تازه های سایت

کد مطلب: 6488
15. دى 1391 - 13:57
به گزارش سایت گرو از سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در دیدار با حضرات آیات شبیری زنجانی و سعیدی، علت اصلی حضور در استان قم را ارزیابی نظارت ستادی از فرماندهی انتظامی استان قم عنوان کرد و ادامه داد: در این نظارت، بازرسان و کارشناسان ناجا از بخش‌های مختلف فرماندهی انتظامی استان‌ها اعم از کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پلیس‌راه‌ها بازدید کرده و آنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در راستای تدابیر مقام معظم رهبری که به فرماندهان نیروهای مسلح ابلاغ کردند، فرماندهان باید به واحدها سرکشی کنند و خودشان از نزدیک مسائل را ببینند؛ ادامه داد: فرماندهان ناجا نیز با حضور در استان‌ها و برگزاری جلسات، ارزیابی بازرسان ناجا را جمع‌بندی می‌کنند.

 

 

فرمانده ناجا گفت: در این سفر علاوه بر اشراف به عملکرد فرماندهی انتظامی استان، تلاش می‌کنیم بخشی از مشکلات را حل کرده و راه‌حل‌هایی پیدا کنیم.

 

 

وی افزود: اگرچه امسال مقداری مسائل مالی و بودجه‌ای فشار آورده، اما توانستیم با مدیریت منابع خودمان و مجموعه راهکارها اجازه نداده‌ایم تا به بهانه مشکلات مالی و بودجه‌ای، ماموریت‌ها به مخاطره بیفتد.

 

 

احمدی‌مقدم ادامه داد: امروز در کل کشور به جزء سرقت‌های خرد، در همه جرائم شاهد کاهش جرم بودیم و این روند کاهش جرائم چند سالی است که ادامه دارد که خط امنیتی امیدوارکننده است.

 

 

وی اظهار کرد: امسال تاکنون جرائم تروریستی نداشته و امسال اولین سال در طول عمر انقلاب اسلامی است که حتی یک واقعه تروریستی نداشتیم و این امر به این معنا نیست که دشمنان اقدام نکرده، بلکه خنثی شده است.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امسال مجموعا با همه تهدیداتی که در کشور ما بوده چه در موضوع امنیت، چه در کاهش جرائم و چه در افزایش کشف جرم، شرایط امنیتی کشور بهتر شده است.

 

 

احمدی‌مقدم با اشاره به کاهش شش درصدی تلفات تصادفات گفت: کشته‌های تصادفات در ۹ ماهه اول امسال حدود شش درصد یعنی قریب به ۱۰۰۰ تن نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

 

 

وی ادامه‌داد: تلاش شده که عقب ماندگی‌های قم جبران شود و ستاد فرماندهی انتظامی و تقریباً تمام کلانتری‌های استان قم نوسازی شده‌اند، اگر کمبودهایی هم وجود داشته باشد در همین سفر برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

 

 

احمدی مقدم بیان کرد: تقریبا در سفر مقام معظم رهبری به قم و بعد از آن عمده شاکله ساختمان‌های فرماندهی انتظامی استان شکل گرفت، ستاد قدیمی استان پس از بازسازی و نوسازی به مرکز آموزش بصیرت نیروی انتظامی تبدیل شده و الان سالانه ۱۲ هزار تن از افسران نیروی انتظامی از سراسر کشور، بین یک تا دو هفته در این مرکز آموزش می‌بینند و با بصیرت دینی و معارف اسلامی در حد بضاعتی که یک هفته اجازه می‌دهد، آشنا می‌شوند.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی افزود: آموزش در این مرکز خیلی آثار مثبت داشته است، آثار مثبت در کاهش تخلفات و جرائم کارکنان نیروی انتظامی، از سال ۸۰ تاکنون همه ساله کاهش ۱۰ درصدی جرائم و تخلفات را در سازمان داشته است که امسال به ۲۹ درصد رسیده است.

 

 

وی ادامه داد : این کاهش، به معنای سالم‌سازی محیط و معنوی سازی درون سازمان، درستکاری سازمان و سلامت سازمان است.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی تصریح‌کرد: مردم باید در برخورد با ماموران نیروی انتظامی احساس حمایت و امنیت کنند و این مهم امروز در حد بسیار بالایی محقق شده است.

 

 

احمدی‌مقدم اظهارکرد: هیچ ماموری حق ندارد در برخورد با متهم از حدود خود تجاوز کند و باید در چارچوب عقل و قانون عمل کند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه امروز نسبت به گذشته نگاه مردم در بعد تخلفات نیروی انتظامی متفاوت است، تصریح‌کرد: نارضایتی عمده مردم در حوزه رفتار، اخلاق اسلامی و برخورد تند از سر بی‌حوصلگی است.

 

 

فرمانده ناجا، گفت: رفتار ماموران ناجا باید به گونه‌ای باشد که مردم در برخورد با آنها احساس حمایت، امنیت، شوق و شور و شعف کنند و این مهم امروز در حد بسیار بالایی محقق شده است.

 

 

برخورد ماموران با متهمان باید در چارچوب قانون و شرع و به دور از خشونت باشد

 

 

احمدی‌مقدم، افزود: رفتار ماموران ناجا حتی در برخورد با متهمان و مجرمان باید در چارچوب قانون و شرع و به دور از خشونت باشد.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی، با بیان اینکه آمار و ارقام در کمیسیون‌های مختلف نیروی انتظامی ایران حاکی از کمترین تخلفات در ناجاست، اظهارکرد: کارکنان ناجا با پوشیدن این لباس سبز مقدس ادامه دهنده نهضت عاشورا هستند و اگر بخواهیم پاسدار ارزش‌ها باشیم باید ابتدا ارزش‌ها را درون خود پرورانیده و سپس در برون، متجلی کنیم.

 

 

احمدی‌مقدم، به عناصر مشترک میان پلیس و نهضت امام‌حسین(ع) اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی افتخار دارد که پاسدار ارزش‌ها، امنیت و امر به معروف و نهی از منکر و پرهیز از سکوت در برابر ظلم است و این وجه مشترک پلیس با این نهضت به شمار می‌رود.

 

 

وی، پاکی، پاکدامنی، ایمان، تعهد، دینداری و شجاعت از عناصر اساسی و برجسته در نیروی انتظامی دانست و گفت: نیروی انتظامی زمانی می‌تواند به وظایف خود عمل کند که در پاسداری ارزش‌ها، قانون و در دفاع از حریم ولایت نسبت به خودسازی درونی پرداخته باشد.

 

 

فرمانده ناجا در ادامه سخنان خود با قدردانی از تلاش فرماندهی و کارکنان انتظامی استان قم در کاهش جرایم، تصادفات، مجروحان و متوفیان، گفت: زائران و مجاوران حرم‌مطهر کریمه اهل بیت (ع) شایسته خدمتگزاری هستند.

 

 

احمدی‌مقدم، با بیان اینکه استان قم، پایگاه علمی جهان اسلام است، گفت: قم شهری منحصر بفرد نه تنها در ایران بلکه در جهان است و در این شهر از ده‌ها کشور نماینده وجود دارد که باید تلاش شود اینها خاطره خوبی از امنیت این شهر با خود همراه کنند.

 

 

 

کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی نسبت به فیلترینگ آنها بهتر است

 

 

به گزارش ایسنا، وی همچنین در حاشیه مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی استان قم ، افزود: نیروی انتظامی در حوزه فیلترینگ سایت‌ها مسئولیتی نداشته و تصمیم و اجرای آن برعهده ناجا نیست.

 

 

وی با تاکید بر اینکه کنترل هوشمند شبکه‌های مجازی اجتماعی، از مضرات آنها جلوگیری می‌کند، تصریح‌کرد: با کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی چندگانه علاوه بر این که از مضرات آنها جلوگیری می‌شود، مردم می‌توانند از بخش‌های مفید آن بهره‌مند شوند.

 

 

تهیه نرم‌افزاری جدید برای کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی

 

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از تهیه نرم‌افزاری جدید در این راستا خبرداد و عنوان‌کرد: با تشکیل شورای فضای مجازی، تصمیم‌ها سرعت گرفته و مسئولان درصدد تهیه آن هستند تا تسهیلات برای کاربران اینترنت افزوده شود.

 

 

 

خروج اتباع مجاز، تدریجی امکان‌پذیر است

 

 

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه خروج اتباع نیاز به زمان دارد و این امر بصورت تدریجی امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: این روند نسبت به گذشته و اقامت اتباع مجاز خصوصا افاغنه در حال ارتقاء است و به تدریج صورت می‌گیرد.

 

 

به گفته وی همچنین قانونی کردن اقامت اتباع مجاز، روندی است که آرام و به صورت تدریجی در حال انجام است.

 

 

فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به اینکه افاغنه از ابتدای انقلاب در کشور حضور داشته‌اند، گفت: این اتباع در بسیاری از مشاغل سخت حضور داشتند، اما با توجه به شرایط اقتصادی و پایین آمدن ارزش پول ملی، بسیاری از آنان به صورت داوطلبانه از کشور خارج شدند.

 

 

احمدی‌مقدم افزود: شاخص‌هایی برای استان‌های کشور در بعد قانونی کردن اقامت اتباع مجاز وجود دارد تا بتوان به تدریج از حضور اتباع غیرمجاز جلوگیری کرد.

دیدگاه شما