تازه های سایت

کد مطلب: 9289
1. ارديبهشت 1392 - 8:40
پایگاه خبری گرو ،اخبار نهاوند: رئيس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: 10 بیمار دیالیزی نهاوند در سال گذشته عمل پیوند کلیه را انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر ،عباس سلگی  اظهار داشت: شهرستان نهاوند در سال گذشته 30 بیمار دیالیزی داشت که از این تعداد 10 بیمار موفق به عمل پیوند کلیه شدند.

سلگی افزود: بیمارستان آیت الله علیمرادیان نهاوند دارای 9 تخت فعال دیالیز است که به طور متوسط به صورت روزانه صبح ها 9 دیالیز و عصرها هفت دیالیز برای بیماران انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه دیالیز جز بیماری های خاص محسوب می شود و هزینه آن رایگان است، گفت: پنج نفر بعنوان کادر پزشکی به همراه یک پزشک متخصص در بخش دیالیز بیمارستان آیت الله علیمرادیان نهاوند فعالیت می کنند.

رئيس شبکه بهداشت و درمان نهاوند عنوان کرد: در سالهای اخیر آمار بیماران نیازمند به دیالیز در نهاوند چهار درصد افزایش داشته که بهترین اقدام برای جلوگیری از وخامت حال افراد نیازمند به دیالیز، فرهنگ سازی و فراهم کردن بستر مناسب برای پیوند عضو در جامعه است.

عباس سلگی نیاز افراد به دیالیز را بعلت عوامل ژنتیکی، بیماری های عفونی و دیابت و فشار خون مزمن دانست که موجب نارسایی کارکلیه می شود.

سلگی گفت: هزينه آزمايش در شهرستان‌ها را 500 هزار تومان بيان كرد که هزينه آزمايش بر عهده اهداكنندگان کلیه است.

وی گفت: در شرایط حاضر فضا و امکانات بیمارستان علیمرادیان نهاوند برای افراد دیالیز مناسب و کافی است ولی با توجه به افزایش بیماران نیازمند به دیالیز در آینده باید تمهیدات لازم برای افزایش تخت و دستگاه دیالیز اندیشیده شود.

دیدگاه شما