تازه های سایت

کد مطلب: 25981
9. اسفند 1394 - 11:51
بدون تردید فراری بزرگ‌ترین سوپر اسپرت‌ساز کل تاریخ صنعت اتومبیل است. شرکتی که به آن اسب سرکش می‌گویند. رنگ قرمزش شهرت جهانی دارد و خودروهایی به مانند یک اثر هنری تلقی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تقریباً 70 سالی از عمرش می‌گذرد. برندی به جای مانده از «انزو فراری» مهندس خبره‌ای که دستی هم در دنیای رانندگی مسابقات سرعت داشت. او که سال‌ها در کنار برند آلفا‌رومئو تجربیات خوبی کسب کرده بود در سال 1947 توانست برند مستقل Ferrari را به نام خودش ثبت کند.طی این سال‌ها گویی رقابت، جدال و رویایی با رقبا بخش جدایی ناپذیر بدنه فراری بوده است. به طوری که حتی در سال 2008 وقتی فیات ایتالیا 85 درصد سهام فراری را خرید، تضمین داده شد که خللی در بخش ریسینگ ایجاد نشود.

سال 1923 و در جریان مسابقات محلی Ravenna پس از پیروزی با مادر فرانچسکو باراکا معروف‌ترین خلبان جنگی ایتالیا که در جنگ جهانی اول فوت کرد، آشنا شد. همان روز مجسمه کوچکی که تزئین‌کننده هواپیمای جنگی باراکا بود و پس از سقوط از لاشه هواپیمای جنگی وی بدست آمده بود را به عنوان یادگاری دریافت کرد.

فراری در سال 1932 تصمیم گرفت که با قالب‌گیری از این مجسمه و نشان کوچک از آن به عنوان آرم و نشانه خودروهای خود در مسابقات استفاده کند که علامت اسب لوگوی فراری در واقع همان نشان است.
 

کارخانه فراری از نمای بالا
کارخانه فراری از نمای بالا
انزو فراری، موسس برند Ferrari
انزو فراری، موسس برند Ferrari
لوکا مونتزمولو، رئیس فعلی شرکت
لوکا مونتزمولو، رئیس فعلی شرکت
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
موزه معروف فراری در حیات کارخانه
موزه معروف فراری در حیات کارخانه
 
 
ورودی کارخانه فراری
ورودی کارخانه فراری

دیدگاه شما