تازه های سایت

کد مطلب: 10749
18. خرداد 1392 - 11:31
در حالی که شش روز بیشتر به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ماه 1392 باقی نمانده است. ناتوانی اصلاح طلبان در ائتلاف بین دو کاندیدای اصلی خود، روزنامه های اصلاح طلب را وادار به دست به دامن شدن به سید حسن خمینی، آیت الله هاشمی و رئیس جمهور دولت اصلاحات کرد.
در حالی که شش روز بیشتر به انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است و روزنامه های اصلاح طلب روز دوشنبه از مشخص شدن کاندیدای مورد اجماع خود در روز شنبه خبر داده بودند. اخبار منتشره در روزنامه های امروز اصلاح طلب حاکی از وجود اختلافهایی در تعیین کاندیدای نهایی از بین عارف و روحانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، در این رابطه روزنامه آرمان نوشت: تعطیلات این هفته ظاهرا فرصت خوبی بود تا اصلاح طلبان با فراغ بال به بررسی انتخابات ریاست جمهوری بپردازند و تا حدودی تکالیف خود را در حمایت از یک کاندیدا روشن کنند هرچند هنوز خبر موثقی در مورد این تصمیم به بیرون درز نکرده است اما شنیده ها حاکی از آن است که تا صبح روز چهارشنبه عارف گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات بود. در این طیف برخی معتقدند که عارف دارای آرای لازم برای پیروزی بر رقبای اصولگرا نیست و برای این منظور باید حسن روحانی به عنوان کاندیدای این طیف معرفی شود چرا که او علاوه بر داشتن آرای اصلاح طلبان از سوی دیگر می تواند آرای اصولگرایان میانه رو که تعداد آنها هم کم نیست و به نوعی بخشی از آرایی است که قرار بود به سبد آیت الله هاشمی ریخته شود را از آن خود کند.

 

در همین رابطه یک نماینده اصلاح طلب مجلس از هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی خواسته است تا هر چه زودتر حمایت خود را از کاندیدایی که قدرت جذب آرای معتدلین را داشته باشد اعلام کنند و جلوی تاخیر و تعلل به وجود آمده بین اصلاح طلبان که فرصت سوزی است را بگیرند.

 

محمدرضا تابش در این رابطه اظهار کرد: "در حال حاضر بلاتکلیفی در این امر که آیا اصلاح طلبان از کاندیدا های موجود حمایت خواهند کرد یا خیر موجب از دست رفتن فرصت باقی مانده می شود"؛ " اگر قرار باشد که از بین مجموعه کاندیداهای حاضر کسی به عنوان نامزد مقبول که قدرت جذب آرای طیف هایی از اصلاح طلبان و اصولگرایان را داشته باشد معرفی شود باید جسارتا هر چه زودتر آقایان هاشمی و رئیس دولت اصلاحات تصمیم بگیرند؛ "برای اینکه تصمیم گیری از پشتوانه مردمی بیشتری برخوردار باشد و هم نصاب, رای اکثریت قرار گیرد، پیشنهاد من افزوده شدن جناب آقای سید حسن خمینی به این مجموعه دو نفره است"؛ " برخی از طرفداران اصلاحات به دلیل تاخیر و تعلل در تصمیم گیری جذب ستادهای سایر کاندیدا ها شده اند که گرایشی معتدلانه داشته اند"؛ " از این تصمیم گیری دیر هنگام نباید تحول چشم گیر در آرای کاندیدای معرفی شده را انتظار داشت بلکه ممکن است طیف هایی از مردم که عده آنها هم کم نیست و هنوز نامزد مورد نظر خود را انتخاب نکرده اند را به نامزد نهایی شان نزدیک کند".

 

تنش در بین اصلاح طلبان برای توافق بر سر یک کاندیدای واحد و ائتلاف تا به اندازه ای است که بر خلاف روزنامه آرمان، روزنامه بهار در تیتر یک خود خبر داد که " عارف نظر جبهه اصلاحات را جلب کرد" .

 

روزنامه شرق هم سعی کرد تا با انتخاب تیتر " همسویی روحانی و عارف" در مناظره دوم اینگونه وانمود نماید که این دو سری از هم سوا دارند و هیچ اختلافی در کاروان اصلاح طلبی و بین کاندیداها وجود ندارد.

 

چنان که ملاحظه شد، با آنکه هشت روز بیشتر به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد ماه 1392 باقی نمانده است. ناتوانی اصلاح طلبان در ائتلاف بین دو کاندیدای اصلی خود، روزنامه های اصلاح طلب را وادار به دست به دامن شدن به سید حسن خمینی، آیت الله هاشمی و رئیس جمهور دولت اصلاحات کرده است.

 

علاوه بر این برابر اخباری که تا کنون منتشر شده است و آنچه به گوش میرسد به نظر می رسد روحانی نامزد هاشمی و عارف نامزد خاتمی است و از این روست که اصلاح طلبان تا کنون نتوانسته اند به وحدت نظر برسند و هر کدام از دو کاندیدای اصلاح طلبان خود را انا الرجل می نامند.

منبع : بولتن نیوز

دیدگاه شما