تازه های سایت

کد مطلب: 10833
20. خرداد 1392 - 13:53
آقای عارف در مطالب خود در مناظره پایانی، به زندانی شدن تعدادی از افراد اشاره کرد که با سردادن شعار در تهران و شهرستان ها دستگیر شده اند اما هیچ سند و مدرکی برای پیگیری این خبر ارائه نداده و بعدا هم تکذیب نکرده است...

متاسفانه در مناظره های انتخاباتی، مطالبی را نامزدهای انتخابات مطرح می کنند و در برخورد و رقابت سیاسی، نکاتی را مطرح می کنند که تنها موجب ایجاد یک موج و واکنش سیاسی در جامعه و فعالان سیاسی می شود و عملا جز حاشیه سازی و داغ شدن مباحث نتیجه ای در برندارد و بلافاصله بعد از روشن شدن این آتش، موجی از دلسردی و خاکستر ناامیدی را در درون برخی افراد ایجاد می نماید.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، نمونه این گونه مباحث، مسائلی است که آقای عارف و آقای حسن روحانی مطرح کردند و اگرچه در آن لحظه توجه را به خود جلب می کنند و مخاطب ممکن است خشنود شود که با شجاعت، مطلبی گفته شده است اما بلافاصله، موجب دلسردی رای دهنده و بخشی از مردم می شود و نه تنها مشارکت را کم می کند بلکه برخی افراد احساس می کنند که ناامید از ایجاد تغییرات واصلاحات هستند و شرایط بهبود نمی یابد


متاسفانه رسانه های داخلی و کسانی که ادعای اصلاح امور و بهبود شرایط را دارند، به جای توجه به واقعیت های اقتصادی و سیاست خارجی و آینده کشور و تاکید برهمدلی و مشارکت و تلاش برای کار و سرمایه گذاری و کارایی و مدیریت بهتر، به دنبال اینگونه خبرهای داغ و ناامید کننده هستند تا برخورد و تنش وحاشیه سازی را مطرح کنند.
حتی کسانی که با ادعای اصلاح طلبی سال ها در روزنامه های اصلاح طلب کار کرده اند و امروز در بی بی سی، صدای آمریکا، رادیوفردا و رادیو زمانه و... مشغول فعالیت هستند، به جای این که مباحث علمی واثرگذار، همچون آینده نگری و نکاتی که مثلا محسن رضایی در مباحث خود دنبال می کند و کمتر به دنبال جنجال سیاسی و بگو مگوهای انتخاباتی است، را مطرح کنند به دنبال مباحث تند سعید جلیلی و روحانی و حرف های عارف هستند.
این مسائل نشان می دهد که برخی رسانه ها و فعالان سیاسی، تنها به عدم موفقیت برخی و موفقیت دیگری دلخوش کرده اند و به خاطر نارضایتی از وضع موجود و یا مخالفت و انتقاد از دولت و نظام، اینگونه حاشیه سازی ها و تندروی ها را می پسندند.
به عنوان مثال آقای عارف در مطالب خود، به زندانی شدن تعدادی از افرادی اشاره کرد که با سردادن شعار درود برعارف سلام برخاتمی، دستگیر شده اند اما هیچ سندو مدرکی برای پیگیری این خبر ارائه نداده است. یا در جایی در مورد سفر به غرب کشور گفته است که برخی برگزارکنندگان و میزبان ها دستگیر شده اندو خانواده آنها بی خبر هستند.
این خبربزرگنمایی می شود و بارها از تلویزیون بی بی سی و رسانه های دیگرمنتشر می شود اما نه ستاد عارف و نه خود ایشان و نه رسانه های داخلی، پیگیر آن نیستند که سند ومدرکی برای پیگیری آن ارائه دهند.
نهادهای انتظامی و امنیتی و قوه قضاییه و... نیز تحت فشار و زیر نظر مردم قرار می گیرند در حالی که هیچ نشانه ای برای تکذیب خبر یا پیگیری آن ارائه نشده است و نتیجه طرح چنین مطالب غیرواقعی جز زیرسوال بردن دستگاه های متولی امنیت و حقوقی کشور و جز تضعیف نظام و کشور نتیجه ای ندارد.
با پیگیری های دستگاه های امنیتی انتظامی و دادگستری و... مشخص می شود که چنین خبری صحت ندارد. اما این خبربزرگنمایی می شود موج بدبینی و دلسردی ایجاد می کند، به زیان نظام است و تامدت ها اثر تخریبی برجای می گذارد و زمینه مشکلات بعدی را فراهم می آورد.
وقتی جمله ای تند یا شبهه ای به عملکرد دستگاه ها وارد می شود، دشمن سریع سواستفاده می کند و باعث تنش و حاشیه سازی خواهد شد اما بلافاصله به دستگاه های امنیتی و نیروی انتظامی و قوه قضاییه، فرصت داده نمی شود که موضوع روشن و پیگیری شود یا تکذیب کنند و پیامی متناسب با آن بدهند.
لذا نامزدهای انتخابات به جای این که به این قبیل جملات و داستان ها روی آورند و باعث ایجاد اختلاف و تنش و زیرسوال بردن عملکرد دستگاه های نظام شوند و یا عملکرد یکدیگر را به شکلی زیرسوال ببرند که در اصل نظام و دولت متضرر می شود و نکاتی گفته می شود که در اصل جزو اسرار و اسناد طبقه بندی شده نظام است و.....
بهتر است که دیدگاه ها و برنامه های خود را برای کاهش مشکلات، بهبود شرایط آینده و حل گرفتاری های مردم ارائه دهند.
سوال این است که آیا کاهش اثرتحریم ها، اقتصاد مقاومتی، بهبود مدیریت دولت، کاهش گرانی ها و تورم، ایجاد اشتغال، کنترل نقدینگی و بودجه دولت و اعتبارات بانکی و... مهم است یا این که عملکرد قالیباف و حسن روحانی در مواجه شدن با موضوع تظاهرات دانشجویان و دفترتحکیم وحدت چه بوده است؟!
آیا تشکیل دولتی شامل بهترین نیروهای جامعه و حل مشکلات کشور اهمیت دارد یا دستگیری چند نفر در بازار و شهرستان ها و اجتماعات مربوط به رقابت های انتخاباتی؟!
نامزدها باید منصف باشند و به عنوان رئیس جمهور آینده، مصلحت کشور و مردم را در نظر بگیرند نه این که با حاشیه سازی سیاسی تنها به دنبال طرح خود و جناح وابسته باشند و به هر شکلی از مردم رای بگیرند.
همچنین آقایان عارف، معین و وزرای فرهنگ و کشور دولت اصلاحات، باید با ارائه اسناد و مدارک کافی، نظر خود را در پاسخ به اظهارات آقای جلیلی در مورد دانشجویان ستاره دار و... مطرح کنند نه این که خود را از همه خطاهای گذشته تبرئه کنند.
بالاخره باید پذیرفت که 24 سال از مهمترین سال های همراه با تحول این کشور و انقلاب اسلامی، با حضور آقایان مهندس موسوی، هاشمی رفسنجانی و خاتمی شاهد اتفاقات و حوادث و دستاوردها و نواقص و مشکلات مختلف بوده است و اگر مشکلی یا نقص و ایرادی وجود دارد، این دولت ها نیز در آن موثرهستند و حالا نباید در جایگاه اپوزیسیون ویا مخالف قانونی یا منتقد، به گونه ای سخن بگویند که انگار هیچ نقشی در تحولات سیاسی نداشته اند و یکسره تمام مشکلات را به اصولگرایان و نظام نسبت دهند.
اصلاح طلبانی که آقای عارف نماینده آنها در این دوره از انتخابات است، به سهم خود در مشکلات کنونی نقش دارند و نباید به گونه ای حرف بزنند که انگار هیچ نقشی نداشته اند...
ضمن این که اگر حرفی می زنند بلافاصله با ایجاد تماس با دستگاه های متولی امنیت و نیروی انتظامی و دادگستری محل و همچنین با ارائه اسناد در رسانه خود، از حاشیه سازی و دروغ پردازی و اعلام مطالب کذب و سواستفاده دشمن جلوگیری کنند

منبع : بولتن نیوز

دیدگاه شما