تازه های سایت

کد مطلب: 10064
24. ارديبهشت 1392 - 9:46
پرسپولیس با 44 درصد برنده مسابقه پیامکی آخرین برنامه نود شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از ایسنا، در ابتدای این برنامه 90 سوال نظرسنجی مطرح شد. در این نظرسنجی از بینندگان پرسیده شده بود که طرفدار کدامیک از تیم‌های حاضر در لیگ دوازدهم بودند. گزینه‌های این نظرسنجی عبارت بودند از:

استقلال - پرسپولیس - تراکتورسازی - داماش - سپاهان - فولاد - گهر - ملوان - نفت‌ آبادان - سایر تیم‌ها

با شروع برنامه بازی نفت تهران و فولاد پخش شد و به دنبال آن، مصاحبه بازیکنان فولاد درباره حضورشان در آسیا و کسب سهیمه آسیایی پخش شد. بعد از پخش بازی نفت تهران برابر فولاد حاشیه پیش از بازی استقلال و داماش پخش شد. در این حاشیه از ساخت و سازها در پارکینگ ورزشگاه آزادی انتقاد شد. پس از پخش این حاشیه‌ها دیدار استقلال و داماش به نمایش درآمد.

اسماعیل میرزابیگی، کارشناس داوری این برنامه تصمیم داور بازی استقلال و داماش برای مردود شمردن گل حنیف عمران‌زاده را درست دانست. او همچنین اعتقاد داشت جواد نکونام باید از میدان اخراج می‌شد.

در ادامه حکم کمیته انضباطی خوانده شد. از نکات جالب این قسمت از برنامه نود انتقاد فردوسی پور از فشار نمایندگان مجلس برای کاهش حکم صادر شده بود.

در بخش بعدی تصاویری از محمد پارسا به نمایش گذاشته شد. پدر او با گله از بی‌توجهی به فرزندش خواستار توجه مسئولان شد که مدیرعامل سایپا با تماس با برنامه کمی از هزینه‌های درمان محمد پارسا را متقبل شد.

پس از این بخش مراسم قهرمانی استقلال و مصاحبه بازیکنان پخش شد. از نکات جالب این جشن حضور سیدمهدی رحمتی روی تیرک دروازه بود. او از بازیکنان دیگر می‌خواست جام قهرمانی را به او هم بدهند.

پس از پخش این بخش از برنامه فردوسی‌پور با تمجید از جواد نکونام و نحوه برگزاری مراسم قهرمانی لیگ برتر با جواد نکونام تماسی برقرار کرد و از او درباره پوشیدن پیراهنی با عکس مهدی مهدوی‌کیا در جشن قهرمانی استقلال پرسید که او در پاسخ گفت: دوست داشتم کاری برای مهدوی‌کیا انجام دهم. او کارهای زیادی برای فوتبال ما کرد. با دیدن تنهایی مهدوی‌کیا ناراحت شدم و همان لحظه تصمیم گرفتم این کار را بکنم. دوست نداشتم رسانه‌ای شود. این کار کوچکی بود که می‌شد، انجام دهم. اگر در اروپا بود برای او جشن باشکوهی برگزار می‌شد که متاسفانه این‌گونه نشد. به سهم خودم خواستم به‌ خاطر بازی‌های خوبی که با مهدی داشتم، به‌ خاطر تلاش یازده‌ ساله‌اش در هامبورگ خواستم این کار را بکنم. فکر نمی‌کنم کار بزرگی کرده باشم. او افتخارآفرینی کرده و این کار کوچکی بود.

او در ادامه با مقایسه ایران و اروپا اظهار کرد: موقعی که مصدوم شدم آن کار را در اسپانیا کردند یا برای شجاعی. در اروپا این مسائل عادی است. دیدید که برای آبیدال چه کردند. متاسفانه در ایران نشد. برای همین خیلی به چشم می‌آید. امیدوارم این شروعی باشد برای آینده. تا ناصر خان و قایقران بودند به یادشان نبودیم. چرا موقعی که هستند به یاد آنها نیستیم و به آنها بها نمی‌دهیم؟

کاپیتان تیم ملی فوتبال در ادامه با تسلیت به مهدی مهدوی‌کیا درباره آخرین وضعیت استقلال در امارت گفت: یک ساعت پیش به هتل رسیدیم و برای چهارشنبه آماده می‌شویم.

در ادامه آیتمی از مهدوی‌کیا که به همت خبرگزاری ایسنا برگزار شده بود، پخش شد. این آیتم شش دقیقه‌ای مربوط به حضور مهدوی‌کیا در تیم بانک ملی بود. او از چگونگی ورودش به فوتبال صحبت کرد.

پس از این آیتم گزارشی از ورزشگاه دستغیب شیراز پخش شد، در این گزارش علی دایی، محمود یاوری و تماشاگران شیرازی از این ورزشگاه به شدت انتقاد کردند.

در ادامه بازی آلومینیوم و سپاهان و مصاحبه بازیکنان آلومینیوم پخش شد. آنها به شانزده تیمی شدن لیگ برتر معترض بودند. مظلومی گفت: تیم ما نیافتاد، آن‌ را انداختند. با این حال از مردم هرمزگان عذرخواهی می‌کنم. مثل این‌که آقای فردوسی‌پور خیلی علاقمند به شانزده تیمی شدن لیگ برتر هستند. از نکات جالب این گزارش بغض رضا ناصحی برای سقوط آلومینیوم بود. در این بخش جباری‌زاده روی خط آمد و گفت: هنوز امیدواری داریم که لیگ هجده تیمی بماند.

او در پاسخ به این سوال که چرا می‌خواهید برنامه نود را برابر مردم قرار دهید، اظهار کرد: صحبت‌های شما بی‌تاثیر نیست. هجده تیمی شدن لیگ برتر خواسته باشگاه آلومینیوم به تنهایی نیست. مشکل ما برنامه‌ریزی است. مشکل کمبود وقت نیست. دو بار به مدت بیست روز لیگ تعطیل شده است.

در ادامه فردوسی پور نظرسنجی برنامه نود به تاریخ 88/02/24 را پخش کرد که 71 درصد از بینندگان این برنامه به 16 تیمی شدن رای داده بودند. همچنین در برنامه نود به تاریخ 90/10/26، 65 درصد بینندگان به 16 تیمی شدن لیگ رای داده بودند. پس از پخش این نظرسنجی جباری‌زاده مدعی شد، نظر مردم به طور قطع عوض شده است. این در حالی بود که فردوسی‌پور به شدت از 16 تیمی شدن لیگ دفاع می‌کرد و آن‌را به استقلال فدراسیون ربط می‌داد. او گفت: اگر بنا به وسعت است، چین باید با 1000 تیم لیگ را برگزار کند.

بعد از این گفت‌وگو بازی پیکان و صنعت نفت آبادان پخش شد.

محمدرضا خلعتبری مهمان استودیویی 90 بود. او در پاسخ به این سوال که آیا واقعا مصدوم بوده است، گفت: پیش از بازی با تراکتورسازی کمی درد داشتم. در اردوی تیم ملی، دکتر تیم ملی به من گفت احتیاج به استراحت دو تا سه هفته‌ای دارم. در فاصله هشت روز تا بازی استقلال روزی دو جلسه فیزیوتراپی کردم و به آن بازی رسیدم.

خلعتبری در پاسخ به این‌که چرا گهگاه عصبی می‌شود، اظهار کرد: سوکای همیشه می‌گوید ندیدمت. با این‌حال او مهاجم بسیار خوبی است.

در ادامه حسن‌زاده روی خط آمد و درباره رای کمیته انضباطی درباره تبانی در جام آزادگان صحبت کرد و افزود: استقلال خوزستان به خاطر اقدام علیه خودش محروم شده و تبانی نکرده است. او توضیحات بیشتر دراین‌باره را به آینده موکول کرد.

در ادامه داوری بازی سپاهان و آلومینیوم پخش شد که میرزابیگی همه تصمیم‌های داور را تایید کرد.

پس از بحث داوری، فردوسی‌پور به انتقاد از جذب انگین فیرات برای مربیگری سایپا پرداخت و او را بدون کارنامه درخشان دانست. سپس بازی تراکتورسازی برابر پرسپولیس به نمایش گذاشته شد. تماشاگران تراکتورسازی از مدیریت جعفری انتقاد کرده و جدایی تونی اولیویرا از تراکتورسازی را اشتباه دانستند.

پس از پخش این دیدار، مصاحبه جواد کاظمیان پخش شد. او مدعی بود چکی که باشگاه پرسپولیس به او داده است، متعلق به یک دست‌فروش بوده و حتی رویانیان به او گفته بود که آن چک الکی بوده است. کاظمیان اعتقاد داشت که نیت پرسپولیسی‌ها صاف نبوده و هیچ‌یک از بازیکنان پرسپولیس از شیرینی دل خوشی ندارند.

در ادامه محمد رویانیان روی خط برنامه نود آمد و گفت: قطعا پرسپولیس دیرتر از سایر تیم‌ها سرمربی‌اش را انتخاب نمی‌کند و هنوز تصمیم قطعی‌ای برای سرمربیگری پرسپولیس وجود ندارد، با این‌حال گزینه اصلی ما مربی ایرانی و پرسپولیسی است.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که فصل بعد شیرینی در پرسپولیس خواهد بود، اظهار کرد: فصل بعد تغییرات زیادی خواهیم داشت اما درباره کاظمیان به نظرم او غیرحرفه‌ای به تراکتورسازی رفت. او سال‌ها برای پرسپولیس زحمت کشید ولی اگر قرار باشد، یک طرفه همه چیز مطرح شود، ناشی از چیزهای دیگری است. ما هم مشکل مالی داریم.

او در ادامه در پاسخ به انتقادهای فردوسی‌پور نسبت به خریدهای پرسپولیس بیان کرد: شما باید از کار درست دفاع کنید. کاظمیان برای پرسپولیس چه کار کرد؟ آنها پارسال زمان دنیزلی چه کاری برای پرسپولیس کردند؟ پارسال آنها را جریمه کردم. خود آنها هم می‌دانند که مستحق جریمه بودند.

رویانیان در ادامه از جذب بازیکنان جدید برای پرسپولیس دفاع کرد و افزود: آنها بازیکنان خوبی هستند و حتما هر سرمربی‌ای آنها را می‌خواهد.

پس از گفت‌وگوی رویانیان، عیادت برنامه نود از همایون بهزادی در بیمارستان و غلامحسین مظلومی در منزلش به نمایش گذاشته شد.

در ادامه و پس از پخش داوری سه بازی، دیدار گهر و سایپا پخش شد. پس از پخش این دیدار حاشیه های سقوط این تیم پخش شد. در این حاشیه‌ها محمد مایلی‌کهن و مسئولان سابق گهر یکدیگر را متهم کردند.

پس از آن دیدار ذوب‌آهن و ملوان پخش شد. از نکات جالب این قسمت از برنامه نود خوشحالی بازیکنان و کادر فنی ذوب‌آهن از ماندن در لیگ برتر و دیالوگ‌های درودگر و احمدزاده بود. درودگر معتقد بود احمدزاده بیش از شصت درصد قراردادش را گرفته است اما احمدزاده اعتقاد داشت مدیریت ملوان توقع مردم را بالا برده بود. با این‌حال درودگر مشکل اصلی تیم را مسائل فنی می‌دانست و این در حالی بود که احمدزاده اعتقاد داشت، درودگر حرف زیاد می‌زند و حق رایی در هیات مدیره نداشته و کارگزار هدایتی در ملوان بوده است.

در ادامه داوری ملوان و ذوب‌آهن پخش شد. میرزابیگی اعتقاد داشت یک پنالتی به سود ملوان گرفته نشده است.

پس از بحث داوری حاشیه روز پخش شد. موضوع اصلی این حاشیه حضور پروین در پست مدیرفنی پرسپولیس بود که مایلی‌کهن و درخشان اعلام کردند، مشکلی با حضور او ندارند. در ادامه تقابل مظلومی و میثاقیان به نمایش درآمد. میثاقیان معتقد بود می‌توانست آلومینیوم را در لیگ برتر نگاه دارد.

در پایان این برنامه نود آمار شرکت‌کنندگان 3395000 نفر اعلام شد و تیم پرسپولیس با 44 درصد، استقلال 38 درصد، تراکتور 8 درصد، سپاهان 4 درصد و سایر تیم‌ها یک درصد در رده اول تا دهم ایستادند تا پرسپولیس برنده رقابت تعداد هواداران لیگ دوازدهم حرفه‌ای شود.

دیدگاه شما