تازه های سایت

کد مطلب: 6789
24. دى 1391 - 9:01
پایگاه خبری گرو :در این قسمت به معرفی "علی نیکجو" یکی از چهره های ماندگار شهرستان نهاوند می پردازیم

هستند کسانی که برای معرفی و شناخت شهر تاریخی نهاوند از هیچ کوششی دریغ نمی کنند یکی از این افراد کسی نیست جز دبیر بازنشسته تاریخ دبیرستان های نهاوند ” علی نیکجو ” که اخیرا پس از چندین سال تحقیق درباره شهر زادگاهش کتابی به نام ” جنبه هایی از جغرافیای اسطوره ای تاریخی شهر نهاوند” منتشر کرده که توجه علاقه مندان به این شهر را به خود جلب کرده است.

علی نیکجو در سال١٣٢١ در محله گلشن نهاوند به دنیا آمد . تحصیلات ابتدایی را در مدرسه بدر و متوسطه را در دبیرستان ابن سینای نهاوند سپری کرد و در سال ١٣۵٢ در رشته تاریخ و جغرافیا از دانشکده ادبیات علوم انسانی فردوسی مشهد و در محضر استادانی چون دکتر علی شریعتی و بعنوان شاگرد اول در این رشته فارغ التحصیل شد .
پس از فارغ التحصیلی به عنوان مدرس علوم تربیتی و تاریخ در مراکز تربیت معلم و دانشکده ها مشغول به تدریس شد از جمله سمتهای ایشان میتوان به رئیس دبیرستان ابن سینای نهاوند . ریاست تربیت معلم و ریاست آموزش پرورش و در حال حاضر مسئول انجمن پژوهشگران و مدیر مسئول نشریه ارمغان پژوهش اشاره کرد .
از ایشان مقاله ها و مصاحبه های متعددی در زمینه های تربیتی . تاریخی و اجتماعی در نشریات و دیگر رسانه ها منتشر شده است.
از آثار و تالیفات مهم ایشان میتوان به کتاب ” جنبه هایی از جغرافیای اسطوره ای تاریخی شهرستان نهاوند و شهر باستانی کیان ” و کتابهایی آماده چاپ از جمله ” زمان در دو وجه متمایز"، "زرتشت و کوروش و فردوسی سه ابر مرد در فراز و نشیب تاریخ ایران” . کتاب " آتشفشانی در سرزمین سکوت ( امیر کبیر )" . کتاب ” نهضتهای ضد اموی" و… اشاره کرد .

دیدگاه‌ها

سلام ودرود خدمت استاد نیکجو.یادش بخیر سال1370-73دبیرستان انقلاب درس تاریخ داشتیم.ماهم الان دبیرتاریخ هستیم وشیوه تدریس وپرسش رو از ایشون به یادگار الگو برداری کردیم.امیدکه درصحت وسلامت باشند.

دیدگاه شما