تازه های سایت

کد مطلب: 8010
14. اسفند 1391 - 4:16
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو : روز گذشته با حضور فرماندار و مديران استان و شهرستان چهار طرح فرهنگي ،عمراني در شهرهاي گيان و برزول به بهره برداري رسيد
به گزارش پایگاه خبری گرو ، صبح روز گذشته با حضور فرماندار نهاوند مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان ،مديرکل کتابخانه هاي استان و مديران اجرايي شهرستان چهار طرح فرهنگي ،عمراني در شهرهاي گيان و برزول به بهره برداري رسيد .


کتابخانه‌ عمومی «نهم دی» برزول با 658 میلیون تومان اعتبار هزینه شده در 610 متر مربع زیر بنا که از سال 87 آغاز به کار شد به همراه کتابخانه «بصیرت» گیان با اعتباری بالغ بر 657 میلیون تومان با مساحت هزار متر مربع از دیگر مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری در این بخش بود که با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.
در این آیین افتتاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان احداث این کتابخانه‌ها را یک فرصت و پدیده فرهنگی برای مردم و مسئولان دانست که در همین زمینه نیز در بحث افزایش سرانه مطالعه در شهرستان تأثیر بسزایی خواهد داشت.
خسرو بیات بر باب شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بسط و گسترش این اقدام فرهنگی که توسعه جوامع در گرو آن است تأکید کرد.
در ادامه مدیر کتابخانه‌های عمومی استان موضوع سواد اطلاعاتی و اهمیت آن در زمینه رشد فرهنگی و حتی سایر ابعاد زندگی را بسیار اثرگذار دانست و گفت: اگر کسی بخواهد برای زندگی خود در تمامی ابعاد برنامه‌ریزی کند و در دنیای امروز آنگونه که شایسته است اثرگذار باشد، نمی‌تواند از این موضوع غافل باشد که کتابخانه‌های عمومی نیز در ارتقای این سواد اطلاعاتی نقش خاص خود را دارد.
ارشاد استعدادی با اعلام اینکه استان همدان در بحث درصد رشد سرانه مطالعه رتبه دوم کشور را دارد، ازکتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز فرهنگی در هر منطقه یاد کرد و از خیرین کتابخانه‌ساز نیز خواست تا در ارتقای فضاهای کتابخانه‌ای در مناطق مختلف استان حضور شایسته خود را تقویت کنند.
استعدادی گفت: کتاب‌های موجود در این کتابخانه (برزول) 1500 جلد است که با توجه به ظرفیت موجود باید به 15 هزار جلد افزایش یابد.وی همچنین در بحث طرح «کتاب من» را که برای افزایش کتاب و کتابخوانی در حال اجراست از ثبت نام هزار جلدی نهاوندی‌ها در این طرح خبر داد .استعدادی تعداد کتابخانه‌های عمومی را در شهرستان نهاوند تا قبل از سال 83 ، سه کتابخانه اعلام کرد که در حال حاضر این تعداد به 7 کتابخانه افزایش یافته است، همچنین در بحث سرانه فضای مطالعه شهرستان به ازای هر 100 نفر که یک متر و 8 سانتی مترمربع بوده است به 3 متر مربع افزایش یافته است.
استعدادی در پایان از مسئولان خواست در تحقق مطالبه رهبری مبنی بر تحقق و ارتقای نهضت مطالعه مفید در جامعه تمام توان خود را به کار گیرند.
فرماندار نهاوند از برخورداری صد درصدی تمام روستاهای بخش زرین‌دشت از نعمت گاز خبر داد و گفت: در کنار این خدمات، فعالیت‌های خوبی در بحث خدمات‌رسانی به مردم انجام شده است که در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
مجتبی مولوی با تأکید بر موضوع علم و علم‌آموزی افزود: ارزش این دو مقوله آنقدر مورد اهمیت است که خداوند متعال در قرآن کریم به آن بسیار تأکید کرده است و روایات بسیاری در تأکید بر این فضیلت از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است.وی کتاب و کتابخوانی را برای رسیدن جامعه به سمت کمال مهم ارزیابی کرد.
در ادامه جعفر سلگی، بخشدار زرین‌دشت با تأکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی، افتتاح این کتابخانه‌ها را اقدام بزرگ فرهنگی دانست که نقش سازنده‌ای در زندگی اجتماعی و اقتصادی و سایر ابعاد دیگر به جای خواهد گذاشت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند نیز گفت: در نهاوند ظرفیت‌های مناسبی برای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نیز انجام کارهای فرهنگی وجود دارد.
میثم مرادی افزود: در ابتدای دولت کمتر از 10 کانون فرهنگی در نهاوند فعال بود که حالا این تعداد به 50 کانون افزایش یافته است.
در این آیین همچنین از ساختمان اداره گاز ناحیه برزول در 740 متر زیر بنا در2 طبقه  با 720 میلیون تومان هزینه اجرایی و خرید زمین از محل اعتبارات شرکت ملی گاز ایران و سفر سوم ریاست جمهوری با 6 نیروی کار به همراه روشنایی بلوار ورودی شهر برزول در 480 متر مربع و هزینه 243 میلیون ریالی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

دیدگاه شما