تازه های سایت

کد مطلب: 3289
22. مهر 1391 - 7:45
روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛
در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می‌شود"هایی برمی‌خورند که ميهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.

*در جلسه سران اصلاحات که در منزل یکی از حامیان منتظری برگزار شد حاضران در جلسه تاکید کردند "باید هاشمی رفسنجانی را به نفع خود مصادره کرده و از وی به عنوان پدر معنوی جبهه دوم خرداد نام ببریم". اصلاح طلبان حاضر در جلسه معتقد بودند در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری مهمترین رقیب آنان قالیباف خواهد بود چرا که ظرفیت جمع آوری رای از سبد آنان را داراست.

*در سابقه یکی از بزرگترین دلالان ارز که اخیرا دستگیر شده است مواردی چون تحصیلات ابتدایی، شاگردی نانوایی، رانندگی تاکسی و چهار فقره پرونده قضایی همچون جعل و کلاهبرداری دیده می شود. در فروردین امسال وی مجوز یک صرافی را نیز دریافت کرده بود!

*یک مرکز تهیه و ارسال عکس و فیلم برای شبکه بی بی سی در بلوار فردوس تهران شناسایی و اعضای آن دستگیر شده اند. اعضای این خانه تیمی آموزش های جدیدی را جهت تصویربرداری از ناآرامی ها و ارسال آن به خارج کشور دیده بودند. این افراد در حال ارسال تصاویر ناآرامی در چهار راه استانبول دستگیر شدند.

* با پایان یافتن دوره محرومیت دو مجری مرد و یک مجری زن سیما، این سه نفر به زودی روبروی دوربین قرار گرفته و برنامه اجرا خواهند کرد. در این مدت شبکه های ماهواره ای تلاش فراوانی برای جذب و خروج آنان از کشور داشتند که با پاسخ منفی مواجه شدند.

*کمیته اقتصادی جبهه دوم خرداد کار خود را با دعوت از تنی چند از اعضای حزب کارگزاران، حزب منحله مشارکت و تعدادی از اساتید اقتصاد آغاز کرده است. در جلسه نخست این کمیته برخی از نجفی به عنوان گزینه مطلوب جبهه دوم خرداد نام بردند که با واکنش منفی اعضای کارگزاران مواجه شدند.

*در جلسه هفته گذشته جامعه روحانیت برای عضو گیری چهره های جدید مباحثی مطرح شده است. از حجج اسلام اژه ای، مصلحی، غفوری و رئیسی به عنوان کاندیداهای مطرح برای عضویت در جامعه روحانیت تهران نام برده می شود.

*در سال 89 حدود 15 میلیون نفر سفر خارجی داشته ایم که 5 میلیون آن سفر به حج و عتبات بوده و 10 میلیون دیگر عمدتا شامل سفرهای تفریحی به کشورهایی چون ترکیه ، امارات، مالزی و تایلند بوده است. کارشناسان اقتصادی با احتساب یارانه ارزی بلیت هواپیما، پرداخت دلار مسافرتی با ارز مرجع و همچنین ارز همراه مسافر که میانگین دو هزار دلار را در نظر گرفته اند معتقدند تنها در سال 89 بیش از 20 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده است.

*سران یک شبکه گلدکوئیستی که در اغتشاشات ارزی هفته گذشته دستگیر شدند، اعتراف کرده اند عضوگیری در شبکه خود را به صورت دعوت برای کوهپیمایی و ورزش همگانی انجام داده اند.

*شنیده ایم در سال 90 تعداد 40 هزار خودرو لوکس خارجی به ارزش 830 میلیون دلار وارد کشور شده که 86 درصد آن با نرخ ارز مرجع صورت گرفته است. سود هنگفت واردات خودرو در حالی به جیب شرکتهای خارجی و شمار معدودی از واردکنندگان می‌رود که تنها اقشار مرفه توان خرید این خودروهای لوکس و گرانقیمت را دارند.
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد از 19هزار و380 دستگاه خودروی سواری وارد شده به کشور در نیمه اول امسال، 9هزار و447 دستگاه به ارزش بیش از 246میلیون دلار از مبدأ امارات متحده عربی، 7هزار و169 دستگاه به ارزش بیش از 120میلیون دلار از مبدأ جمهوری‌کره، 710 دستگاه به ارزش بیش از 14میلیون دلار از مبدأ کویت و 2هزار و54 دستگاه به ارزش بیش از 47میلیون دلار از مبدأ سایر کشورها بوده است.

* درهفته های اخیر یکی از موسسات مالی - اعتباری با خرید حجم بالایی طلا با هدف سود جویی، باعث ایجاد تلاطم هایی در بازار طلا شده است. این موسسه تلاش هایی را برای گرفتن مجوز بانک از بانک مرکزی انجام داده است.

*اعلام خبر بازدید احمدی نژاد از ندامتگاه اوین با انتقادهای بسیاری مواجه شده است. منتقدان می گویند در حالی که زندانیان و زندان های کشور طی هفت سال گذشته با مشکلات عدیده ای مواجه بودند آیا اهمیتی به اندازه آقای جوانفکر نداشتند که در این مدت آقای رئیس جمهور از آنان بازدید به عمل آورد؟

*در سال 1390 حدود 56 میلیون دلار کالا به کشور به صورت قانونی وارد شده است که از این مبلغ تنها 11 میلیون دلار آن برای کالاهای اساسی بوده است. گفته می شود حدود 14 میلیارد دلار نیز در این سال کالای قاچاق وارد کشور شده است.

*کارشناسان از مناطق آزاد به عنوان یکی از گذرگاه های خروج ارز از کشور و واردات اجناس عمدتا لوکس و تجملی نام می برند. این در حالی است که قرار بود این مناطق پایانه هایی برای صادرات کالا باشند. در سال 90 و 91 حدود 2/1 میلیارد دلار کالا به جزیره کیش وارد شده است.

*فردی که اقدام به شایعه پراکنی و تخریب دکتر حداد عادل در فضای مجازی کرده بود توسط نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت شده است. وی یکی از روزنامه نگاران حوزه شهری است.

*چند تن از اعضای مجمع روحانیون از محمد خاتمی خواسته اند با محمدرضا عارف صحبت کرده و وی را نسبت به نیامدن در انتخابات ریاست جمهوری متقاعد کند. خاتمی این در خواست را در حالی نپذیرفته که اعضای مجمع روحانیون به عارف لقب "بازی خراب کن" داده اند.

*دولت عراق جهت بازسازی 10 شهر این کشور از جمله بغداد،نجف، کربلا و بصره، قراردادی 10 ساله را با ژاپنی ها منعقد کرده است. ارزش این قرارداد که عمدتا در برابر دریافت نفت عراق است 27 میلیارد دلار می باشد.

*یکی از افسران امنیتی فرانسه که مسوول ارتباط گیری با گروهک منافقین بوده است، اخیرا کتابی را تحت عنوان"سارق روح" منتشر کرده است. " آنت وان گسلر" که پس از مشاهده حجم فساد گسترده شورای مرکزی به ویژه مسعود رجوی از مسوولیت خود استعفا داده ،در کتاب خود ضمن ارائه اسناد متعددی از فساد رجوی، مصاحبه های میدانی نیز با منافقین بریده نیز انجام داده است. وان گسلر که موفق نشده کتاب خود را در فرانسه منتشر کند به ناچار آن را در سوئیس منتشر کرده است.

دیدگاه شما