعه ای از خبر های خوب و بد مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش را رقم زدند که عبارتند از:

 

مدافع پیشین استقلال در بخش مراقبت‌های ویژه
مهدی امیرآبادی، مدافع فصل گذشته تیم فولاد خوزستان که تجربه حضور هشت ساله در ترکیب استقلال را هم دارد، جمعه شب گذشته سوار بر موتور سیکلت تصادف کرد و از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دید. این بازیکن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آتیه تحت درمان است.

 

شکست والیبال در اولین گام لیگ جهانی
تیم ملی والیبال در نخستین حضور در رقابت‌های لیگ جهانی، جمعه و شنبه گذشته در کالینگراد روسیه به مصاف تیم ملی این کشور رفت و در هر دو دیدار متحمل شکست شد. 3 بر صفر و 3 بر یک نتایجی بود که تیم ملی والیبال به ترتیب در این دو دیدار کسب کرد. صربستان حریف بعدی تیم ملی والیبال در لیگ جهانی است.

 

 

حضور احمدی‌‎نژاد در تمرین تیم ملی فوتبال
بازیکنان تیم ملی فوتبال شنبه گذشته و در جریان تمریناتی که برای آماده سازی دیدار برابر لبنان در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 انجام می‌دادند، شاهد حضور سر زده رئیس جمهور بودند. احمدی نژاد با حضور در ورزشگاه آزادی با اعضای کادرفنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال دیدار و گفتگو کرد. محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان، حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، علی کفاشیان رئیس و مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال هم در بازدید رئیس جمهوری از تمرین تیم ملی فوتبال حضور داشتند.

 

علی فتح‌الله‌زاده استعفا کرد

 

مدیر عامل باشگاه استقلال تهران 11 روز پس از ابقایش توسط اعضای هیات مدیره، شنبه گذشته از سمتش در این باشگاه استعفا کرد. وی استعفای خود را در اختیار محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان قرار داد.

 

 

دولت مجاز به فروش سهام  استقلال و پیروزی در بورس شد
نمایندگان مجلس یکشنبه گذشته در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان به بندهایی از لایحه بودجه سال جاری با اصلاح بندی تصویب کردند: دولت مجاز از سهام خود در باشگاه‎های ورزشی از جمله استقلال و پیروزی را از طریق بورس به بخش‎های خصوصی و تعاونی واگذار کند.
دو مدال شمشیربازی ایران در آسیا
مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا یکشنبه گذشته در شانگهای چین به پایان رسید. در جریان این رقابت‎ها و در بخش انفرادی، مجتبی عابدینی در اسلحه سابر به مدال برنز دست یافت اما سایر نمایندگان ایران حذف شدند. در بخش تیمی هم تیم اسلحه سابر ایران نایب قهرمان شد و تیم‌های اسلحه اپه و فلوره کشورمان در رده های پنجم ایستادند.
تمرین تیم ملی فوتبال
دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتسال برابر ازبکستان
تیم ملی فوتسال که برای حضور در تورنمنت بین‌المللی چین و مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شود، شنبه و یکشنبه برگزار کننده دیدارهایی تدارکاتی برابر ازبکستان بود که در هر دو دیدار به برتری دست یافت. تیم ملی فوتسال در دیدار نخست صاحب برتری 6 بر 2 شد و دیدار دوم را هم با نتیجه 9 بر 3 به سود خود رقم زد.
سوریان و خادم انصراف دادند
حمید سوریان و رسول خادم که برای حضور در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران کاندیدا شده بودند، یکشنبه گذشته از شرکت در این انتخابات انصراف دادند. خادم به دليل آنچه انتظارات مردم برای حضور موفق در عرصه كشتی عنوان شده، از این حضور انصراف داد. انصراف سوریان هم به این دلیل انجام شد که قصد دارد بار دیگر با شرکت در رقابت‌های ورزشی دنیا به کشورش خدمت کند.

پرونده ثبت نام مجمع فدراسيون كشتي بسته شد
مهلت ثبت‌نام كانديداهای رياست فدراسيون كشتی در حالی یکشنبه گذشته به پايان رسید كه 6 گزينه بصورت رسمی و تاييد شده برای احراز اين پست ثبت‎نام كردند. اميررضا خادم، محمدرضا يزدانی‌‎خرم، عبداله عزيزی،‌ عسگری محمديان، علی بديع و عباس جدیدی نفراتی هستند که برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون کشتی ثبت‌نام کردند.

بازگشت المپیکی‏‎های وزنه برداری به تیم ملی
بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، نواب نصیرشلال، کیانوش رستمی و سعید محمدپور پنج وزنه برداری بودند که پس از پایان رقابتهای المپیک بنا به آنچه اختلاف نظر با کادر فنی عنوان شد، از حضور در اردوی تیم های ملی انصراف دادند اما با نظر حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری و کوروش باقری، سرمربی تیم‌های ملی، هر پنج وزنه بردار بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

 

بازیکن مورد اختلاف پرسپولیس و سپاهان تا اطلاع ثانوی محروم شد
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دوشنبه گذشته با اشاره به اینکه اسناد ارائه شده از سوی مسئولان باشگاه پرسپولیس در خصوص قاسم دهنوی قابل بررسی است، از محرومیت این بازیکن از انجام هرگونه فعالیت فوتبالی خبر داد. این بازیکن چندی پیش با سپاهان قرارداد بست اما بعد از آن مسئولان پرسپولیس طی بیانیه‌ای اعلام کردند که دهنوی با این باشگاه قرارداد بسته و بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس است.
‌‎بانوان موی‌تای‌کار مجوز فعالیت گرفتند
بهرام افشارزاده دوشنبه در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اعلام کرد مجوز فعالیت بانوان موی‌تای‌کار صادر شد و آنها از این به بعد می‌توانند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. بر این اساس تیم موی‌تای بانوان ایران فرصت حضور در المپیک آسیایی نوجوانان نایجینگ چین را بدست آوردند.
تاییدیه اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک با یک صلوات
چهلمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک دوشنبه گذشته با حضور مسئولان این کمیته، محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان و معاونان وی برگزار شد. در این نشست محمد عباسی با اشاره به گرفتن تایدیه اساسنامه اصلاحی گفت: این کار را با یک صلوات انجام می دهیم سپس خودش صلوات فرستاد. البته در جریان نشست بنا به درخواست محمد علی آبادی، از اعضای مجمع خواسته شد با بالا گرفتن دست ها این تائیدیه گرفته شود!
غیبت بازیکنان استقلال در تمریتات!
قرار بود دور جدید تمرینات استقلال از دوشنبه گذشته آغاز شود اما به دلیل غیبت بازیکنان برای سومین روز متوالی تمرینات این لغو شد. این در حالی است که اعضای کادر فنی تیم استقلال در کمپ اختصاصی این باشگاه حاضر شدند ولی به خاطر غیبت بازیکنان محل تمرین را ترک کردند.
قهرمانی پتروشیمی و میزبانی در تور دوچرخه سواری اندونزی
تیم پتروشیمی تبریز و قادر میزبانی رکابزن این تیم به عنوان قهرمانی تور دوچرخه‌سواری سینگ کاراک اندونزی دست پیدا کردند. دوشنبه گذشته مرحله هفتم و پایانی این مسابقات برگزار شد که طی آن پتروشیمی در بخش تیمی در رده نخست ایستاد. در رده‌بندی مجموع هفت مرحله هم قادر میزبانی با زمان 26 ساعت و 7 دقیقه و 55 ثانیه اول شد. در این رده‌بندی امیر کلاهدوز هم به عنوان سوم دست یافت.
خلعتبری به تیم فوتبال عجمان امارات پیوست
در حالی که از محمدرضا خلعتبری به عنوان یکی از گزینه‌های پرسپولیس نام برده می‌شد، دوشنبه گذشته از سوی روزنامه نشنال امارات اعلام شد که وی قرار داد یک ساله‌ای با تیم عجمان این کشور منعقد کرده است.
نشست هیات‌ مدیره استقلال لغو شد
هیات مدیره باشگاه استقلال قرار بود دوشنبه گذشته تشکیل جلسه دهد تا در مورد استعفای مدیرعامل باشگاه و نیز مشکلات اخیر این تیم در فصل نقل و انتقال تصمیم‌گیری کند اما این جلسه به دلیل سفر فتح‌الله‌زاده لغو و به چهارشنبه موکول شد.
سرمربی ذوب آهن کناره‌گیری کرد
مدیریت باشگاه ذوب‌آهن پس از نشست سه شنبه گذشته و در اقدامی غیر منتظره به همکاری خود با کادرفنی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان پایان داد. بر این اساس قرار شد مرتضی کرمانی‌مقدم و جلال امیدیان مربیان و محسن کرباسچی سرپرست تیم فوتبال ذوب آهن، در تمرینات این تیم شرکت نکنند. همین مسئله باعث فرهاد کاظمی به همکاری خود با این تیم پایان دهد. کناره‌گیری سرمربی ذوب آهن در حالی انجام شد که این تیم در آستانه دیدارهای پلی‌آف قرار داشت. به همین دلیل محمود یاوری به طور موقت جایگزین وی شد تا در بازی‌های پلی‌آف هدایت تیم ذوب‌آهن را برعهده بگیرد.
قایقرانی ایران رفع تعلیق شد
به دنبال پذیرفته شدن اساسنامه ارسالی فدارسیون قایقرانی توسط فدراسیون جهانی قایقرانی، و بر اساس نامه ایستوان واشکوتی، نایب رئیس فدراسیون جهانی کانوئینگ، قایقرانی ایران رفع تعلیق شد. واشکوتی سه شنبه گذشته در نامه ارسالی خود تاکید کرد که ICF ممنوعیت تحمیلی بر ورزشکاران ایران را برداشته است.
سرخپوش شدن سید صالحی و تمدید قرارداد نوری
سید مهدی سید صالحی بازیکن فصل گذشته تراکتورسازی تبریز سه شنبه گذشته با عقد قراردادی برای حضور در لیگ سیزدهم به ترکیب تیم پرسپولیس پیوست. ضمن اینکه محمد نوری هم قرارداد خود را برای یک فصل دیگر با سرخپوشان تمدید کرد.
پنجعلی سرپرست پرسپولیس نیست!
سه شنبه گذشته اعلام شد که محمد پنجعلی، بازیکن سال‌های دور پرسپولیس به عنوان سرپرست این تیم برای حضور در لیگ سیزدهم انتخاب شده است اما محمد رویانیان، مدیرعامل سرخپوشان آن را تکذیب کرد و گفت که هنوز وضعیت سرپرست تیم مشخص نیست.
سمندر رئیس فدراسیون کاراته شد
مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کاراته سه شنبه گذشته با حضور سجادی و افشارزاده برگزار شد. در این مجمع محمد باتوانی یکی از نامزدهای ریاست غیبت داشت و از حضور در انتخابات انصراف داد. زمانی و باغدارنیا نیز که در مجمع حضور داشتند از حضور در انتخابات انصراف دادند تا علیرضا سمندر تنها کاندیدای باقیمانده باشد و با کسب 43 رای به عنوان رئیس چهار سال آینده فدراسیون کاراته انتخاب شد. همچنین در این مجمع محسن آشوری به عنوان دبیر فدراسیون و اشرف امینی به عنوان نایب رئیس بانوان انتخاب شدند.
قهرمانی دوچرخه سواران پیشگامان کویر یزد در مسابقات جایزه بزرگ مالزی
مسابقات دوچرخه سواری جایزه بزرگ مالزی سه شنبه گذشته با قهرمانی تیم پیشگامان کویر یزد به پایان رسید. این عنوان با کسب 2 مدال طلا، 3 مدال نقره و 2 مدال برنز به دست آمد.
فوتبال ایران یک گام تا جام جهانی
تیم ملی فوتبال ایران که با پیروزی برابر قطر امیدوار شده بود بتواند به طور مستقیم راهی جام‌جهانی 2014 برزیل شود، در دیدار نهم مرحله مقدماتی این رقابت‌ها که سه شنبه گذشته برگزار شد، برابر لبنان جشنواره‌ای از گل به راه انداخت و با کسب پیروزی پرگل 4 بر صفر، به صعود مستقیم امیدوارتر شد. حالا تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی و حتی تساوی برابر کره‌جنوبی می‌تواند صعودش را قطعی کند. دیدار برابر کره جنوبی سه شنبه آینده برگزار می‌شود.
رنگرز نایب رئیس شورای کشتی آسیا شد
حسن رنگرز مشاور وزیر و نایب رئیس فدراسیون کشتی ایران، به عنوان نایب رئیس شورای کشتی آسیا انتخاب شد. این خبر چهارشنبه گذشته توسط دكتر "کیم" رئیس شورای کشتی آسیا اعلام شد. این انتخاب در پی رایزنی‌های گسترده انجام شده توسط فدراسیون کشتی، با مسئولان فیلا و شورای کشتی آسیا صورت گرفته است.

دیدگاه شما