تازه های سایت

کد مطلب: 10335
1. خرداد 1392 - 8:52
پایگاه خبری گرو ، اخبار نهاوند : مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان گفت: ساماندهی 79 گلزار شهدا در شهرستان نهاوند نیازمند اعتبار یک میلیارد تومانی است.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر  ، احمد رستمی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای شهرستان نهاوند در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: شهرستان نهاوند دارای 101 گلزار شهدا  با یک مزار تا 330 مزار است که تا کنون کار ساماندهی 19 گلزار آن به پایان رسیده است.

مشکل اصلی تاخیر در ساماندهی گلزار شهدا نداشتن اعتبار است

رستمی با اشاره به اینکه کار ساماندهی سه گلزار شهدا نیز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران  انجام شده است، گفت: مشکل اصلی تاخیر در ساماندهی گلزار شهدا نداشتن اعتبار است.

وی افزود: با توجه به اینکه در شورای ساماندهی گلزار شهدا در استانداری مصوب شده که گلزارشهدا یک تا سه شهید توسط دهیاری ها از محل اعتبارات استانی انجام شود، بدین ترتیب کار ساماندهی 61 گلزار یک تا سه شهید روستاهای شهرستان نهاوند در سال جاری انجام می شود.

بدهی شهرداری ها به پیمانکاران ساماندهی گلزار شهدا 500 میلیون تومان است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان میزان بدهی معوقه شهرداری های شهرهای استان به پیمانکاران ساماندهی گلزار شهدا 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مصوب شده که فرمانداری ها و بخشداران از اعتبار طرح هادی روستاها برای ساماندهی گلزار شهدا استفاده کنند.

بنیاد شهید از سال 90 تاکنون هیچ اعتباری برای ساماندهی گلزار شهدا دریافت نکرده است

احمد رستمی اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال 90 تا کنون هیچ اعتباری جهت ساماندهی گلزار شهدا دریافت نکرده است و عملیات ساماندهی گلزار های شهدا توسط شهرداریها انجام می شود.

رستمی ادامه داد: سال گذشته در شهرستان نهاوند شش گلزار شهدا ساماندهی و بازسازی شده که نسبت به سایر شهرهای استان این آمار کمتر است لذا اولویت بودجه سال جاری ساماندهی گلزارشهدای استان به نهاوند اختصاص خواهد یافت.

انتقاد از نقشه و طرح اجرایی ساماندهی گلزار شهدای شهر برزول

وی با انتقاد از نقشه و طرح اجرایی ساماندهی گلزار شهدای شهر برزول نیز گفت: اقدامات انجام شده در این گلزار مانندمسقف شدن، نصب در و پنجره و دیوار کشی مورد تایید بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان بیان داشت: شهرستان نهاوند دارای شاخص های مهمی همچون شهدای گروه ابوذر، شهیدان شاخص ملی همچون، حیدری، قدوسی و طالبیان است که ایجاب می کند کار ساماندهی گلزارهای شهدا این شهرستان هر چه سریعتر به پایان برسد.

دیدگاه شما