تازه های سایت

کد مطلب: 10279
30. ارديبهشت 1392 - 13:27

به گزارش پایگاه خبری گرو، مجتبی مولوی در جمع مهندسین ناظر کشاورزی نهاوند اظهار داشت: توجه به کاشت محصولات کم‌‌آب‌بر یکی از اهداف مسئولان جهاد کشاورزی است تا جایی که در نهاوند برای تحقق این مهم چند سالی است با ایجاد کارگاه‌های آموزشی، کشاورزان به این کار ترغیب شده‌اند.

وی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مسئولان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برای توسعه کشت‌های کم‌آب‌بر خبر داد و تصریح کرد: با هدف برداشت اصولی از سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب توسط مهندسان و کارشناسان کشاورزی در مراکز خدمات بخش‌های چهارگانه این شهرستان تلاش شده محصولاتی نظیر کلزا، گشنیز و آفتابگردان که معمولاً کشت‌های کم آب‌بری هستند بیشتر کاشته شود.

فرماندار نهاوند بیان داشت: یکی از فعالیت‌های مثبت و اثرگذاری که طی چند سال اخیر در سطح شهرستان نهاوند عملی شده توجه به توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای است.

وی ادامه داد: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشاورزی نهاوند در سطح 18 هکتار در اراضی کشاورزی شهر برزول واقع است و علاوه بر ایجاد اشتغال برای 30 نفر از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در ایام سرد سال نیز محصولات گلخانه‌ای از قبیل خیار، گوجه، بادمجان و فلفل را تولید می‌کند.

مولوی با اشاره به ضرورت اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اراضی شهرستان نهاوند افزود: 100 درصد واحدهای گلخانه‌ای نهاوند به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز هستند زیرا استفاده از این سیستم موجب کاهش 80 درصدی مصرف آب از سفره‌های زیرزمینی را در برد دارد.

وی از تولید سالانه بیش از یک هزار و 850 تن انواع محصولات گلخانه‌ای در نهاوند خبر داد و گفت:‌ کاشت گل‌های زینتی نیز در گلخانه‌های نهاوند صورت می‌گرفت که به دلیل نامعلومی این محصول فعلاً کاشته نمی‌شود.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه بیش از 59 درصد جمعیت نهاوند در روستاها ساکن هستند و به کشاورزی و دامداری می‌پردازند، خاطرنشان کرد: با توجه به این امر وظیفه مسئولان مربوطه خطیر و حساس است زیرا تقویت زیرساخت‌های بخش کشاورزی چنانچه با مدیریت صحیح منابع آب همراه باشد منجر به افزایش تولید، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها می‌شود.

دیدگاه شما