تازه های سایت

کد مطلب: 10121
26. ارديبهشت 1392 - 11:06
پایگاه خبری گرو : با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مراسم اختتامیه طرحهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش در دبستان دخترانه ملاصدرا نهاوند برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری گرو ، در این مراسم "عبداله جعفری" معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: با اجرای سند تحول بنیادین از سوی وزارت آموزش و پرورش توجه خوبی به تربیت بدنی دوره ابتدایی شده و طی این مدت دستاوردهای خوبی بدست آمده است.

وی با بیان اینکه از مجموع ساعات صرف شده دانش آموزان در طول دوران تحصیل ،5/7 درصد آن به تربیت بدنی و ورزش اختصاص دارد افزود: ورزش نقش مهمی در ایجاد نشاط و سلامتی دانش آموزان دارد و نوجوانان سالم که از اهداف اصلی ما است را تربیت می کند لذا در سیاستهای جدید به ورزش توجه خوبی شده است.

وی کشف استعدادهای ورزشی دانش آموزان را با اجرای این طرحها میسر دانست و گفت: برای تداوم ورزشهای آموخته شده لازم است که دانش آموزان در فصل تابستان آنرا از طریق انجمنهای ورزشی تداوم دهند تا بتوانند مهارتهای لازم را کسب کنند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش رشته های ورزشی از دوره ابتدایی گفت: آموزش رشته های ورزشی از دوره ابتدایی باعث بالا رفتن ذخیره مهارتهای حرکتی در دانش آموزان می شود و آنان می توانند با تداوم ورزش ،مهارتهای لازم را کسب نموده و به قهرمانی برسند .

وی گفت: برای ایجاد نشاط در دانش آموزان و تشویق آنان به شرکت در برنامه های ورزشی برای نخستین بار در کشور است که مراسم اختتامیه طرحهای وزارتی با شرکت دانش آموزان رشته های مختلف ورزشی درشهرستانها و مناطق مختلف استان به اجرا در آمده است.

در این جلسه رضا ساکی کارشناس تربیت بدنی مدارس نهاوند نیز گفت: ازابتدای اجرای طرحهای ورزشی به صورت تخصصی در بین دانش اموزان پایه های مختلف تحصیلی دوره ابتدایی تعداد علاقمندان به ورزش بالا رفته و استعدادهای خوبی نیز کشف شده است.

وی گفت:در رشته ژیمناستیک از مجموع دو هزار و 133 دانش آموز پایه دوم شهرستان 995 نفر یعنی معادل 44 درصد دانش آموزان آموزشهای اولیه ژیمناستیک را فراگرفته اند .

وی افزود: در طرح سباح یا آموزش شنا نیز سال گذشته 99 درصد دانش آموزان پایه سوم تحت پوشش قرار گرفتند که امسال با توجه به دردست تعمیر بودن استخرهای شنا این طرح در نهاوند برای دانش آموزان پایه سوم اجرا نشد.

وی گفت: در رشته های طناورز 100 درصد دانش آموزان پایه چهارم ، در تنیس روی میز 85 درصد دانش آموزان پایه پنجم و در رشته دو ومیدانی نیز 100 دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان تحت پوشش قرار گرفته اند .

قابل ذکر است که در دوره ابتدایی طرح آموزش رشته های ورزشی ژیمناستیک برای پایه دوم ابتدایی ،سباح یا شنا برای پایه سوم ابتدایی،طناب زنی یا طناورز برای پایه پنجم و تنیس روی میز برای پایه ششم به صورت تخصصی برای دانش آموزان درنظر گرفته شده که سه رشته آنها جزء ورزشهای پایه می باشند .هدف این طرح بالا بردن مهارتهای حرکتی در دانش آموزان دوره ابتدایی و استعداد یابی در ورزشهای مختلف است

دیدگاه شما