تازه های سایت

کد مطلب: 10079
26. ارديبهشت 1392 - 9:23
پایگاه خبری گرو : مسئول بسیج سازندگی ناحیه نهاوند گفت: 15 خرداد ماه سه پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی ناحیه نهاوند در راستای محرومیت‌زدایی به بهره‌برداری می‌رسد.
خبرگزاری فارس: تکمیل 3 پروژه عمرانی در نهاوند توسط بسیج سازندگی

به گزارش پایگاه خبری گرو ، محسن رحیم‌پور اظهار کرد: بسیج سازندگی در زمینه‌های مختلفی از قبیل آموزشی، عمرانی، علمی، خدمات‌رسانی و... فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی بزرگ‌ترین رسالت بسیج سازندگی است، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع با مشارکت مردم، حمایت ‌مالی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء و مدیریت بسیج سازندگی در شهرستان نهاوند سه پروژه عمرانی در دست اجراست.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه نهاوند تصریح کرد: این سه پروژه عمرانی شامل ساخت غسالخانه روستای عسگرآباد، پل مواصلاتی روستای رزینی و حسینیه روستای ده‌سرخه است که تا 15 خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: سه گروه توسط بسیج سازندگی ناحیه نهاوند برای ساخت پروژه‌ها سازماندهی شدند و از تاریخ پنجم اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کردند.

رحیم‌پور با بیان اینکه اعتبار اولیه ساخت پروژه‌ها توسط اهالی خود روستاها تأمین شد، بیان داشت: حدود 40 درصد پروژه‌ها توسط مردم روستا انجام شد و قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز مبلغی برای تکمیل پروژه‌ها تزریق کرد که در سه بخش هزینه شد.

وی ادامه داد: چشم‌انداز و رویکرد سال 92 بسیج سازندگی نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال و اهمیت دادن به موضوع حماسه سیاسی و اقتصادی برنامه‌ریزی شده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه نهاوند ابراز داشت: در راستای حماسه اقتصادی با توجه به شرایط و اقلیم شهرستان نهاوند بسیج سازندگی نهاوند، پنج حوزه فعالیتی را در نظر گرفته تا قدمی در پیشبرد اهداف مقام معظم رهبری بردارد.

وی تأکید کرد: فعالیت در حوزه‌ تولید شیلات، پرورش مرغ بومی، تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک فرآوری محصولات گلخانه‌ای، میوه‌جات و سبزیجات و پرورش دام سبک و سنگین از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

رحیم‌پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته یادآور شد: بیش از 100 نفر در حوزه‌های تابعه بسیج سازندگی ناحیه نهاوند از قبیل حوزه شهری، حوزه روستایی و محلات به عنوان متقاضی در زمینه فعالیت در حوزه‌های نامبرده ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته وی، بیشترین درخواست‌ها در زمینه پرورش مرغ بومی، دستگاه‌های جوجه‌کشی و ترویج یک هزار و 500 قطعه‌ای و راه‌اندازی کارگاه‌های ورمی کمپوست بوده است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه نهاوند گفت: در رابطه با احداث حوضچه‌های بتنی برای پرورش آبزیان نیز با مشارکت جهاد کشاورزی شناسایی و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به سرابی بودن نهاوند تأکید کرد: حدود 80 درصد ماهی استان همدان از نهاوند تأمین می‌شود و با توجه به استعداد این شهرستان در این زمینه ما باید در راستای تقویت این امر بکوشیم.

رحیم‌پور با بیان اینکه آب مشکی اساسی در زمینه احداث حوضچه‌های بتنی به شمار می‌رود، ابراز داشت: در مواردی آب چاه‌هایی که برای احداث حوضچه‌ها شناسایی شده به صورت مشاء است.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکل در حال رایزنی با جهاد کشاورزی هستیم تا هر یک از افراد بتواند استخر و حوضچه ‌بتنی در راه این چاه‌ها تعبیه کنند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه نهاوند خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد امسال بسیج سازندگی اشتغالزایی رشد قابل توجهی خواهد داشت و علاوه بر این امر فعالیت در این حوزه‌ها در خودکفایی افراد نیز دخیل خواهد بود.

دیدگاه شما