تازه های سایت

کد مطلب: 5613
22. آذر 1391 - 17:45
پایگاه خبری گرو :شورای اطلاعات ملی آمریکا پیش بینی کرده است که این کشور تا سال 2030 جایگاه خودرا بعنوان یک ابرقدرت جهانی ازدست خواهد داد.

 

روزنامهˈیو اس ای تودیˈنوشت:این گزارش همچنین پیش بینی می کند در سال یادشده، هیچ کشوری نخواهد توانست که ادعای ابرقدرتی کند و تنهاˈائتلاف های منطقه ای و چند جانبهˈچنین نقش هایی را ایفا خواهند کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است ˈدنیای سال 2030 به شدت متفاوت از دنیای امروز خواهد بود.در آن سال،هیچ کشوری، نه آمریکا، نه چین و نه هیچ سرزمین بزرگ دیگری، نمی تواند قدرتی سلطه گر باشد.ˈ

ˈگزارشˈ تاکید می کند روند آینده جهان،بر پدیده ظهور دنیای غرب که از 1750 میلادی به این سو رخ داده است،تاثیر خواهد گذاشت و ˈوزن آسیا در اقتصاد جهان را احیا خواهد کرد و عصری نو از دموکراسی جهانی را به وجود خواهد آورد.ˈ

گزارش شورای اطلاعات ملی آمریکا که زیرعنوان ˈگرایش های جهانی 2030ˈ منتشر شده است، همچنین ادامه روند افزایش میانگین سنی و نیز افزایش تقاضا و کمیاب تر شدن غذا و آب در جهان را پیش بینی می کند.

نویسندگان این گزارش، دو سناریوی احتمالی را به عنوان احتمال های خوشایند و ناخوشایند مطرح می کنند.

در سناریوی خوشایند،آمریکا و چین بر سر مسایل بین المللی همکاری خواهند کرد.

در سناریوی ناخوشایند،درگیری های ˈمیان - کشوریˈ افزایش خواهد یافت، آمریکا خود را از عرصه بین المللی کنار خواهد کشید و روند جهانی سازی متوقف خواهد شد.

شورای اطلاعات ملی آمریکا به عنوان بازوی پژوهشی مدیریت اطلاعات ملی این کشور عمل می کند و به دولت و نهادهای پژوهشی ایالات متحده، مشورت می دهد.

دیدگاه شما